י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מקנה תחושת ביטחון"

הרופא במחלקת הקורונה חלה בנגיף ומטפל בחולים בפנים גלויות

ד"ר ג'מיל מוחיסן, מנהל מח' הקורונה במרכז הרפואי הלל יפה, נמצא מאומת לנגיף. הוא אושפז, טופל וכעת מטפל ביתר החולים – כשהוא ללא מסיכה ולבוש מגן • החולים נהנים לראות פנים של רופא מבלי שהן מכוסות במסיכה

הרופא במחלקת הקורונה חלה בנגיף ומטפל בחולים בפנים גלויות
ד"ר ג'מיל מוחיסן במחלקת הקורונה צילום: ביה"ח הלל יפה

הכיר את המחלקה מצידה השני: ד"ר ג'מיל מוחיסן, מי שהוביל ב"גל הראשון של הקורונה" את מחלקה זיהומית א'- מחלקת הקורונה במרכז הרפואי הלל יפה, נמצא מאומת לנגיף בעצמו, לאחר שנדבק, ככל הנראה, מאמו. השניים אושפזו במחלקה וכעבור 3 ימים, כשחל שיפור במצבו, החל ד"ר מוחיסן לסייע לעמיתיו הרופאים בטיפול בחולים המאושפזים במחלקה. הפעם - ללא צורך בלבוש מגן ומסכה.

מי שהגיע בשבוע החולף למחלקת זיהומיות א' למאומתי קורונה במרכז הרפואי הלל יפה הופתע לראות את ד"ר ג'מיל מוחיסן, רופא בכיר במחלקה, מסתובב בין החולים המאושפזים, ללא לבוש מגן כנדרש. אך הסיבה נודעה חיש מהר: ד"ר מוחיסן נמצא מאומת לקורונה לאחר שנדבק, ככל הנראה, מאמו. בעקבות ההתדרדרות במצבם, אף אושפזו השניים במחלקה.

כעבור מספר ימים, לאחר שהתאושש וחל שיפור במצבו, אף החל ד"ר מוחיסן לסייע בטיפול בחולים המאושפזים במחלקה.

לצד עמיתיו הממוגנים מכף רגל ועד ראש, דווקא הוא עובר בין החדרים, בודק את המטופלים, אבל הפעם - ללא צורך בלבוש מגן. "לראות את הרופא שמטפל בך ישירות, ללא מסכה, פנים אל מול פנים, מקנה תחושת ביטחון. המטופלים הרגישו שמי שעומד מולם מבין בדיוק מה הם מרגישים וכמה התסמינים של המחלה הזו קשים", ציין ד"ר מוחיסן את התועלת שהפיק מהמצב אליו נקלע.

בנוסף לקשיי הנשימה, השיעול הטורדני וההרגשה הכללית הרעה, היה עוד מרכיב שהקשה על ד"ר מוחיסן במיוחד בזמן האשפוז – העובדה כי אמו, כראם, שאושפזה לצידו, סבלה מתסמיני המחלה כך שמצבה הוגדר קשה.

כעת הוא מגלה שהחליט להתאשפז בכדי לשהות לצידה. "חלק מההחלטה שלי להתאשפז, היה גם מצבי הפיזי שהורע, אבל גם בכדי שאוכל להיות לצד אמי. לתת לה הרגשה בטוחה שאני נמצא לצידה ומטפל בה לאורך כל הדרך. היה לי קשה לראות אותה סובלת, אך אני שמח שמצבה השתפר וכעת היא מרגישה טוב יותר".

והסוף? כמו בסיפורים, כעבור מספר ימים, השתפר מצבו של ד"ר מוחיסן, כמו גם מצבה של אמו, והשניים שוחררו לבידוד ביתי וימשיכו את הטיפול במסגרת הקהילה – האם כשהיא נהנית מטיפול בקופת החולים, ואילו הבן הרופא חוזר למחלקה בה שירת קודם לכן, והפעם בפנים גלויות.

 

הלל יפה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד