י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אנשים יחזרו לארץ תוך חילול שבת"

החסידים תקועים באוקראינה: "הם מחזיקים אותנו כמו בני ערובה"

משבר הטיסות לאוקראינה מגיע לשלב המעשה: מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' משדה התעופה באודסה עולה תמונה מטרידה של חסידים רבים שהגיעו לשדה אך כניסתם נאסרה והם מעוכבים במשך שעות רבות. "מחזיקים אותנו כמו בני ערובה. מוחזרים לארץ תוך כדי חילול שבת". צפו

החסידים תקועים באוקראינה: "הם מחזיקים אותנו כמו בני ערובה"
חסידי ברסלב תשושים בשדה התעופה באודסה צילום: אומן סטטוס

סאגת הטיסות לאומן לקראת ראש השנה מגיעה לשלב המעשה. חסידי ברסלב שהגיעו ביממה האחרונה לשדה התעופה באודסה, סורבו להיכנס למדינה. לפי עדויות מהמקום שהגיעו ל'בחדרי חרדים', החסידים נדרשים לחתום על טפסים שיאלצו אותם לשוב לישראל. בינתיים, נאלצים החסידים הרבים המשתוקקים להגיע לציונו של רבם, לשהות בתנאים קשים בשדה התעופה.

חסידים תקועים בשדה התעופה באודסה

"הם רוצים שנחתום על הטפסים שאנחנו מסכימים שיחזירו אותנו היום. מחזיקים אותנו כמו בני ערובה". ספרו חסידי ברסלב לעקיבא ווייס בכאן 11.

עדות מאודסה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' שופכת אור על המצב. "המומים ומזועזעים על כך שמשפחות שרצו להספיק להגיע לאומן לפני ה29/08, שאז סוגרים את שמי אוקראינה, קנו כרטיסים בדמים מרובים, הגיעו לקייב, ועכשיו נעצרו שם על עוון היותם חסידים, כרגע הם מעוכבים ואומרים להם שיחזירו אותם מחר ב-5 אחה"צ לארץ".

קרדיט צילומים: אומן סטטוס

אשה שבעלה והילדים טסו לאוקראינה מספרת ל'בחדרי חרדים: "אם לא יחזרו יקבלו ויזה שחורה לכל החיים, מה חטאנו ומה פשענו? איה הכותרות שיזעקו את צעקתנו? מדובר באלפי חסידים שקנו אתמול כרטיסים במחירים מפולפלים, הכל כדי להספיק להגיע לפני רוע הגזרה. וכעת מוחזרים לארץ, תוך כדי חילול שבת, תתעוררו. אתם בכלל לא כותבים מה קורה ביום האחרון והמטורף ההזוי ביותר בחיי הברסלבערס חסידים". כך בבכי רב מספרת אשה שבעלה תקוע כעת באודסה.

חסידים תקועים בשדה התעופה באודסה

בתוך כך, מספר אחד מעסקני אומן ל"בחדרי חרדים" כי הכעס על הממשלה גדול מאד. "מזלזלים בנו אולי כי אנחנו לא כוח אלקטורלי, אנחנו בודקים אפשרות להפגין מחוץ לשגרירות ישראל בקייב, ואולי גם מחוץ לשגרירות ישראל בוושינגטון, זה בלתי נסבל, אני נמצא באודסה, ואני מנסה לעזור להם להיכנס, ואין עם לדבר, יחזרו אנשים לארץ אולי עם חילול שבת, למה לא אכפת לאף אחד מהדברים שעוברים חסידי ברסלב".

חסיד ישן על ספסל בנמל התעופה שאודסה

הזעם של ברסלב כלפי התנהלות ממשלת ישראל התאגד בשעות האחרונות לכדי הפגנת מחאה מול המלון בו נופש ראש הממשלה נתניהו בעיר צפת.

נמל התעופה אודסה אוקראינה אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד