ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

שנת הלימודים במגזר החרדי החלה, ועמה בידודים של כיתות שלמות

כיתות שלימות בתלמודי תורה נשלחו לבידוד לאחר שהתגלו בהן חיוביים לקורונה • "בקצב הזה לא נוכל לקיים שנת לימודים" אומרים מנהלי תלמודי תורה • תמרור אזהרה למערכת החינוך בארץ?

שנת הלימודים במגזר החרדי החלה, ועמה בידודים של כיתות שלמות
מלמדים בתלמוד תורה בצל הקורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

הלימודים החלו, ועמם הבידודים: שנת הלימודים שהחלה במגזר החרדי כבר לפני יותר משבוע, ביום ר"ח אלול, התחילה שלא על רגל ימין. מדיווחים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי במספר תלמודי תורה ואפילו בישיבות כבר התגלו מקרים של תחלואה בכיתות, מה שגרם לכך שכיתות נדרשו להיסגר והתלמידים נשלחו לבידוד.

בהתאם לנהליי משרד החינוך, הלימודים החלו בתלמודי התורה כאשר בכיתות הנמוכות (עד כיתה ד') אין חובה של קפסולות, אם כי המורים אמורים להקפיד על מחיצות, מרחק וחבישת מסיכות במשך כל שעות הלימודים. אך לפי הדיווחים שהגיעו למערכת, נראה שכבר בשבוע הראשון ללימודים נרשמו מספר מקרים בכמה ערים שבהם התגלו ילדים כחולים מאומתים, והדבר גרם לסגירתן של הכיתות בהן למדו הילדים המאומתים.

"בקושי התחלנו את השנה, וכבר שתי כיתות נסגרו", אומר לנו מנהל של תלמוד תורה במרכז הארץ. לדבריו, "ההורים והילדים הקפידו מאד על הנהלים, ולמרות זאת ילדים התגלו כמאומתים וזה אחרי שהם שהו בחברתם של ילדים אחרים. בעקבות זאת ההנחיה היא לסגור את הכיתה ולהודיע לתלמידים שעליהם להיכנס לבידוד למשך שבועיים".

בתלמוד תורה נערכו לאפשרות כזו מראש, ושם כבר עברו למתכונת של למידה מרחוק. אך מבחינת צוות הת"ת, לא נראה שהלימודים יוכלו להימשך במתכונת זו, בפרט כאשר מדובר בגילאים נמוכים שבהם קשה לנהל פעילות לימודית מרחוק. "המשמעות היא שהכיתה סגורה עד החגים, ולאחר מכן אנו נכנסים לחגים שבהם אין לימודים. כלומר שעד חודש חשוון אין לימודים סדירים. ואחרי כן, מי יודע איך תיראה השנה".

לדבריו, ידוע לו על התפרצויות נוספות, הן בתלמודי תורה והן בישיבות. "בקצב הזה, כשמיד עם תחילת הלימודים כבר נסגרות כיתות, סביר להניח שכך תיראה שנת הלימודים גם במערכת החינוך הכללית, שיכולה ללמוד מהמתרחש בחינוך החרדי שבו החלו הלימודים שבועיים קודם, כשאנו יכולים לשמש תמרור אזהרה", הוא אומר וקובע שיש לשקול את שינוי מתווה החזרה ללימודים, תוך שימת דגש על לימוד בקפסולות גם בכיתות הנמוכות ובגנים.

 

תלמודי תורה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד