י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לייבל'ה חוזר ובגדול

תעלומה: מי גנב את כלי הכסף של הרבי זצ"ל

אחרי שבוע של הפסקה לייבל'ה מכה שוב: מה קרה ברגעים שהשר דרעי איחל לעיתונאי הנשוי, אב לשלושה ילדים, שיתחתן בקרוב • מה קורה בחצר סאדיגורה? • מי המפורסמים שעלו על רכב כיבוי של אספנים? • וגם, באגודת ישראל לא יודעים לכתוב 'פרמישלאן' • כנסו כנסו

תעלומה: מי גנב את כלי הכסף של הרבי זצ"ל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

השבוע לייבל'ה קרס עד תום מהדרמה שהולכת לספק טלנובלה בוליוודית אודות הנעשה בחצר המלכות רוז'ין - סאדיגורה, וכל זאת לא לפני שלייבל'ה עבר לעונה החדשה של סאטמר בני ברק, ואחרי שסיים רק לא מזמן את הפרקים של חצר 'שומרי אמונים'.

לייבל'ה שמקיים כל צוואה אפשרית, לא הבין מדוע אנשים חושבים שצריכים להפר צוואה ובכך נמנה וגמר והכתיר את האברך משי הצעיר כפי רצון האדמו"ר זצ"ל והדיינים שחתמו.

לייבל'ה שהלך השבוע ברחובה של עיר, שמע אחד מספר לרעהו כי הוא חסיד סאדיגורה, הלה שאל אותו מיד אתה חסיד מהאבא או מהאמא? ויהי הדבר לפלא ממש.

ואם בחצר חסידויות עסקינן, לייבל'ה חושף כי מחצר חסידות מסוימת באזור המרכז, שם במשך שבע שנים השקיעו בערכה מיוחדת של כלי כסף לטישים של הרבי שנפטר לבית עולמו, גילו בשבוע האחרון כי המזוודה השחורה של כל הכלים נעלמה כלא הייתה ממש לאחר השבעה. בחסידות לא ידעו את נפשם והלכו לחנות של וייס כלי כסף בבני ברק ורכשו ערכה חדשה למען יהיה בטיש החדש של הממשיך. 

בכדי להשתחרר מכל המתחים, נסע לייבל'ה לחוף ימה של שרתון בתל אביב, שם פגש תחילה את כל נפלטי עולם הישיבות ואת כל עובדי מערכת 'בחדרי חרדים' שהגיעו להתגבש ולהתרענן בחוף הים עם כל הפינוקים הכי טובים שהיו אי פעם. בשעת לילה מאוחרת שכבר לייבל'ה היה צריך להגיע לכיוון צומת שילת יחד עם עוד עיתונאי נוסף, שבין היתר כל דבריו נאמרים ללא פילטרים, הם פגשו בזוג שביקשו להגיע לבני ברק, מדובר בזוג שממזג כמה מהישיבות החשובות בגבעות העיר בני ברק.

מפני כבוד התורה, לייבל'ה הסכים לקחת אות בני הזוג כל הדרך לבני ברק ועל הדרך גילה כי הזוג מזהה גם עיתונאים שאינם אוכלים אגסים.

לייבל'ה הגיע השבוע לכנסת כהרגלו וראה את גדול הפרשנים בישראל עמית סגל שומע תדרוכים מהיועץ האסטרטגי הבכיר יעקב איזק. סגל נראה היה מרותק לאיזק שלא הוריד את המסכה מעל פניו כפי הוראת רבו הרבי מקרלין.

אפרופו סגל, השבוע ראה לייבל'ה את שלושת הימניים ברשת: סגל, רילקין ומגל יושבים וסעודים במסעדת 'המלכה'.

בכנסת ישראל לא היה משעמם לרגע, וקצת חוב משבוע שעבר, הכתב הפוליטי של עיתון 'הדרך' שמעון ליברטי חגג השבוע יום הולדת (אל תשאלו כמה). השמחה נערכה בלשכת יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ יצחק פינדרוס, יחד עם חברים ואנשי הברנז'ה במסגרת השיעור השבועי ברמב"ם שליברטי נמנה על מייסדיו.

במהלך חגיגת יום ההולדת, שנערכה כאמור בהפתעה, העלו לקו את יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי לברך את חתן השמחה. דרעי החל לברך: "מזל טוב..מזל טוב..ובעז"ה שתתחתן בקרוב ממש ותשלח הזמנה וברכות מכל הלב". חתן השמחה שימען היה נבוך מעט ועצר את שטף הברכות ואמר לשר: "אני נשוי ויש לי כבר שלושה ילדים".

השר בתגובה: "אוי השר שלנו סנילי. למה עולה לי בראש שאתה רווק?". יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ יצחק פינדרוס נחלץ לסייע במבוכה ואמר לדרעי: "השר, אתה חושב שהוא רווק כי יש לו מרץ כמו משהו בלי עול מאחריו".

דרעי שתפס את הפשלה, התעשת והגיב: "טוב נשאר לנו יוסי שבתאי ( דובר השר דרעי) שצריך לחתן אותו", והוסיף: "רגע, שבתאי נשוי או רווק? לא רוצה שוב לטעות".

המצלמה של לייבל'ה אמנם לא פעלה טוב בשעות אחר הצהריים, אבל את הפסקת הסיגריה של כוכבי ועדת הכספים, הישיבישער יצחק פינדרוס והחרדלניק בצלאל סמוטריץ, לייבל'ה לא פספס. ניר ברקת הצטרף לפסק הזמן. 

עסקן דגל התורה בני ספרא נצפה בשיחת עומק עם יועצו הקרוב של סגן שר הבריאות ומי שמכונה ה"בבצ'יק" של יואב קיש, עו"ד אסיף קזולה.

מי שדווקא לקחו הפוגה מהכנסת, היו חבר הכנסת טסלר והכתב הפוליטי שלנו ארי קלמן. השנים נפגשו בציון הרשב"י במירון במוצאי שבת קודש, ושמרו על ההנחיות בצורה מיוחדת. 

השבוע לייבל'ה התבשר על שובה של מועצת הקהילות בבני ברק מבית אגודת ישראל, בהשתתפות האדמו"ר מפרמישלאן, אלא שכותב המודעה אשכרה לא יודע איך כותבים פרמישלאן. לייבל'ה עיין במודעה, בה נכתב פעמיים בס"ה את המילה, ובכל פעם שגיאה אחרת.

בשבוע שעבר הגיע לייבל'ה לחתונה בחצר אחד הנגידים בבית חלקיה, בשמחה שנערכה בצמצום משפחתי תוך שמירת כל ההנחיות ראה לייבל'ה עתיקות בחצר שכנראה הנגיד בעל המקום אוהב מאוד. לייבל'ה ראה שהשמחה הפכה לאטרקציה של ממש.

ראשון העולים לכיבוי האש היה עורך עיתון 'בקהילה' שלמה קוק שבא לבדוק איך מכבים שריפות.

אחריו עלה אמן הרגש זאנוויל וינברגר שלאחר האבל במקהלת 'מלכות' על פטירת הרבי מסאדיגורה זצ"ל, חילצו מותנים והגיעו לשיר.

ראש המועצה החרדית הראשונה שנדבק בקורונה, הוא אליהו גפני, ראש מועצת עמנואל, שנצפה במלונית הקורונה בכינר, (תוך כדי דיבור לייבל'ה שולח החלמה מהירה לדוד ר' מוישה מהכנסת). יחד איתו, שוהה במקום דובר חסידות פיטסבורג הבלתי נלאה שאול לנדא, שאשפוזו של מורו ורבו הרבי בבית החולים לניאדו בעיצומה של השבת תפסה אותו כשהוא חולה קורונה במלונית ולא הספיק לשגר הודעה לפני רבינו תם. לנדא ישב ושוחח עם גפני על כל מה שצריך ואולי יקימו בעתיד שטיבל של פיטסבורג בעמנואל. 

השבוע לייבל'ה גם חזר לזמן אלול וראה את עורך החדשות ב'יתד נאמן' אריה זיסמן מבכירי המערכת ובעל המדור הפופולרי 'מקור נאמן' שהביא את בנו מחיפה לקפסולה בישיבת חברון עם נשיקה רותחת בלחי.

ואפרופו זמן אלול, מ"מ ראש העיר ירושלים צביקה כהן שחזר לעשייה ברוכה אחרי שהחלים מקורונה וגם חגג יומולדת שישים, נצפה השבוע משוחח בלימוד במשך זמן ממושך עם בחורי הישיבות והאברכים הלומדים במסגרת 'לבקר בהיכלו'. לייבל'ה שמח שאלו שלוחי דרבנן.

ועוד בעיריית ירושלים; יו"ר הסכנות היהודית בוז'י הרצוג קפץ לביקור בלשכת המשנה לראש העיר ירושלים חיים כהן בקומה השישית בכיכר ספרא. השניים נעמדו לתמונה כנהוג בסוף כל מפגש.

תוך כדי שלייבל'ה חזר לאלול, הוא ראה את נכדו של האדמו"ר מבעלזא, הבחור דוד רוקח, שעדיו לגדולות ונצורות, עולה לשיעור ב' בישיבת גדולה של החסידות באשדוד ונצפה השבוע קונה כובע חדש. האם דוד לקראת שידוך?

תחום הקולינריה הוא תחום חזק אצל לייבל'ה. חנות חדשה שנפתחה השבוע בירושלים ובה דגים ובשר מבית 'פיקדלי' ריגשה את לייבל'ה. את השקת החנות וחלוקת הדגים לילדים ארגנו המפיקים מוטי רבינוביץ ומענדי צימעט שהתבשר באמצע הפרויקט על לידתו הממשיך הבן בשעה טובה ועל כך בהמשך בפינת המזל טובים.

גם נשיא איחוד הצלה אלי ביר שחיתן השבוע את בתו הגיע להתענג על הבשרים לקראת איזה מנגל טוב.

ואפרופו חנויות של אוכל, לייבל'ה ראה השבוע את הפקח של גדולי ישראל והעיר בני ברק אדיר מעטו שהגיע למעדניית 'שאבעס' לטעום את הסלט החדש שזכה לשם 'נוגדנים' ונחשב למשו לא מעלמא הדין ולא מעלמא דאתי. מעטו טעם לא לפני שחבש כיפה לראשו באדיבות המוכר.

ולפינת 'הנעשה בעולם המוזיקה': הכוכב החדש לבית משפחת היל, הלא הוא יענקי היל, אח של הקומזיצר ארי, שנחשף לראשונה בבר מצווה לבנו של יום טוב ביכלר מנכ"ל 'ביכלר יחסי ציבור ואסטרטגיה' שנערכה בחודש שבט. כבר אז כתב לייבל'ה כי יענקי מסתמן כדבר הבא במוזיקה החסידית. לייבל'ה כתב אז "תזכרו איפה הוא נחשף לראשונה כמו שביכלר יודעים לזהות את הכוכבים בהתחלה".

השבוע נראה שיענקי היל כובש את כל הבמות בארה"ב באירועים גדולים, כפי שתוכלו לראות בסרטון הוידאו. 

והכוכב העולה שלומי ורצברגר הוטס במהירות בזק לחתונת VIP של אחד הנגידים הגדולים בלונדון שבבריטניה והוריד הופעה שהופיעה גם בסטטוס יהודי.

ברדיו "קול חי" החלו בשבוע שעבר לצלם צילומי תכנית הריאליטי "הקול הבא", וניצלו לשם כך את הבמה ב"מדעטק" בחולון, משם שידרו את כל מופעי הקיץ בשבועות האחרונים. השופטים הגיעו, המתמודדים הגיעו, המפיקים הגיעו. רק המנחה, מנחם טוקר, ששוהה עדיין בהולנד, לא הגיע, וכך לראשונה - צולמו כמה וכמה תכניות, ללא מנחה.

ואפרופו קול חי, אחרי שנים שלא היה בגן החיות, הגיע נגן הקלרינט שמציין בימים אלה עשור ברדיו קול חי דוד קליגר, לאחד מגני החיות בארץ. קליגר צייץ קבל עם ועדה שמאחר שלא שומרים שם על השבת, הוא לא יכתוב את שמו של המקום וכי הוא הלך לשם בלב כבד כי לא הייתה ברירה. למרות הכל מסתבר שהוא משמח לא רק את עם ישראל - אלא גם את הפינגווינים..

ומי שעובד בתחנה המתחרה - ''קול פליי' ו'קול ברמה' - הוא עויזר דרוק, שנצפה בשבוע שעבר פוקד את ניו יורק. בין היתר הוא הגיע לבית החיים של סאטמר בקרית יואל מונרו לפקוד את הציון של רבי יואליש.

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד צפוי להשיא את נכדו, בנו של הנגיד מאיר גורביץ שאולי יקנה את אל-על. לייבל'ה חושף כי ליפא שמלצר ושמילי אונגר ינעימו את הלילה הגדול ולכבוד החתונה יוצא שיר מיוחד בעיבוד של יואלי דיקמן ובלחנו של מרדכי בן דוד. את החופה ינעימו שלושה דורות: מרדכי ,יידל וחיים לייזר בנו של יידל.

אפרופו ליפא שמלצר ומוזיקה, ללייבל'ה נודע כי ליפא עובד בימים אלו על אלבום מדהים ומי שנמצא מאחורי הקלעים הוא זאבי פריד שנצפה השבוע סועד ומסתודד עם ליפא.

את בעל המנגן ר' מאיר אדלר ראה לייבל'ה בבורו פארק מסתודד עם הגבאי של הרבי מסקולען זצ"ל, שמעון ישראל פריד, שהסביר בכל הכוח לאדלר מדוע בסקולען לא קרה מה שקרה בסאדיגורה, למרות ששמות שתי החסידויות מתחילות באות ס'.

אורחים נוספים ראה לייבל'ה בארה"ב, והפעם חסידי בעלזא ר' בערל קליין מהכנסת אורחים של בעלזא, יחד עם ר' מאניש פרנצויז שלקח הפוגה מהטישים לאחר שכבר הושיב את כולם בצורה מכובדת. השניים נצפו כשהם עולים לתורה בבית המדרש של בעלזא בבורו פארק. 

לייבל'ה סוחר עתיקות ראה את הנגיד הערשי פישמן שהגיע לבית הנגיד משה שמואל זופניק בויליאמסבורג בכדי לחזות בחתימה היחידה שנותרה בעולם של המהרש"א. 

השבוע סייר מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי, במשרדי יד שרה בירושלים. לצד הדאגה לעניינים השוטפים הנוגעים למתנדבים החרדים בארגון, נודע ללייבל'ה על סגירת מעגל מיוחדת שהתרחשה כאשר נשיא הארגון אורי לופוליאנסקי הצטרף לפגישה עם פינסקי, לא לפני ששניהם נזכרו בעבודה המשותפת שלהם בעבר, אי שם לפני עשור וחצי, אז לופו כיהן כראש העיר ירושלים ופינסקי כמנהל הרשות לפיתוח ירושלים. מסתבר שהשניים לא נפגשו מאז, והסיור הזה היה גם זמן איכות להשלמת פערים. וכך נראה המפגש מבעד לעדשה:

ואיך אפשר בלי האיש שמסקר לנו את הפוליטיקה היישר לטלפון הנייד - עם כל הציוצים העכשוויים: בהפגנות בבלפור פגש לייבל'ה את יוסל'ה ברגמן שצירף את אחמד טיבי לרשת 'זירה פוליטית'. 

ולפינת המזל טובים המורחבת הכוללת את אלו שלא פורסמו בשבוע שעבר

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניצפלית של 'דגל התורה לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק תרבות תורנית דוד בלומנשטוק לרגל הולדת הבן בשעה טובה שאף סינדק לבנו בברית.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים דן גרטלר לרגל שמחת אירוסי בנו עם נכדת הגאון רבי נתן זוכובסקי יו"ר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' ו'יתד נאמן'.

ברכת מזל טוב למו"ל עיתון 'בקהילה' הרב אריה לייב פפר לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה עם נין האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל.

ברכת מזל טוב לרב אברהם איסר בריסק יו"ר חברת הפרסום 'בולטון פוטנציאל' ויו"ר מכון 'נחלת אבות' לרגל שמחת בר המצווה לבנו שלום שנערכה ביום ראשון בקפסולות תחת שמירת כל ההנחיות במלון ויז'ניץ בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאיש החסד הנודע הרב דב ויזל יו"ר 'יד אליעזר' לרגל אירוסי בנו הבחור החשוב ישראל ויזל מבחירי ישיבת חברון, עם בת הרב יהודה אנסבכר.

ברכת מזל טוב לר' בנימין כהן, פרוייקטור הקפסולות של 'ועד הישיבות' לרגל שמחת אירוסי בנו חיים בשעה טובה. בשמחה ראה לייבל'ה את נאמן ביתו של הגרי"ג אדלשטיין - מוטי פלאי מגיע עם מסכה כפי ההנחיות. 

ברכת מזל טוב לעסקן הכל יכול מענדי צימעט לרגל שמחת הולדת הבן. הברכה אחת לסבא ר' משה יוסף צימעט נאמן ביתו של האדמו"ר מתולדות אהרן. לשלום זכר שנערך בליל שבת במוסדות 'בית לפליטות' בירושלים, נהרו המונים מכל האזורים. בין היתר נצפו כמה עיתונאים בכירים שהגיעו לאחל למענדי מזל טוב בעיצומה של השבת. בשמחת הברית שנחגגה בבית המדרש סאטמר ובאולם של ברמינקה למטה עם הקייטרינג הטוב ביותר. 

צילום: משה גולדשטיין

מחוץ לברית בסאטמר, ראה לייבל'ה את הרב דוד רובינשטיין ראש כולל 'תהילה לדוד' ורב הקהילה בירושלים משוחח עם המשב"ק של הרבי מפינסק קרלין ר' אברמל'ה פריד על מספר דברים העומדים בראש סדר היום בציבור החסידי. 

ברכת מזל טוב ליהושע הרש פרידמן, מו"ל עיתון 'דער איד' של חסידי סאטמר, לרגל הולדת הנכד בשעה טובה, הברכה אחת לסבא ר' משה פרידמן משב"ק אדמו"רי סאטמר.

ברכת מזל טוב לזליג קורניצר משב"ק אצל האדמו"ר מויז'ניץ לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו העסקן הצעיר מוישי קורניצר מאשדוד.

ברכת מזל טוב ליחזקאל הלפרין נאמן ביתו הקרוב של ראש הישיבה הגר"ש אלתר לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב לאיש החסד אהרן יוסף קורניצר בעל מאפיית 'טיב המצות' לרגל שמחת הולדת נכדו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב להויז בחור של הרבי מסלונים הבחור שלום נח דיקמן בן איש החסד ר' אברהם דיקמן מביתר לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת, עם הכלה בת הרב מרדכי הרצל.

ברכת מזל טוב גם להויז בחור של הרבי מסאסוב הבחור שלום בינג בנו של המקובל הרב יחזקאל בינג ראש ישיבת המקובלים דברי שלום בבני ברק. השמחה תתקיים בביהמ"ד הגדול דחסידי סאסוב בקרית ישמח משה, שמחת החתונה תתקיים ביום שני.

ברכת מזל טוב להויז בחור של האדמו"ר מקרעטשניף הבחור שלומי ויינבך לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת ישראל קליין מנהל מערכת 'חדשות הסקופים' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. שמחת השלום זכר נערכה בליל שבת בבית חמיו הגר"א פלח בבני ברק. הברית תתקיים בשישי בבוקר כפי ההנחיות במרפסת של בני ברק.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יעקב פליבנסקי מעיתון 'משפחה' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש התיירות החרדי חיים שפיצר לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחיים שטרן מאשדוד, מנכ"ל ארגון 'תינוק בריא' לרגל שמחת נישואי בנו הבכור דוד זכריה בשעה טובה שנערכה בעיר ביתר.

צילום: יוסי לוי

גם העסקן המפורסם משה גרינבוים מהעיר אשדוד חיתן את בנו בשטח פתוח. לחתונה הגיעו כל הנציגים החרדים בעירייה לאחל מזל טוב לעסקן של מכבי שעדיין על פי השמועות לא החליט היכן הוא ממוקם בחצר הקודש סאדיגורה.

צילום: יוסי לוי

ברכת מזל טוב לגרשון ברלין מעסקני 'דגל התורה' בנוף הגליל לרגל הולדת בנו.

ברכת מזל טוב לד"ר מיכאל פקטרוביץ מחסידי נדבורנה, לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה.

ברכת  מזל טוב לאהרן לייב אברמן מנכ"ל ארגון 'לב מלכה', לרגל הולדת הנכד, בן בכור לחתנו שימי אייזן. 

ברכת מזל טוב ליו"ר ארגון 'חסדי שבתאי' ומנהל מאוחדת צפת ומרום הגליל יוסי זליקוביץ לרגל שמחת החלאק'ה לבנו שמעון מאיר.

ברכת מזל טוב לארל'ה שכטר מעסקני פתח תקווה לרגל שמחת נישואי בנו.

ברכת מזל טוב לכתב 'הקו החרדי' נתי סגל לרגל אירוסיו בשעה טובה. האירוע נערך באופן מצומצם על פי ההנחיות לאחר שהתארס הבוס שפתח את הברז לכולם. 

ברכת מזל טוב לעודד אדרי, משב"ק האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, לרגל שמחת נישואי בנו.

ולסיום, ברכת מזל טוב לאיש החסד מצעירי הפעילים בתנועת ש"ס הבחור יהודה כהן, נכדו של הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה, בזכות ברכתו של נשיא מועצת חכמי התורה ובקבוק יין של אחד מרבני הקהילות ברחבי הארץ (שמו שמור אצל לייבל'ה) שכתב לחתן הקדשה שיפתח את היין בוורט שבוע קודם מבלי שידע כלל שהולך להתארס. 

הבקבוק וההקדשה

לייבל'ה רכילות חרדית הרבי מסאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד