י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעקב 'בחדרי'

סאגת בתי הכנסת: ריכוך בעמדת משרד הבריאות

גורמים במשרד הבריאות ל'בחדרי חרדים' כי באם יינתן אישור להכניס 60 מתפללים על שני הפתחים הראשונים של בית הכנסת כפי הצעתו של השר דרעי, לא תהיה אפשרות להכניס מתפללים נוספים. אמש ריככו במשרד הבריאות את עמדתם

סאגת בתי הכנסת: ריכוך בעמדת משרד הבריאות
מתפללים בבית כנסת צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מעקב 'בחדרי': לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף השבוע את חילוקי הדעות סביב מתווה הרמזור שייפתח וירחיב את פעילות בתי הכנסת לקראת הימים הנוראים, מסתמן כעת ריכוך נוסף בעמדת משרד הבריאות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מתווה בתי הכנסת על פי משרד הבריאות יימדד לפי מספר הפתחים במבנה, שעל כל פתח יוקצו 2 קפסולות שכל אחת מהן תכיל 20 מתפללים. בסיעות החרדיות דרשו תוספת במספר האנשים בבתי כנסת גדולים יותר, כדוגמת בית המדרש של גור.

בתחילה הציע השר אריה דרעי מתווה בהסכמת פרויקטור הקורונה פרופ׳ גמזו שעל 2 הפתחים הראשונים ייכנסו 6 קפסולות ובסך הכל 60 מתפללים, מה שייתן פתרון טוב יותר לבתי כנסת קטנים.

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ אשר לא הסתפק בכך ודרש כי החל מהקפסולה השלישית תינתן אפשרות להכניס על כל פתח נוסף עוד 2 קפסולות כפי שסוכם, וכך בבית כנסת של 3 פתחים יוכלו להתפלל 80 איש ולא רק 60 כפי שהגיע דרעי להסכמה, אך במשרד הבריאות סירבו.

גורמים במשרד אמרו ל'בחדרי חרדים' תחילה, כי באם יכנסו 60 מתפללים על 2 הפתחים הראשונים, כפי שהציע השר דרעי, אזי לא תהיה אפשרות להכניס עוד מתפללים כלל לבית הכנסת.

אלא שאמש שינו במשרד הבריאות את עמדתם, ובכירים במשרד הבהירו כי במתווה התגבש כעת מסתמן כי תינתן האפשרות להמשיך את הקפסולות גם אחרי הפתח השלישי והרביעי, ויהיה ניתן להכניס ב 4 פתחים 8 קפסולות ובסך הכל: 80 איש.

נציין כי חילוקי הדעות הקיימים בין השר אריה דרעי ליו"ר ועדת החוקה יעקב אשר קיימים גם כעת, שכן על פי דרישת חה"כ אשר, בבית כנסת עם שלושה פתחים, יהיה ניתן להכניס 80 מתפללים, ועם ארבעה פתחים 100 איש וכן הלאה. בעוד לפי מתווה דרעי, בבית כנסת עם שלושה פתחים יהיה ניתן להכניס רק 60, ועל ארבע פתחים רק 100.

לכאורה, נראה כי מדובר כאן בקרב מזערי ולא משמעותי, אך בסיור שערכו בכירי משרד הבריאות בימים האחרונים עלה כי להתעקשות של אשר ישנה משמעות רבה על בתי כנסת רבים בערים החרדיות בעלי 3 או 4 פתחים.

מתווה הקפסולות קורונה רוני גמזו יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד