י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
במהלך החופשה • צפו

חסידי ברסלב הפגינו נגד נתניהו: "תעזוב את אומן"

עשרות חסידי ברסלב הגיעו היום למלון רימונים בצפת שם שוהה ראש הממשלה לחופשה עם בני משפחתו • המפגינים זעמו על פנייתו של נתניהו לנשיא אוקראינה למנוע את הגעתם לציונו של רבי נחמן מבסרלב ודרשו לאפשר את הטיסות למדינה • "לא ייתכן שעשרות אלפי אנשים יפגינו בבלפור, אבל תיאסר ההגעה לציון הקדוש", אומר אחד המפגינים.

חסידי ברסלב הפגינו נגד נתניהו: "תעזוב את אומן"
חסידי ברסלב מפגינים בצפת צילום: David Cohen/Flash90

בצל הניסיונות להגיע למתווה אשר יאפשר את הנסיעה לציונו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה, עשרות חסידי ברסלב הפגינו היום (חמישי) מול מלון רימונים בעיר צפת שם שוהה כעת ראש ההמשלה נתניהו לחופשה עם בני משפחתו. המפגינים תקעו בשופרות, הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "די להתעלל בחסידי ברסלב" ו"רוצים להגיע לרבינו". החסידים קראו קריאות לעבר ראש הממשלה ודרשו לאפשר את הטיסות לאוקראינה.

המפגינים נגד ראש הממשלה. צילום: דוד כהן, פלאש-90

"לא ייתכן שאולמות התרבות יהיו פתוחים ועשרות אלפי אנשים יפגינו בבלפור, אבל תיאסר ההגעה לציון הקדוש", אומר בנימין, אחד המפגינים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "עשרות שנים שאנשים מקריבים הכל בשביל להגיע, אין שום סיבה שהשנה זה לא ייקרה" הוא מוסיף.

כזכור, בשיחה עם רבני אוקראינה טען הנשיא זלנסקי כי ראש הממשלה נתניהו פנה אליו באופן ישיר ודרש ממנו למנוע את הגעת החסידים לאומן, מה שעורר את זעמם של חסידי ברסלב. בהמשך, בהודעה שיצאה מלשכו של נתניהו הוכחש כי אכן נתניהו פנה לנשיא בעניין.

בתיעוד פרסם אמש העיתונאי עקיבא וייס ב'כאן 11', נראה הנשיא האוקראיני אומר בשיחת זום: "נתניהו הזהיר אותנו שחגיגה המונית של ראש השנה תוביל לקריסה ענקית לא רק באוקראינה. פנו אלינו שנסגור את אומן". מדובר בשיחת וידאו שקיים הנשיא זלנסקי, עם קבוצת רבנים מקומיים. בשיחה נשמע הנשיא מספר על הלחצים שהגיעו מישראל בנושא הגעת תיירים לאומן וגם על שיחה שקיים בנושא עם ראש הממשלה נתניהו.

האבטחה ליד המלון בו שוהה נתניהו. צילום: דוד כהן, פלאש-90

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במהלך ישיבת הממשלה באוקראינה אתמול, קבינט השרים הורה על סגירת גבולות המדינה לזרים עד 28 בספטמבר, אחרי ראש השנה, אך יהיו יוצאים מן הכלל שכן יוכלו להיכנס למדינה. החלטה זו תיכנס לתוקף החל מהשעה 00:00 ב-29 באוגוסט ועד 28 בספטמבר. שר הפנים ארסן אבקוב אמר כי "צריך לאסור על כניסת אזרחים זרים לשטחה של אוקראינה".

בתוך כך, חסידי ברסלב שהגיעו ביממה האחרונה לשדה התעופה באודסה, סורבו להיכנס למדינה. לפי עדויות מהמקום שהגיעו ל'בחדרי חרדים', החסידים נדרשים לחתום על טפסים שיאלצו אותם לשוב לישראל. בינתיים, נאלצים החסידים הרבים המשתוקקים להגיע לציונו של רבם, לשהות בתנאים קשים בשדה התעופה.

 

 

 

הפגנה אומן ראש השנה חסידי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד