י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יעשה ככל יכולתו לגרום להפסד"

חסידי ברסלב: "לעולם לא נתמוך בנתניהו או במפלגה שתתמוך בו"

מאבקם של חסידי ברסלב המשתוקקים להגיע לציון רבם באומן - עולה שלב. בהודעה ששיגרו מטעם המזכירות הארצית של ברסלב ובאישור בכיר רבני ברסלב - הרב שלום ארוש, הודיעו בחסידות כי הם לעולם לא יתמכו יותר בראש הממשלה בנימין נתניהו או בכל במפלגה שתביע בו תמיכה 

חסידי ברסלב: "לעולם לא נתמוך בנתניהו או במפלגה שתתמוך בו"
בנימין נתניהו בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מאבקם של חסידי ברסלב, המשתוקקים להגיע לציון רבם בראש השנה, אך נתקלים בקשיים רבים בדרך - מחריף. אמנם נתניהו הכחיש כי שוחח עם נשיא אוקראינה זלינסקי ודרש ממנו לעצור את טיסות החסידים למדינה, אך אמש פורסמה הקלטה בה נשמע נשיא אוקראינה מאשר בפיו כי קיבל בקשה מראש הממשלה. בעקבות כך - המאבק עולה שלב.

בהודעה ששיגרו מטעם המזכירות הארצית של ברלסב ובאישור בכיר רבני ברסלב הרב שלום ארוש, הודיעו בחסידות כי הם לעולם לא יתמכו יותר בנתניהו או בכל במפלגה שתביע תמיכה בראש הממשלה.

"ממשלת ישראל שריה ופקידיה הראו היום שאזרח מאמין הוא אזרח סוג ב ומותר להילחם בכל דרך אפשרית בכדי שלא יוכל לממש את אמונתו להפגין, לטוס לכל מקום בעולם, ולהתאסף במלונות ומסעדות מותר ויעשו כל דבר בשביל למצוא מתווה אבל להאמין ולהתפלל יעשו הכל בשביל להכשיל להשמיץ ובמקום לעבוד יחד על מתווה בטוח שיאפשר נסיעה לקבוצה של חסידי ברסלב ", תוקפים בחסידות.

חסידי ברסלב מפגינים מול המלון בו שוהה נתניהו בצפת. צילום: דוד כהן, פלאש-90

בברסלב מצהירים בהודעה הרשמית כי "אנחנו היהודים המאמינים שכבוד רבי נחמן מברסלב חשוב בעינינו לעולם לא נתמוך בבנימין נתניהו ולא בכל מפלגה שתתמוך בו". הם מוסיפים כי "כל מי שכבוד רבי נחמן מברסלב חשוב בעיניו, יעשה ככל יכולתו לגרום להפסד לאלה שנלחמו בזכות להאמין".

בנוסף, עשרות חסידי ברסלב הפגינו היום (חמישי) מול מלון רימונים בעיר צפת שם שוהה כעת ראש ההמשלה נתניהו לחופשה עם בני משפחתו. המפגינים תקעו בשופרות, הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "די להתעלל בחסידי ברסלב" ו"רוצים להגיע לרבינו". החסידים קראו קריאות לעבר ראש הממשלה ודרשו לאפשר את הטיסות לאוקראינה.

הרב שלום ארוש ברסלב בנימין נתניהו אומן אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד