י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המשבר הכלכלי

השר שמולי: "חייבים להפסיק עם מודל החל"ת"

"חייבים להפסיק עם מודל החל"ת", כך אומר הערב שר העבודה ומוסיף כי "אנחנו חייבים לעבור למודל של סבסוד שכר שיעזור לנו להתמודד עם העלויות ועם משבר האבטלה, כפי שעשו ב-25 מדינות במערב"

השר שמולי: "חייבים להפסיק עם מודל החל"ת"
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי, נפגש היום (חמישי) עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וסיכם עימם על המשך עבודה משותפת בשורה של נושאים לטובת החזרת המשק לצמיחה.

בפגישה נכחו בכירי המגזר העסקי בישראל שדנו עם השר על התמודדות המשק עם משבר הקורונה בהבטים הכלכליים במשק וגם ברמה הענפית לכל ארגון, על הצורך לעודד ביקושים לצריכת תוצרת הארץ על מנת לאפשר את חזרתם של העובדים מחל"ת ועל השותפות האסטרטגית בין הצדדים לטובת הקמת מנהלת המעסיקים הלאומית שתשדך בין צרכי המעסיקים ובין מעסיקים פוטנציאליים לעובדים, באמצעות הכשרות והכוון מקצועי.

"אנחנו נמצאים באירוע שלא חווינו מאז הקמת המדינה ובסכנה אמיתית לכלכלת ישראל", אמר דובי אמיתי "ולכן אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה אלא בסוגיה קיומית של המשק, על כל הצדדים לעבוד בכל הכח על מנת להציל את המשק, להשיב את הוודאות לציבור ולמעסיקים באופן הפשוט ביותר שינתב אותנו חזרה למסלול של צמיחה. נכון לעכשיו הדיבור על הסגר עוצר את גלגלי המשק ומגדיל את חוסר הוודאות, המחסור בביקושים מקשה על העסקים להחזיר את העובדים לעבודה והחל"ת לטווח ארוך משאיר את העובדים שכן יכולים לחזור, בבית".

השר שמולי הוסיף כי "לאור נתוני האבטלה אנו מבינים כי הדרך היחידה להיחלץ מהמשבר עוברת דרך היכולת שלנו לגרום למגזר העסקי לעמוד מחדש על הרגליים. אנחנו חייבים לשנות את המגמה כדי שמצד אחד נבטיח רשת ביטחון למי שזקוק לה באמת ומצד שני, נקדם פעולות שיאפשרו למשק להיחלץ מהמשבר".

השר התייחס לחל"ת ואמר ש"חייבים להפסיק עם מודל החל"ת. אנחנו חייבים לעבור למודל של סבסוד שכר שיעזור לנו להתמודד עם העלויות ועם משבר האבטלה, כפי שעשו ב-25 מדינות במערב".

ביחס לתכנית הלאומית להכשרות המקצועיות אמר: "למשרד העבודה והרווחה יש שותפות אסטרטגית עם המעסיקים בהכשרות המקצועיות. השותפות ההדוקה תתבטא בכל השלבים- מתכנון הביקושים דרך הקורסים, על מנת שתהיה למעסיקים השפעה דרמטית עליהם וכדי שבסוף הדרך תהיה למובטלים השמה בעבודה ולא רק תעודה״.

לגבי מימון ימי הבידוד, אמר שמולי: "אנחנו סבורים שאין שום סיבה להטיל את הנטל על המעסיקים. ענפים שלמים נמחקו ונסגרו בגלל החלטות שקיבל הריבון והריבון חייב לעמוד מאחורי ההחלטות שלו ולשאת באחריות ובמשמעות שלהן".

נשיאות המגזר העסקי הינו ארגון הגג הגדול ביותר של המעסיקים במשק, המאגד 13 ארגונים המייצגים את מרבית הסקטורים הפרטיים במשק (יצרנים ונותני שירותים מכל התחומים במשק כולל ארגוני העצמאיים) ומעסיקים יחד כ-2 מיליון עובדים.

 

איציק שמולי קורונה משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד