י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מסמנים את הממשיכים

התרגשות בחסידות: הרבי מויז'ניץ מינה את בנו למנהיג הקהילה באשדוד

מכתירים את דור העתיד: האדמו"ר מויז'ניץ הכתיר הערב בנאום שנשא בהיכל ישיבת ויז'ניץ באשדוד, את בנו השני, הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר לאב"ד ויז'ניץ אשדוד, שינהיג את הקהילה ביד רמה. משה ויסברג משרטט פרופיל לדמותו של הבן האמצעי והנסתר של האדמו"ר מויז'ניץ

התרגשות בחסידות: הרבי מויז'ניץ מינה את בנו למנהיג הקהילה באשדוד
הרבי מויז'ניץ ובנו הגרי"י הגר באשדוד צילום: באדיבות המצלם

בצל הצוואות ומאבקי הירושה באחרונה בחצרות החסידים בארץ, האדמו"ר מויז'ניץ מסמן הנהגה בבוא העת. הערב (חמישי) מינה האדמו"ר מויז'ניץ את בנו השני הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר, למנהיג הקהילה של חסידות ויז'ניץ באשדוד המונה מאות משפחות.

הערב בהיכל הישיבה של החסידות הכריז האדמו"ר ואמר: "בחורים יקרים, הנני ממנה את בני הרה"ג יצחק ישעי' שיעמוד וידאג לחלק הרוחני שבקהילה, הוא אברך ראוי לכך, וזכות אבותיו הקדושים יעמוד לו להצלחה מרובה בכל מעשי ידיו" .

הרה"צ רבי יצחק ישעיה נשא נאום בכורה לפני התלמידים במעמד אביו, בו ביקש לעמוד בקשר עם כל בחור.

כפי הנראה רבי יצחק ישעיה יתחיל להגיע לאשדוד, יום אחד לסליחות וכן בחג הסוכות, כשכפי המסתמן הבן השלישי הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר ימונה גם הוא - למנהיג הקהילה באלעד.

עם הכרזת המינוי, התרגשות ושמחה גדולה בחצר הקודש ויז'ניץ, לאור הודעת האדמו"ר על מינוי בנו הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר, לכהן כרב ואב"ד חסידי ויז'ניץ בעיר אשדוד,

'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותו של הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר בן 46.

הרה"צ רבי יצחק ישעיה, נולד בי"א טבת שנת תשל"ו, לאביו האדמו"ר מויז'ניץ שכיהן אז כאב"ד קרית ויז'ניץ ולאמו בת הרבי מטשרנוביל זיע"א, יצוין כי חיבה יתירה נודעה לו בילדותו ממש אצל זקינו הרה"ק מטשרנוביל זיע"א.

בילדותו למד במוסדות ויז'ניץ, עד לשנים בהם נאלץ אביו לעזוב את השיכון, במה שמכנה הרבי 'די זיסע יאר'ן', לאחר מכן למד בישיבת בעלזא.

בהגיעו לפרקו נשא רבי יצחק ישעיה את בת האדמו"ר רבי בעריש מדעעש זצוק"ל, בשנותיו הקשות של אביו נודע הרה"צ רבי יצחק ישעיה בהתמסרותו המוחלטת לאביו, עד שאחד מגדולי האדמו"רים התבטא כי ר' יצחק ישעיה הוא גדול הדור בכיבוד אב, כשבאותם הימים לא מש מעל אביו לשמשו ולסייעו.

עם שובו של האדמו"ר לשיכון ויז'ניץ, התחבב הרה"צ רבי יצחק ישעיה עד מהרה על יושבי השיכון, כשרבים רואים בו כתובת לבקשת עצה והדרכה, וכן ידוע כבקי עצום בספרי החסידות ובתולדות הצדיקים וענפיהם, לעיתים באים גם חוקרים הרחוקים מעולמה של חסידות לברר פרט כזה או אחר ויוצאים נפעמים, יצוין כי לצד ייחוסו הרם, נוהג הרה"צ בפשטות ונעימות רבה ומתנגד נחרצות לפרסום תמונותיו.

בשנים האחרונות פעיל הרה"צ רבי יצחק ישעיה מאוד בסיוע ליתומי ויז'ניץ, ומכונה בשל כך אביהם של יתומים, יתומים בני החסידות וגם שלא מהחסידות, סועדים תדיר על שולחנו, וידוע בכל מה ששייך ליתומים ולאלמנות אפשר לפנות להרה"צ בכל שעה משעות היממה, רבי יצחק ישעיה עצמו התבטא במה שנוגע ליתומים ולאלמנות אני מבקש שלא לחוס לא על זמני ולא על כוחותיי.

רבי יצחק ישעיה בקשר מיוחד עם כלל בני המשפחה, וקיבל על עצמו אף חלק מהנהגות הקדושה של דודו הרבי מויז'ניץ ממונסי זיע"א, כמו כן הוא בקשר קרוב מאוד עם גיסו הרבי מויז'ניץ בית שמש ועם הרה"צ רבי זאב ארנסטר, הרה"צ זכה למשפחה מפוארת, בנים וחתנים, הנודע שבהם הוא בנו הגדול הרה"צ רמ"מ הגר, חתן האדמו"ר מזוועהיל שעבר אף הוא לפני מספר שבועות להתגורר בעיר אשדוד לשמחת בני הקהילה בעיר.

מינויו גרם להתרגשות גדולה בקרב חסידי ויז'ניץ, כשאחד מבני חסידות מציין בפני 'בחדרי חרדים' כי אין ספק כי מינויו של הרה"צ רבי יצחק ישעיה כאב"ד חסידי ויז'ניץ בעיר ייתן תנופה עצומה לקהילת ויז'ניץ המתפתחת בשנים האחרונות, ועל כן יש ממש אוירת חג בקהילה וכן שמחה גדולה בכלל קהילות החסידים בעיר על בואו של הרה"צ לשכון כאן בעירנו.

חסידות ויז'ניץ הרבי מויז'ניץ הרב יצחק ישעיה הגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד