ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שיא כל הזמנים > תיעוד מהציון

מחשש לסגר ואחרי שעות מורטות עצבים: מאות נכנסו היום לאומן

מחשש מהלא נודע, מעל אלף איש הגיעו כבר היום לעיר אומן מכל רחבי העולם, נתון גבוה שלא נספר בעבר בתאריך זה וזאת בכדי לא לפספס את ראש השנה במחיצת רבי נחמן | אחד החסידים שאושרה כניסתו אחרי שעות מורטות עצבים: "מצידי לא לעזוב את אומן כל חיי"

מחשש לסגר ואחרי שעות מורטות עצבים: מאות נכנסו היום לאומן
חסידים הערב באומן צילום: דנה בר

לאחר הסאגה הגדולה שעדיין בעיצומה, היום (חמישי) הגיעו לאומן כ-1000 איש, מספרים שלא מגיעים לאומן בהשוואה לשנים קודמות בתאריך זה. החסידים הגיעו למקום לאחר שחששו כי לא יוכלו להגיע לאומן לראש השנה, עקב סגירת הגבול על ידי הרשויות המקומיות.

בשבוע האחרון התחוללה דרמה לא קטנה, בשיאה שיגר הממונה על הקורונה, פרופ' רוני גמזו מכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלונסקי, והפציר בו לא לאפשר לישראלים לטוס לאומן, מחשש להידבקות המונית.

ואכן אוקראינה הודיעה כי לא תאפשר כניסת ישראלים לשטחה עד לאחר החגים, היום הגיעו לאוקראינה מאות חסידים בניסיון להיכנס לעיר אומן לפני שיחול הסגר הכללי על הגבולות באוקראינה, אך בשדה התעופה לא איפשרו להם להיכנס, והורו להם להתארגן לחזרה ארצה.

לאחר שעות מורטות עצבים וחשש של הנוסעים כי הם יוחזרו ארצה, אישרה ממשלת אוקראינה את כניסת הישראלים למקום לאומן, והודיעה כי עד חצות אפשר להיכנס, ולאחר מכן הגבול יסגר. במהלך ההמתנה היום, הפגינו חסידי ברסלב בצפת מול המלון בו התאכסן ראש הממשלה עם משפחתו שם הוא נופש. המפגינים דרשו לפתוח את השמים כדי שהם יגיעו לאומן.

יש לציין כי באומן כבר נמצאים אלפי אנשים שהגיעו למקום לפני מספר ימים ואפילו שבועות, רק כדי לא לאבד את הסיכוי להיות אצל רבי נחמן בראש השנה.

נחמן לוי מבני ברק, שהגיע לאומן היום אחרי שעות ארוכות מורטות עצבים, מספר ל'בחדרי חרדים' בדמעות כי אין מאושר ממנו. "מצידי לא לעזוב את אומן כל חיי, אבל זה לא אפשרי, אשתי והילדים הבינו אותי, השנה לא לקחתי את הילדים שלי לאומן בגלל המצב, אני מקווה בשנה הבאה להיות באומן מערב ראש השנה עד אחרי יום כיפור, כדי לפצות את הילדים שלי, אני מתרגש עם דמעות, עכשיו אני מבין את הסיפורים ששמענו על חסידים שניסו לחצות את מסך הברזל כדי להגיע לאומן שהיתה תחת שלטון קומוניסטי, וזה היה ממש סכנת נפשות".

נחמן אומר כי כמובן זה לא בר השוואה, "חיינו לא היו בסכנה לרגע, אבל ההרגשה שאתה עומד מול מחסום ולא יכול להגיע לציון של רבי נחמן מברסלב גורמת לך צער ועגמת נפש, אני חוסך כל השנה בשביל הרגע של אומן, אני מודה לכל מי שעשה הכל כדי שנוכל להיכנס".

קורונה ראש השנה באומן טיסות לאומן חסידות ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד