י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דאגה או שנאת חרדים?

הח"כית הוסיפה שמן למדורת ההסתה; רה"ע שיתף

אולכסנדר ציבריי, רה"ע אומן האנטישמי, שיתף בדף הרשמי של עיריית אומן, את נאום ההסתה של ח"כ מ'ישראל ביתנו', במליאת הכנסת, תחת הכותרת "צפו בחברת הכנסת מישראל מתנגדת להגעתם של חסידים לאומן השנה" 

הח"כית הוסיפה שמן למדורת ההסתה; רה"ע שיתף
החרדים בסקר/אלכסנדר ציברי צילום: צילומסך

ראש העיר אומן, אולכסנדר ציבריי, הנחשב לבעל דעות אנטישמיות, שיתף בדף הרשמי של עיריית אומן, את נאום ההסתה של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', במליאת הכנסת תחת הכותרת "צפו בחברת הכנסת מישראל מתנגדת להגעתם של חסידים לאומן השנה".

בנאום שנשאה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי במליאה אמרה: "היום כולנו יודעים מי אישר את המחדל הזה ומה עומד מאחורי הדבר הזה: מי שאישר זה ראש הממשלה, ומה שעומד מאחורי הדבר הזה זה פחד – פחד מפני המפלגות החרדיות. אלה עובדות. האמת תמיד יוצאת לאור".

מלינובסקי סיפרה לח"כים: "אתמול קיימתי שיחה מאוד ארוכה עם ראש העיר של אומן, והוא הביא בפניי עובדות מאוד קשות. אנחנו פה יכולים להתווכח. מיקי זוהר מציע מתווים – 6,000, 8,000, 10,000 – אבל צריך להבין ולהכיר בדבר מאוד בסיסי: אוקראינה – מדינה עצמאית, אנחנו עדיין לא שולטים בה, ויש להם אינטרסים משלהם. ראש העיר של אומן סיפר לי אתמול שיש לו 14 מיטות לחולי קורונה. נכון לאתמול, תשע מהן היו תפוסות. גורמי הרפואה באומן לא מוכנים בשום פנים ואופן להגעה של מספר כזה אנשים. כל אומן זה 84,000 תושבים. בחגי תשרי מגיעים לשם בין 30,000 איש, באופן רשמי, ל-50,000, באופן לא רשמי. הם לא ערוכים. הם אומרים שאם תהיה שם התפרצות, פשוט לא יהיה להם מה לעשות ולעזור לחולים".

עוד טענה כי "94% מתושבי אומן, לפי סקר, סיפר לי ראש העיר אומן, מתנגדים באופן גורף להגעת חסידים השנה הזאת, אז אולי כדאי לנו להפנים. יש שם תושבים מקומיים שפשוט לא מוכנים שאנחנו נגיע. תפנימו. זה לא קשור לאנטישמיות. זה לא קשור לשנאת יהודים. זה לא קשור אפילו לישראל ביתנו. זה קשור לכך שהם לא רוצים אותנו שם. הם פוחדים. הם רוצים לשמור את העיר שלהם ירוקה".

"הנפטר היחיד שהיה באומן מתחילת המגפה בחודש אפריל היה חסיד – חסיד שגר באומן, חיתן שם את הבן או הבת שלו, לא יודעת בוודאות, וחלה, הרגיש לא טוב, ולא היה מוכן להתפנות לבית החולים. הם היו צריכים להוציא אותם משם עם משטרה, ממקום המגורים שלו, הם הוציאו אותו בצוהריים, ובערב הוא נפטר מקורונה, והוא הדביק את כל משפחתו שם. אבל אז ממשלת ישראל, יחד עם נשיא אוקראינה והשגרירות, ארגנה טיסה מיוחדת מאומן כדי להטיס את האנשים האלה משם לפה – אלה שהוא הדביק ואלה שרצו להתפנות".

"אז פשוט תבינו", ציטטה עוד מהשיחה עם ראש העיר אומן, "זה לא השנה. זה לא מתאים. הנסיבות הן אחרות, ותפסיקו לחשוב שאנחנו מנהלים את העולם. לא. ככה – זה המתכון לאנטישמיות. תבינו את זה, אם לא רוצים אותנו שם. ברגע שאנחנו מכתיבים למקומיים ועדיין בכוח מגיעים – ויש שם עכשיו 2,000 חסידים שבדרך לא דרך גנבו גבול ובאו דרך המדינות הירוקות – זה מתכון לאנטישמיות. אז מה, אנחנו רוצים שישנאו אותנו?".

"ראש העיר אומן סיפר לי שבחגים הנוצריים הוא דרש שיסגרו שם את כל הכנסיות, כי היה שם פסחא בזמן של פסח שלנו. האנשים לא הלכו לכנסיות בדיוק מהסיבה של פחד מהידבקות. אז אני מבקשת מכל יושבי הבית: תבינו, אנחנו נמצאים בסיטואציה אחרת. יש לנו קורונה. אנחנו כן צריכים להתחיל ללמוד לחיות עם הקורונה. אנחנו חייבים לשקול סיכונים וסיכויים בכובד ראש, וכל אירוע שיש בו סכנה ברורה, על פי גורמי המקצוע, זה פסול, ואנחנו נצטרך לקבל את זה". כך חברת הכנסת מ'ישראל ביתנו'.

יוליה מילינובסקי הסתה נגד חרדים קורונה נסיעה לאומן אלכסנדר ציברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד