כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פוטין, לפניך

ב'מודרנה' מבטיחים: "עברנו לשלב השלישי – החיסון פועל נהדר"

החברה האמריקנית, מהמובילות במירוץ לחיסון, הודיעה כי החלה את השלב השלישי של הניסוי בבני אדם, והתוצאות מצוינות: "החיסון פועל היטב על קשישים"

ב'מודרנה' מבטיחים: "עברנו לשלב השלישי – החיסון פועל נהדר"
מזרק חיסון צילום: pixabay

האם 'מודרנה' תגיע ראשונה אל קו הגמר? בעולם עדיין מנהל מירוץ אחר החיסון נגד הקורונה, אך הסיכויים רבים ש'מודרנה' תהיה זו שתוכרז ראשונה כמנצחת. החברה הודיעה היום כי החלה בשלב הניסוי הקליני השלישי, ניסוי שכבר נערך על בני אדם, והתוצאות שהיא השיגה "מצוינות". לדברי החברה, החיסון פועל היטב גם על קשישים.

השלב השלישי והמכריע, שנחשב למורכב יותר מכל השלבים הקודמים, החל ב-27 ביולי, והוא צפוי להימשך עד אמצע ספטמבר, אז תתחיל החברה בסיכום ועיבוד הנתונים של התוצאות. אך בחברה אומרים כי כבר עתה מסתמן כי התוצאות דומות לאלה שנצפו בשלב 2, שהסתיים בהצלחה.

ב'מודרנה' אמרו הלילה כי בשלב 2 התברר כי החיסון הוביל ליצירת כמות גבוהה מאוד של נוגדנים ותאי T שאמורים להגן מפני נגיפי הקורונה. אותן תוצאות הובררו גם בשלב השלישי, כאשר  אצל חלק מהמתחסנים, אף התגלה כי כמות הנוגדנים היתה גבוהה הרבה יותר מזו שנמצאה אצל מחלימי הקורונה עצמם.

מנתוני החברה עולה כי בקרב 10 מטופלים בגילאי 56 עד 70 שקיבלו את החיסון, נמצאה תגובה חיסונית טובה מאוד שהובילה ליצירת הנוגדנים הספציפיים נגד COVID-19. כמו כן נרשמה עליית תאי דם לבנים מסוג T, המשתתפים אף הם בניטרול הנגיף ובזיכרון החיסוני, תוך יצירת תופעות לוואי מינימליות הדומות לתופעות לוואי של חיסונים וותיקים. נזכיר, כי מדינת ישראל כבר חתמה על הסכם לרכישת מיליוני מנות מ'מודרנה', מיד לכשהחיסון יגיע לקו הייצור. 

במקביל הודיעה אוניברסיטת אוקספורד כי קיבלה אישור לתחילת ניסויים בבני אדם בתרופה חדשנית שפיתחה, המכילה נוגדנים המכוונים ישירות נגד נגיף הקורונה.  השלב הראשון של הניסוי שצפוי להימשך בחודשים הקרובים, יכלול כ-48 משתתפים בריאים, והוא נועד להעריך את בטיחותו של החיסון בבני אדם. אם יסתיים בהצלחה, תמשיך החברה לשלב 2, שבו תיבחן יעילותו על מדגם של מאות נבדקים.

חיסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד