י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ארגוני החולים מזהירים: אי מינוי הרכב סל התרופות יפגע בחולים

ארגוני החולים מזהירים מפני פגיעה ממשית בחולים רבים. עד לרגע זה לא הוחלט על הרכב וועדת סל התרופות: "קיימת חשיבות מכרעת למינויה של הוועדה בדחיפות"

ארגוני החולים מזהירים: אי מינוי הרכב סל התרופות יפגע בחולים

אין וועדה, ומי שישלם את המחיר יהיו החולים המשוועים לתרופות החדשות: ארגוני החולים מזהירים כי טרם מונה הרכב לוועדת סל התרופות ומביעים חשש שהדיונים לא יסתיימו במועד ויתעכב מתן של עשרות תרופות חדשות, בהן תרופות מצילות חיים ומשפיעות על איכות חיי החולים שלא יינתנו בזמן.

ועדת סל התרופות אמורה להכריע מדי שנה עד 1 בינואר בעניין השאלה אילו תרופות חדשות יינתנו לחולים. בשנים קודמות בתקופה הזו כבר היו ממנים את יו"ר הוועדה וחבריה והיתה מתחילה עבודת התיאום וההכנה לדיונים הראשונים בספטמבר או באוקטובר. בשנה שעברה מונו חברי הוועדה באוגוסט, והדיון הראשון התקיים כבר בתחילת ספטמבר. השנה, כך מדווח 'ישראל היום', טרם מונו חברי ועדה, ובנוסף עדיין אין תקציב לסל התרופות.

במכתב ששיגרו פורום קואליציית ארגוני חולים וצוות רפואי וסיעודי "5 מיליארד לבריאות" לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולסגן השר יואב קיש, הם מבקשים שיפעלו למינוי חברי הוועדה. הפורום שכולל את האגודה לזכויות החולה, ארגון רופאי המדינה והסתדרות האחים והאחיות מזהיר כי "העיכוב במינוי חברי ועדת הסל יפגע משמעותית ביכולתה להגיש את החלטותיה לממשלה עד סוף השנה, וכתוצאה מכך יפגעו אנושות אלפי חולים ומטופלים הממתינים נואשות לתרופות וטכנולוגיות רפואיות החיוניות ביותר עבורם, חלקן מצילות ומאריכות חיים".

בפורום ציינו כי הם מודעים לעומס שגורמת מגיפת הקורונה על אנשי משרד הבריאות אך "חשוב להקפיד ולהמשיך לטפל בסוגיות שוטפות ומהותיות לחולים, ובהן סל התרופות והטכנולוגיות ובתוך כך למלא את תפקידינו כלפי אזרחי ישראל ובכללם חולי הסרטן, חולי הלב, הסוכרת, החולים במחלות נדירות ועוד - אלפי חולים שגורלם תלוי בהחלטות ועדת הסל".

"קיימת חשיבות מכרעת למינויה של הוועדה בדחיפות וכן להגדלת התקציב המוקצה לה על מנת להכליל כמה שיותר תרופות וטכנולוגיות רפואיות שיוגדרו על ידי הוועדה כחיוניות ביותר עבור ציבור בלתי מסוים של חולים", כותבים ראשי הארגונים ובהם שמוליק בן יעקב, מנכ"ל האגודה לזכויות החולה ופנינה רוזנצוויג, מנכ"לית עמותת נפגעי שבץ מוחי "נאמן".

ממשרד הבריאות נמסר כי "בהובלת שר הבריאות יולי אדלשטיין, מתקיים תהליך קביעת יו"ר וחברי הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות. הוועדה צפויה להתכנס השנה, כמידי שנה.דיוני הועדה יכללו, טכנולוגיות ושירותים אשר הוגשו להכללה בסל לעדכון ונבחנים בהם לעומק האספקטים השונים של כל טכנולוגיה בהיבט רפואי, כלכלי, אתי וחברתי. מטרת תהליך העבודה של הועדה הציבורית, ייקח בחשבון את מכלול האוכלוסיות".

סל התרופות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד