ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"המראה משחק לטובתי"

מיכאל שמש: "החלטתי להיכנס לעולם התקשורת בהלוויה של הגר"ע יוסף זצ"ל"

הכתב הצעיר והמבטיח של כאן 11 התראיין ל'הארץ' וחשף כמה נקודות ציון משמעותיות בחייו • "כשהייתי בן 15, הייתי חותך מהשיעורים בישיבה כדי להאזין לרזי ברקאי" • "בהלוויה של הגר"ע יוסף זצ"ל שמתי לב שאין שם אפילו כתב חרדי־ספרדי אחד. היה נראה לי מוזר שלכל המגזר העצום הזה לא היה ייצוג ראוי בתקשורת הכללית"

מיכאל שמש: "החלטתי להיכנס לעולם התקשורת בהלוויה של הגר"ע יוסף זצ"ל"
מיכאל שמש צילום: מתוך שידורי כאן 11

מיכאל שמש, היהלום החרדי הצעיר של תאגיד השידור הציבורי, העניק ראיון מיוחד למדור 'ענייני פנים' של עיתון 'הארץ' וחשף כמה נקודות ציון בחייו.

"הייתי הכתב החרדי הראשון בגלי צה"ל והאמנתי שאצליח לשמור על האנונימיות שלי" מספר שמש בצניעות על תחילת דרכו בתקשורת. "שידרתי רק ברדיו וחשבתי שיום אחד העיסוק שלי בתקשורת ייגמר, ושאולי החיים שלי ילכו במסלול אחר".

שמש מספר כי במשך תקופה ארוכה לא הייתה שום תמונה שלו ברשתות החברתיות. "היום" אומר שמש "אני קצת נבוך כשאנשים מזהים אותי ומתלחששים".

שמש, שגדל בבני ברק למשפחה חרדית-ספרדית בת 12 נפשות, מספר כי בא מבית שהערך החשוב בו הוא 'לימוד תורה'. "הבנים כולם תורתם אומנותם והאחיות נשואות לכאלו. אבל מגיל צעיר נמשכתי לעולם התקשורת" מספר שמש וחושף מעט מהתמודדותו בגיל הבגרות, "כשהייתי בן 15, הייתי חותך מהשיעורים בישיבה כדי להאזין לרזי ברקאי. בערבים הייתי שומע את החדשות עם אוזניה בנגן רדיו קטן, שהסתרתי מכולם".

התשוקה של הנער מיכאל לתקשורת הגיעה לשיא באחד הרגעים ההיסטוריים של הציבור החרדי. "החלטתי להיכנס לעולם התקשורת במהלך ההלוויה של הרב עובדיה יוסף", חושף שמש. "הוא היה הגיבור שלי ודמות נערצת של מגזר ענק. זו היתה ההלוויה הכי גדולה שהיתה בארץ, אבל כשהסתכלתי על כלי התקשורת שבאו לסקר אותה, שמתי לב שאין שם אפילו כתב חרדי־ספרדי אחד. היה נראה לי מוזר שלכל המגזר העצום הזה לא היה ייצוג ראוי בתקשורת הכללית". 

בראיון ל'הארץ' חושף שמש את התמודדותו של נער צעיר חרדי בעולם התקשורת: "אני שומע לפעמים ביקורת על הגיל שלי, למרות שסיקרתי כבר שלוש מערכות בחירות. לפעמים המראה דווקא משחק לטובתי. הצלחתי להיכנס להרבה כנסים כי חשבו שאני סתם עוד נער חרדי. פעם דוד אמסלם הזמין אותי לאכול איתם בהפסקה של ועדת הפנים. הצעתי לו להצטלם עם דוד ביטן כשהם מרימים כוסית קוניאק. למחרת התמונה היתה בכל העיתונים".

 

מיכאל שמש כאן 11 הגר"ע יוסף הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד