ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"הדבר הגדול הבא"

דוברו של וולודימיר זלנסקי "הנשיא קורא ליהודים להשקיע באוקראינה"

דוברו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אומר כי הנשיא היהודי קורא ליהודים להשקיע במדינה. לטענת הנשיא מדובר בהשקעה טובה. "היא המדינה הגדולה באירופה, והיא הדבר הגדול הבא"

דוברו של וולודימיר זלנסקי "הנשיא קורא ליהודים להשקיע באוקראינה"
וולודימיר זלנסקי צילום: צילום מסך

"אם אתם מחפשים השקעה טובה, עליכם לשים את כספכם על אוקראינה - במיוחד אם אתם יהודים" כך אומר דוברו של הנשיא. בסרטון חדש פונה הנשיא היהודי לעולם וקורא להשקיע במדינה"

זהו המסר ממשרדו של נשיא המדינה היהודי, ולודימיר זלנסקי, עם קמפיין חדש שמטרתו להביא השקעות חדשות שיסייעו לצמיחת הכלכלה של אוקראינה.

בסרטון של הקמפיין, בו זלנסקי מדבר באנגלית, הוא אינו מזכיר יהודים. הסרט בן דקה מתמקד בפוטנציאל התיירותי של אוקראינה ובמיסוי של 5% על תעשיות טכנולוגיות המידע.

אולם זלנסקי מקווה שיהודים במיוחד יענו לקריאה לאור המשמעות ההיסטורית של המדינה ליהודים, כך אמר דובר ממשרדו של זלנסקי לאתר JTA.

הדובר אמר כי "לנשיא חשוב במיוחד למשוך משקיעים יהודים מרחבי העולם לנוכח הקשרים ההיסטוריים בין העם היהודי לאוקראינה, שנשארה רלוונטית גם היום עם מאות אלפי תיירים יהודים המבקרים באוקראינה מדי שנה". הדובר ביקש להישאר בעילום שם.

הנשיא אומר בסרטון כי אוקראינה "היא המדינה הגדולה באירופה, והיא הדבר הגדול הבא". זלנסקי בהחלט צודק ביחס לגודל אוקראינה, השטח שלה גדול פי ארבעה ממדינת ניו יורק - ואולי גם הפוטנציאל שלה.

הכלכלה והחברה באוקראינה נאבקים עם מורשת סובייטית שמורכבת מחלוקה אתנית ושפה בין דוברי שפת אם אוקראינית ורוסית, יש לה סכסוך טריטוריאלי לא פתור עם רוסיה, ואינפלציה של 66% איבוד ערך של הגריבנה האוקראינית מול הדולר בחמש השנים האחרונות.

זלנסקי נהנה מפופולריות גבוהה יחסית - יש לו תמיכה של 38%, אמנם הוא נמוך מ- 47% מחודש מאי, אך עדיין טוב במונחים אוקראינים. הוא מדבר בגלוי על מוצאו היהודי, אם כי אינו מקיים אורח חיים יהודי ואשתו וילדיו אינם יהודיים.

בעיני רבים העובדה שהוא יכול לזכות בבחירות תוך הזדהות גלויה כיהודי היא סימן חזק לכך שאוקראינה חרגה מעבר לאלימות שאפיינה חלק ניכר מההיסטוריה המשותפת שאליה התייחס דוברו של זלנסקי.

במשך מאות שנים היהודים היו מדוכאים ונרצחו שם, כולל על ידי דורות רצופים של מנהיגים שהיום מקבלים כבוד באוקראינה ומוזכרים כפטריוטים.

ולדימיר זלנסקי אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד