י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הטור השבועי

מאחורי הקלעים: האם יש ב'דגל' מאבקי ירושה

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע: מי הח"כ שהפעיל את ועדת הכספים בסמוך למיטתו של היו"ר • מאבק הקרדיטים על המענק שבא כמים קרים על נפשם העייפה של בחורי הישיבות • וגם: על איזה טור מדלג שר הפנים בביטאון עולם התורה הספרדי - 'הדרך' 

מאחורי הקלעים: האם יש ב'דגל' מאבקי ירושה
פינדרוס ומקלב בכנסת צילום: באדיבות המצלם

קריאה ראשונה: האם בדגל כבר מסמנים יורשים?

לא רק העולם החסידי סער השבוע במאבקי ירושה, גם העולם הפוליטי. אשפוזו של יו"ר 'דגל התורה' עורר גל שמועות נרחב, לא רק בקרב עיתונאים מאנ"ש שלא התאפקו והתעקשו לפתע לדווח על צנעת הפרט, אלא בעיקר בקרב חברי הכנסת של המפלגה.

בדומה לירושה בסאדיגורה, גם בדגל התורה, כל ח"כ רואה את עצמו כיורש ו'כממשיך' אולטימטבי בבוא העת, לא משנה מספרו במפלגה. אם הבן החמישי יכול לרשת את ממלכת רוז'ין הוותיקה, מדוע ברוכי, פינדרוס או אשר, גם לא יוכלו? הוותק והניסיון כבר לא פקטור.

בינתיים מאבק הירושה, יש יגדירו קרב, מתנהל מאחורי הקלעים, כלפי חוץ כולם עובדים בשיתוף פעולה אדוק. כך גם קרה השבוע, בוועדת הכספים, כשיצחק פינדרוס מילא את מקומו של גפני בדיונים הכי קריטיים לתקציב הישיבות בשנה האחרונה.

לסיועו התייצב סגן השר אורי מקלב, שפינה את כל סדר יומו העמוס והתייצב לצד הח"כ הטירון. מקלב התייצב בחדר של יו"ר הוועדה המיתולוגי, גפני, הסמוך לחדר הוועדה, ומשם משך בחוטים של קבלת ההחלטות.

על הקו עלו בזה אחר זה בכירי הקואליציה, מיו"ר הכנסת המשמש כיו"ר הקואליציה בפועל יריב לוין, ועד שר המשפטים המשמש כיו"ר הקואליציה החליפית אבי ניסנקורן.   

המאמצים נשאו פרי. החוק עבר כפי שמקלב שאף, התקציב נדחה והבחירות גם. פינדרוס קצר שבחים, ובצדק, על ניהול הוועדה בחזית, אבל אין ספק שבלי הסיוע של הפוליטיקאי הוותיק מקלב הוא היה מתקשה.

קריאה שניה: קרב הקרדיט בתוך 'דגל'

מצביעי 'דגל התורה' בטח התבלבלו השבוע כשניסו להבין השבוע למי להודות לחבר הכנסת שפעל למענם והאריך את מועד מימוש מענק הקורונה לטובת אלו שלא מחזיקים בחשבון בנק מסודר ונאלצו לאסוף את המענק בתור הארוך והמעייף של הדואר. בעיקר מדובר בבחורי ישיבות ששוהים בקפסולות ללא יכולת לצאת מהישיבה ולממש את השובר שיקל על תזרים המזומנים ורכישת סיגריות.

בעיתון 'יתד נאמן' דווח השבוע כי "בעקבות פניית סגן השר הרב אורי מקלב: מועד מימוש מענק הקורונה בבנק הדואר הוארך עד לאחר יום כיפור", ביתד הסבירו כי מקלב פעל "במטרה לאפשר לבני הישיבות הנמצאים בקפסולות עד לאחר יום הכיפורים לממש את המענק".

מנגד, ביום חמישי בלשכת יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שהולך לחזור בריא ושלם לעבודתו בקרוב (רק מחמיר על הוראות הרופאים ורעייתו) שיגרו הודעה כי "בשל פניות רבות ללשכתנו ובשל פרסומים מוטעים ברשתות, נבהיר כי ניתן יהיה למשוך את ה'מענק לכל אזרח' בסך 750 שקלים במהלך כל השנה הקרובה בכל סניפי בנק הדואר ברחבי הארץ".

בהודעה הוסיפו כי "סוכם בין חבר הכנסת הרב גפני ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר כי הורי התלמידים/החיילים יוכלו למשוך את המענק בסניפי בנק הדואר בהצגת ספח תעודת הזהות של הילד/ה ויפוי כח מצורף".

אז אתם מבולבלים? מתברר שגם אנחנו. 

קריאה שלישית: איזה טור דרעי לא קורא בעיתון 'הדרך'

בסיעת ש"ס התנהל השבוע דיון בנושא חוק השבות, הפלונטר היה שמי שמשיב לחוק הוא נציג ש"ס סגן שר הפנים יואב בן צור, שידבר בחשיבות החוק, אך בשל הבעיה הפוליטית הוא לא יתמוך בה שכן אין לה סיכוי לחוק. מי שהציע פתרון הוא ח"כ משה ארבל שהעלה רעיון לשכנע את ח"כ סמוטריץ' לקבל תגובה ולדחות את ההצעה, מה שבסוף קרה.

אלא שדרעי ניסה להסביר את החשיבות של חוק השבות וסיפר כי קרא על כך בטור של קלמן ליבסקינד. מזכיר הסיעה צביקה יעקובזון התפרץ "אני מתפלא שהשר לא קורא עיתון 'הדרך', זה נכתב גם שם". דרעי השיב: "אני קורא כל שבוע את הדרך אבל אולי לא הטור שלך".

שלוש קריאות אורי מקלב עיתון הדרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד