י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבאנו שלום עליכם

באיחוד האמירויות הסירו את החרם הכלכלי על ישראל

השלום שבדרך: בהודעה רשמית שהתפרסמה היום נכתב כי לאור כך שנשיא האיחוד ביטל את החוק שאסר לעמוד בקשרי מסחר עם ישראל, מעתה רשאים כולם לבצע הסכמים עם גופים וחברות שמקורם בישראל • ביום שני הקרוב צפויה לצאת הטיסה המסחרית הראשונה של אל-על לכיוון אבו דאבי

באיחוד האמירויות הסירו את החרם הכלכלי על ישראל
דובאי צילום: דוד פרס

איחוד האמירויות הסירה את החרם הכלכלי על ישראל ותאפשר שיתוף כלכלי בין המדינות.

היום (שבת) הנשיא חליפה בן זאיד אל-נהיאן ביטל את החוק משנת 1972, מה שהביא להסרת החרם הכלכלי על ישראל.

בהודעה רשמית שהתפרסמה באיחוד האמירויות נכתב כי חברות וגם יחידים יהיו רשאים לבצע הסכמים עם גופים או אנשים השוהים בישראל.

ראש הממשלה נתניהו הגיב על החלטת איחוד האמירויות בנוגע להסרת החרם הכלכלי על ישראל, ואמר: "אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור".

גם שר החוץ גבי אשכנזי הגיב בברכה על ההחלטה: "ביטול החרם על ישראל הוא צעד חשוב אל עבר שלום ממשי, שיניב הישגים כלכליים ומסחריים לשני העמים ויחזק את היציבות במזרח התיכון".

עוד אמר אשכנזי: "אני מברך על ההחלטה ההיסטורית של נשיא איחוד האמירויות, חליפה בן זייד אל-נהיאן, וקורא למדינות נוספות לצעוד בדרך האמיצה אותה מובילה איחוד האמירויות. זו גם ההזדמנות להודות לאנשי משרד החוץ שבמשך שני עשורים פעלו בחשאיות והניחו את התשתית הדיפלומטית ליחסים הכלכליים בין ישראל לאמירויות שאת פירותיה אנו רואים היום".

ביום שני הקרוב צפויה לצאת הטיסה המסחרית הראשונה וההיסטורית של חברת "אל-על" מנמל תעופה בן גוריון לבירת איחוד האמירויות, אבו דאבי.

משלחת ישראלית תהיה על הטיסה יחד עם יועציו של נשיא ארה"ב טראמפ, ביניהם חתנו ג'ארד קושנר, אחד המתווכים הראשיים במשא ומתן בין ישראל לבין איחוד האמירויות.

דובאי איחוד האמירויות חרם על ישראל הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד