י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
400 מוקדי אש

שריפות ענק בקליפורניה; צוותי כיבוי מישראל בדרכם למקום

אלפים נמלטו מבתיהם בקליפורניה עקב שריפות ענק שלדברי הכבאים המקומיים לא נראו זה שנים רבות • השריפות פרצו כתוצאה מסופת ברקים אדירה במהלך השבוע האחרון • השר אוחנה למשלחת הכבאים הישראלים שבדרכם למקום: "זכיתם במצווה גדולה"

שריפות ענק בקליפורניה; צוותי כיבוי מישראל בדרכם למקום
הכבאים שנשלחו לקליפורניה צילום: באדיבות המצלם

עשרות אלפי תושבים במדינת קליפורניה נמלטו מבתיהם עקב שריפות שפרצו כתוצאה מסופת ברקים במהלך השבוע שעבר. קרוב ל-11 אלף מכות ברק נרשמו בתוך 72 שעות, סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה כי זאת הייתה סופת הברקים הגדולה ביותר שחוותה קליפורניה יותר מעשור, והיא גרמה לכ-400 מוקדי שריפות. חלקם הפכו לשריפות ענק.

גווין ניוסם, מושל קליפורניה אמר לאחר שהשריפות פרצו: "אנחנו חווים שריפות שלא ראינו כמותן שנים רבות". את הדברים אמר במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי ביקש סיוע ממאות כבאיות במדינה.

אמיר אוחנה השר לביטחון פנים, הודיע כי משלחת כיבוי והצלה תצא הלילה לקליפורניה לעזור לכבאים המקומיים: "בפעם הראשונה, משלחת של לוחמי אש תצא לארה"ב לסייע בכיבוי דליקות הענק" אמר השר, והוסיף: "אשריכם שזכיתם בהזדמנות לבצע מצווה כה גדולה – להציל חיים".

הערב, מוצאי שבת, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, יחד עם נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי ומנכ"ל משרד הבט"פ ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי בירכו את חברי משלחת הכיבוי וההצלה בקריית הכבאות טרם יציאתם לקליפורניה.

המשלחת צפויה לצאת הלילה, בין שבת לראשון ותנחת בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, וזאת כדי לסייע במאמצי הכיבוי של השריפות המשתוללות במדינה.

השר אוחנה בירך את לוחמי האש ואמר: "אתם יוצאים הלילה למשימה שכמותה היו רק מעטות, ויש בה גם מעשה ראשונים: בפעם הראשונה, משלחת של לוחמי אש תצא לארה"ב של אמריקה, המעצמה הגדולה והחשובה בעולם, בת הברית הקרובה ביותר של מדינת ישראל, לסייע בכיבוי דליקות הענק שבקליפורניה".

"אתם עומדים להדגים לבת בריתנו ולעולם כולו, מהו הישראלי היפה, זה שידו מושטת לעזרה ולהצלה, עשרות אלפי אנשים פונו עד כה מבתיהם בדליקות הללו, מספר אנשים איבדו את חייהם".

"המשלחת הזאת ממלאת את מדינת ישראל בגאווה גדולה. אני אומר זאת לא רק בשם משרד הבט"פ במסגרתו אתם פועלים ובשם משרד החוץ שמימן את הנסיעה ומשרד ראש הממשלה שסייע, אלא בשם רבים-רבים מאזרחי ישראל ומקרב עם ישראל – שאתם היום שליחיו".

"בין להבות האש ותמרות העשן בקליפורניה אתם תבלטו לא רק במדים הנושאים את דגל ישראל, אלא גם ביכולות שאתם מביאים אתכם, במקצועיות, במבצעיות ובמסירות הנפש".

"הסיוע הזה שהמדינה משיתה מלמד על עוצמתה של ישראל, על תפיסתה את ערך קדושת החיים כערך עליון. כמדינה וכעם שעבר תלאות, סכנות ואיומים לאורך ההיסטוריה, אנו יודעים ומכירים בערכה של עזרה בעת צרה".

"רגע לפני שאתם עולים למטוס, אני מבקש מכם קודם כל שמרו על עצמכם ועל חבריכם. אין לי ספק כי ערכי הרעות והערבות ההדדית העומדים בבסיס העבודה בצוות במערך כיבוי האש יובילו אתכם בכל מעשיכם".

"כך תוכלו לעשות את מה שאתם יודעים הכי טוב להציל חיים רבים ככל הניתן. אשריכם שזכיתם בהזדמנות לבצע מצווה כה גדולה. בשם אזרחי ישראל, אני מאחל לכם הצלחה במשימה החשובה שהוטלה עליכם. צאו לשלום, שובו בשלום וחזרו בבטחה כדי שנוכל לחגוג אתכם את ראש השנה. ברכת עם ישראל כולו אתכם".

נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי: "בימים אלו אנו מציינים עשור לאסון הכרמל בו נדרשנו לסיוע בינלאומי ממדינות רבות ששיגרו למערכה עשרות מטוסי כיבוי, מומחים ואמצעים. הלקח מהאסון הנורא נלמד וביחד הקמנו מערך כבאות והצלה חדיש, מקצועי ואיכותי המציב אותנו בחזית ארגוני החירום בישראל"

"אני גאה במפקדים ובלוחמי האש היוצאים הערב לארצות הברית כעמוד האש לפני המחנה כנציגי מדינת ישראל בכדי לסייע לגדולה בבעלות בריתנו בהתמודדות עם שריפות הענק בקליפורניה. ישראל שותפה מלאה למאמץ לבלום את שריפות הענק בעולם, מאמץ שהינו חוצה גבולות ומדינות. אני מאחל לחברי המשלחת הצלחה במשימתם".

קליפורניה צוותי כיבוי גל שריפות אמיר אוחנה סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד