י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אירוע רב נפגעים

כנס אחד – 20,000 נדבקים

מחקר בארה"ב טוען כי כנס ביוטכנולוגיה שבו השתתפו 200 איש גרם להדבקה של 20,000 איש. "הכנס הפך אירוע הפצה המוני"

כנס אחד – 20,000 נדבקים
נגיף הקורונה צילום: pixabay

האם כנס ביוטכנולוגיה אחד גרם לתפוצה משמעותית של הנגיף בארה"ב? מחקר חדש שפורסם השבוע טוען כי כנס ביוטכנולוגיה שהתקיים בבוסטון בתחילת פברואר, גרם להדבקה של לפחות 20 אלף בני אדם. "האירוע הפך לאירוע הפצה המוני" טועים החוקרים.

החוקרים, מאוניברסיטת MIT והארוורד, ביצעו ניתוחים גנטיים ב-772 מטופלים במטרה לבדוק שיירים של נגיף הקורונה, בעזרתם יכולים החוקרים להבין מאין הגיע הנגיף ומה מקורו. המסקנות שעלו בעקבות הניתוחים שבוצעו העלו כי רק 80 מקרים של הנגיף בבוסטון מקורם בעיקר ממקומות אחרים בארצות הברית ובאירופה, אך מאות מקרים אחרים מקורם באירוע אחד שגרם להתפרצות המונית – כאשר הם מצביעים על האירוע המדובר כאירוע מרכזי שתרם להתפשטות הנגיף.

יתכן, הם מעריכים, שאדם אחד שנכח בכנס גרם להדבקה של חלק מהמשתתפים, והם אלו שהדביקו לאחר מכן לא פחות מ20,000 איש.

ברונווין מקלניס, אחת החוקרות אמרה בראיון שנערך בCNN כי ההדבקה בכנס, שנערך בין ה-26 ל-27 בפברואר, תרמה להפצת הנגיף. עם זאת, היא הדגישה שלא מדובר במדע מדויק. "אין לנו הוכחות מדויקות", אמרה, "אך ההדבקה מתכתבת היטב עם הנתונים".

קלניס המשיכה והסבירה כי בפברואר, בשל מידע מועט שהיה לגבי הנגיף והתפשטותו, הגיוני היה שמקרה כזה אכן קרה והוביל להפצה ההמונית, וזאת עוד בטרם החלו כללי ההרחקה להיכנס לפועל.

 

קורונה הדבקה בוסטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד