י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שפת הגוף

האדם שלפניכם ליקק את שפתיו: ייתכן שהוא מוכר לכם שקר

שפת הגוף: מה אומרות השפתיים? כיצד ניתן לזהות אדם המשקר לנו • מה אומר לנו המצב שבו האדם שלפנינו מכווץ את שפתיו • וכיצד נדע ע"פ השפתיים שהאדם שלפנינו בחרדה?

האדם שלפניכם ליקק את שפתיו: ייתכן שהוא מוכר לכם שקר
מדברים צילום: unsplash

השפתיים

קיימים שני סוגי שפתיים: עבות ודקות. אנשים עבי שפתיים נראים חמים, ידידותיים, נעימים ורגשנים יותר. אנשים דקי שפתיים מאובחנים, לעומת זאת, כקרים, חזקים, תקיפים וחסרי רגשות יותר.

כיווץ שפתיים: כיווץ שפתיים הוא קימוט שפתיים. תנועה זו מגלה אי הסכמה מצידו של האדם, או את דאגתו בגלל משהו שמישהו אחר אומר. כשאתה מנסה למכור משהו למישהו ורואה ששפתיו מתכווצות, אתה יודע שאמרת משהו שהלקוח לא אהב או לא הסכים איתו. עליך לחזור אחורה, לברר את המצב ולהקדיש יותר זמן למענה על השאלות שלא נשאלו, לפני שתמשיך בתהליך המכירה.

הידוק שפתיים: אנשים מהדקים את שפתותיהם יחד כאשר הם נמצאים תחת לחץ. זה לא נעשה בהכרה, אלא כאשר האדם מודאג ממשהו. כאשר האדם סובל מלחץ חמור ומחדדה, שפתיו מתהדקות זו אל זו ופינות פיו צונחות למטה.

ליקוק שפתיים: קיימות סיבות רבות לכך שאנשים מלקקים את שפתותיהם. זה עשוי להיות סימן לעצבנות, מכיוון שפיהם מתייבש כאשר הם לחוצים או מתוחים. ייתכן שהם מוכרים שקר. יש אנשים, בעיקר מעשנים, ששפתותיהם יבשות, והם נוטים ללקק אותן תדירות. ליקוק שפתיים עשוי גם להיות תנועה של אספת שאריות מחמאה שנאמרה ונמרחה עליהם.

נשיכת שפתיים: נשיכת השפתיים מציינת חרדה. כאשר אחת השפתיים מוחזקת בשיניים, האדם מרסן את עצמו מלומר משהו העלול להביך. נוסף על-כך, אדם זה מתעודד מהתמיכה שמספקות השיניים.

צורת השפתיים: פה פתוח – מלמד על חיבור ורגישות לעולם הגדול, פטפטנות, התעניינות בזולת, קולטני וערני לזולת. לעיתים מדובר בפתי ובתמים.

פה סגור – עושה חייץ בינו לרגשות הסביבה, בעל כושר הבחנה, מסוגל לעמוד על דעתו, שתקן, לעיתים קרובות חי לפי האינטרס העצמי.

יצויין שאם הלסת שמוטה כתוצאה מבעיות נשימה או משאר בעיות בריאות, כמובן אין הדבר מורה על המשמעות שצוינה לעיל.

נמשיך בעז"ה בשבוע הבא אליהו עזריאל מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש' ויו''ר מכון התבוננות.

שפת גוף אליהו עזריאל שפתיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד