י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעקב 'בחדרי'

פרשת המעילה בחסידות: הנתבעים לא הופיעו לדיון

סאגת פרשת המעילה בחסידות הירושלמית: עו"ד שלמה אלבוים המייצג את מאות המפקידים בפרשה: "הנתבעים בחרו לשקר במצח נחושה, ולעשות ממכם ומבית דין העדה החרדית חוכא ואיטלולא ר"ל" 

פרשת המעילה בחסידות: הנתבעים לא הופיעו לדיון
חסידות ירושלמית, תמונת אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

בחסידות הירושלמית לא מצליחים להיחלץ מפרשת המעילה הגדולה בגמ"ח המרכזי של החסידות, מעילה שהתגלתה לראשונה בתדהמה בחודש שבט תשע"ז, ולמרות כל ניסיונות הטחה וטישטוש עקבות גסות של כמה חברי הנהלת הגמ"ח הפרשה ממשיכה להיות בכותרת וסיומה נראה רחוק מאוד.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' על מאות ממפקידים בקופת הגמ"ח, וניסיונות מביכים להולכת שולל את את הנפגעים מהמעילה, ולאחר מאבקים פנימיים רבים ובניגוד לדעת הממסד פנו נציג המפקידים הטוען הרבני שלמה אלבוים לבית הדין 'הישר והטוב' בירושלים בדרישה כי על חברי הנהלת הגמ"ח "ממשו את פסק הדין בבית המשפט".

כזכור בערב חג הסוכות תשע"ח יצא פסק דין ביניים בן 14 סעיפים המכונה ע"י הרבנים "ברירת מחדל", הוחלט והוכרע פה אחד, כי על הגזבר המועל להחזיר לקופת הגמ"ח סך של 842,000 אלף דולר, ועל האחראים על הקופה ה"ה חברי הנהלת הגמ"ח עליהם להשלים את הסכום החסר.

גם אז דווח כי הנהלת הגמ"ח לא ראתה בעין טובה את התסיסה הפנימים ונקיטת הליכים נגדם, ופעלו ככל אשר לאל ידם נגד הנפגעים שלא יממשו את זכותם בדין תורה ולמנוע עוד דיון, כשמרכז הכובד להודיע כי האדמו"ר אינו שבע נחת שהפרשה תידון בפני בית דין ועל התובעים למשוך את התביעה, אולם באסיפה חשאית שהתקיימה בבית אחד מחברי הנהלה בנוכחות האדמו"ר, התברר כי האדמו"ר דווקא כן תומך בתביעה כדי לסלק את העננה הכבדה הזאת מעל הקהילה המוכה, וכך יצא המהלך לדרך.

ל'בחדרי' נודע כי למרות תמיכת האדמו"ר בתביעה, בכל זאת ניסו גם הפעם חברי ההנהלה בייצוגו של דוד שוב, להתחמק מהופעה בפני בית הדין 'הישר והטוב', ואף ניסו בכל כוחם לחבל בהליך התביעה, בין היתר למרבה התמיהה התעקשו להעביר את הדיון בתביעה דווקא לבית הדין 'העדה החרדית' למרות שהבוררות התנהלה ב'הישר והטוב'.

במסכת ארוכה של פעילויות ושתדלנות ודחיות חוזרות ונשנות הערמת קשיים והתחמקויות של הנתבעים חברי הנהלה, נקבע דיון ליום חמישי האחרון ז' אלול, בבד"צ 'העדה החרדית'. בשעה 17:00 בעוד ב"כ המפקידים העו"ד והטוען הרבני שלמה אלבוים הופיע והתייצב בלשכת הבד"צ, הנתבעים חברי ההנהלה וגזבר הגמ"ח לא הופיעו. אלא באותה שעה בטרם התחיל הדיון הם שיגרו פקס משותף של הגזבר וחברי ההנהלה יריבם כי הם בדיונים על מו"מ בין הצדדים.- דהיינו הגזבר המועל עם חברי ההנהלה שגם נתבעים, כאמור.

בהמשך כותבים שני הצדדים - היריבים - הנתבעים תחת הכותרת– : "בקשה בהסכמת הצדדים לדחיית הדיון".. נאמר, "היות והנתבע והצדדים מנהלים מו"מ לסיים בדרכי נועם ושלום, והיות והנתבע אינו חש בטוב לפיכך בי"ד מתבקש לדחות את הדיון עד לאחר החגים." על החתום שאול נפתלין מטעם הגזבר – משה כהנא, ודוד שוב מטעם חברי העמותה.

עו"ד והטוען הרבני שלמה אלבוים שנדהם מהתנהלות חברי ההנהלה והדרך שהם מתחמקים לתת את הדין בבית הדין שהם בחרו בד"צ העדה החרדית, הוציא מכתב עדכון לחברי הגמ"ח שהוא מייצג, תחת הכותרת: "על התנהלות הנתבעים ודחיית הדיון על ידיהם" אלבוים מתבטא בחריפות נגד הנתבעים, וכותב כך: "הוי, כי הנתבעים כולם בחרו ע"י ב"כ לשקר במצח נחושה, ולהטעות את בית הדין ה"עדה החרדית"! ולעשות ממכם ומבית הדין חוכא ואיטלולא ר"ל."

עוד הוסיף אלבוים: "לצערי, אני מעדכן את מרשי על מעשיהם החמורים של הנתבעים כולם, ועל כל אחד להבין להיכן הדברים הולכים".... ומסיים, "אקווה שבדיון הקרוב שיסתיים בע"ה לאחר החגים, אוכל להיות איש בשורה בסיעתא דשמייא".

גורמים בקהילה: "הפקס המשותף שנשלח למזכירות הבד"צ הינו עוד הוכחה וחיזוק לדברינו מתחילת הפרשה, על כמה מחברי הנהלה שממשיכים לעשות עסקאות אפלות עם הגזבר, ממש כפי שנעשה בעת וטרם המעילה הגדולה, שחלק מהם היה להם יד ורגל בזה".

כנראה שעוד דרך ארוכה בפנינו עד סיום הפרשה, אם בכלל.

מעילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד