י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות הלחץ?

הרשתות החברתיות הסירו את חשבונות המגזין הימין הקיצוני

פייסבוק הסירה את כתב העת הימני קיצוני הגרמני Compact וזאת לאחר שתקף באופן שיטתי ומתמשך אנשים על רקע גזעני • בעבר הופעל לחץ מתון על חברות הרשתות החברתיות מצידן של חברות שאיימו כי יפסיקו את הפרסום בפלטפורמה במידה ופייסבוק לא תתעשת ותחסום דפים גזעניים

הרשתות החברתיות הסירו את חשבונות המגזין הימין הקיצוני
פרופיל פייסבוק צילום: unsplash

רשתות פייסבוק ואינסטגרם הסירו את המגזין הקונספירטי הימני קיצוני בשם Compact, ההחלטה באה בעקבות חרם של המפרסמים על הרשתות החברתיות בגלל חוסר הפעולה שלהם בנושא שיח שנאה.

פייסבוק ואינסטגרם הסירו ביום שישי את חשבונות מגזין הימין הקיצוני הפופולרי, הידוע בהפצת תיאוריות קונספירציה. בנוסף, גם חשבונות השייכים לפרסום של ההפגנות נגד ההגבלות בברלין בשל נגיף הקורונה, נעלמו מהרשתות.

למגזין Compact היו יותר מ-90,000 לייקים לפני שהוסר, המגזין היה מצרך תעמולה בחוגי הימין, כולל בתוך מפלגת הימין הקיצונית 'אלטרנטיבה לגרמניה' (AfD) הידועה בדעותיה האנטישמיות.

מפייסבוק נמסר כי היא החליטה להסיר את חשבון המגזין בגין "הפרת הסטנדרטים הקהילתיים של האתר", כך על פי הצהרה שנמסרה לתקשורת בגרמניה.

ענקית המדיה החברתית מסרה, כי אנחנו "אוסרים על ארגונים ואנשים פרטיים להשתמש בשירותים שלנו אם הם תוקפים באופן שיטתי אנשים על סמך מאפיינים כמו מוצא, ולאום. לכן הסרנו את המגזין Compact מפייסבוק ואינסטגרם".

כפי שפורסם בעבר, חברות שונות ברחבי העולם לוחצות על פייסבוק להתמודד עם השנאה והבוטות ברשתות באמצעות איום על הפסקת הפרסום שלהן. עם זאת, נציג פייסבוק הדגיש כי ההחלטה על הסרת Compact לא קשורה כלל ללחץ חיצוני והיא הייתה חלק מתהליך חקירה פנימי ממושך.

העורך הראשי של המגזין הביע את מורת רוחו מסגירת החשבונות וטען כי "29 באוגוסט היה היום הגרוע ביותר מאז 1945", כך, לא פחות, על פי העורך.

פעילי ימין קיצוני פייסבוק גרמניה חרם פרסומי אינסטגרם גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד