י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב הופך לפומבי

השר על חברו למפלגה: היה ראש עיר כושל; לא אוהבים חתרנות

היריבות האישית השוררת בין שר האוצר ישראל כץ לחברו למפלגה ח"כ ניר ברקת בעיצומה והיא הופכת לפומבית. בראיון שהעניק השר הוא נשאל על יחסיו העכורים עם ברקת והלה בחר לתקוף ולקבוע כי ברקת "היה ראש העיר הכושל ביותר בתולדות עיריית ירושלים" | ברקת הגיב: "ישראל כ"ץ קרס ואיבד שליטה על המצב הכלכלי. הוא מאבד עשתונות"

השר על חברו למפלגה: היה ראש עיר כושל; לא אוהבים חתרנות
ישראל כץ/ניר ברקת צילום: נועם ריבקין-פנטון/תומר נויברג, פלאש 90

היריבות בין שר האוצר ישראל כץ, לבין ח"כ ניר ברקת שקיבל הבטחה במערכת הבחירות להתמנות לתפקיד, עולה שלב, כאשר הראשון עולב בשני בפומבי וטוען כי הוא היה "ראש העיר הכושל ביותר בתולדות עיריית ירושלים".

במהלך ראיון שהעניק שר האוצר כץ לאשת התקשורת גוד'י ניר מוזס ברדיו 103FM, הוא נשאל על היחסים העכורים בינו לבין חבר מפלגתו - הליכוד, ח"כ ניר ברקת.

"מה רוצה ממך ניר ברקת. הוא מכוון ממש בין העיניים שלך כל הזמן" שאלה מוזס. "בדרך כלל אני לא מתייחס לכל מני תופעות רקע", השיב.

"הוא עובד בזה". הקשתה. ותשובת השר היתה כי "זאת העבודה היחידה שיש לו כי אין לו שום תפקיד. הוא לא מונה ולא בכדי לא רק לשר אוצר, אלא גם לתפקיד שר זוטר למרות שהוא נאבק. מי שלא מינה אותו כנראה ידע למה – בסופו של דבר לא אוהבים חתרנות. תמיד צריך לבדוק את הרקע של כל אחד שאומר שהוא יעשה דברים – אני עשיתי מהפכה ענקית במדינה, כל אחד רואה אותה ויודע באיזה קשיים ואומץ עשיתי את זה".

ישראל כץ המשיך ועלב ביריבו: "סיפורי ההייטק של ברקת הם מאוד נחמדים, על ההון המשפחתי שהמשפחה עשתה. אבל הוא היה 10 שנים ראש עיריית ירושלים. הוא היה ראש העיר הכושל ביותר בתולדות עיריית ירושלים".

"למה?", תהתה המגישה ג'ודי ניר מוזס. "הוא השאיר אחריו את העיר ענייה ביותר, המזוהמת ביותר והננטשת ביותר בישראל", השיב השר כץ. "בזמנו ירדה ירושלים במדרג הסוציו אקונומי ממדרג 4 למדרג 2 . זו העיר הענייה ביותר במדינת ישראל. אנשים שלוקחים תפקידים צריכים לבצע את תפקידם ולשפר את העיר. היום משה לאון עובד מאוד קשה, אני עומד איתו בקשר – הוא מינה את עצמו לראש אגף התברואה כדי לנקות את העיר, הוא עושה פעילות עסקית אחרת כדי לקדם את העיר. זו עיר הבירה שלנו. אני וראש הממשלה השקענו עשרות מיליארדים בתחבורה, ברכבות, בכבישים ובסיום רכבת הקלה שהוא התנגד לה. לכן כשאדם בא לתקוף, צריך לראות את הרקע שלו, והרקע הכלכלי שלו הוא כושל ביותר. ההתמחות היחידה שלו הייתה בשפיכת משאיות אשפה כדי לקבל עוד מענקים".

לדבריו: "אמרתי את זה אתמול גם באחד האתרים, ונדהמתי מהיקף התגובות שקיבלתי קודם כל ממאות תושבי ירושלים שעד עכשיו נאנקים ממה שהוא השאיר. זה מצחיק".

המגישה ברדיו 103FM יצאה להגנת ח"כ ברקת, שכיהן בעבר כראש העיר ירושלים ואמרה: "ברור לאנשים שהוא עשה עבודה טובה בירושלים". אולם כץ המשיך בשלו: "האחרון בעולם שיכול להטיף מוסר בעניין כלכלי ולהתיימר. לשלם ליועץ אמריקני שיכתוב לו תוכנית סרק".

היא הזכירה לשר האוצר כי נתניהו קיים פגישות בנושאים כלכליים עם ח"כ ברקת מעל ראשו של שר האוצר. על כך השיב השר: "ביום שישי אפשר לדבר חופשי. מה הוא לקח ממנו, תוכנית? אני אומר לך שאני הבאתי תוכנית של 90 מיליארד ש"ח לראש הממשלה ולא הביאו פריט אחד ממה שאמר ברקת. התוכנית התקבלה על ידו".

לסיום שאלה ג'ודי את כץ, "האם אתה היורש של ביבי?". והלה השיב כי "הדבר האחרון שצריך לעסוק עכשיו זה בדברים האלה. השאיפות והאמירות מאופסנות כרגע. אני לקחתי את התפקיד החשוב ביותר אחרי ראש הממשלה".

מלשכת ח"כ ניר ברקת נמסר בתגובה ל-103FM כי "ישראל כ"ץ קרס ואיבד שליטה על המצב הכלכלי. הוא מאבד עשתונות, מה שמתבטא בצרחות וצעקות באופן יומיומי על שרים בממשלה, על חבריו לליכוד ועל עובדיו במשרד האוצר. ישראל חייבת שינוי כיוון בטיפול במשבר הכלכלי". לשון התגובה שהוקראה בשידור.

ישראל כץ ניר ברקת ג'ודי שלום ניר מוזס רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד