י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חם שם בחוץ? איך תתמודדו עם גלי חום ושאר תופעות גיל המעבר

שיא הקיץ והטמפרטורות מזנקות כלפי מעלה ועד שתורגש הקלה משמעותית בחום, אנשים מחפשים טיולים במקורות מים או נצמדים למזגנים ומאווררים • איך מתמודדים עם גלי חום ותופעות נוספות המזוהות עם גיל המעבר כמו נדודי שינה ושינויים במצב הרוח? • בשיתוף פרמה גורי

חם שם בחוץ? איך תתמודדו עם גלי חום ושאר תופעות גיל המעבר
ימי הקיץ צילום: פיקסביי

שיא הקיץ והטמפרטורות מזנקות כלפי מעלה ועד שתורגש הקלה משמעותית בחום, אנשים מחפשים טיולים במקורות מים או נצמדים למזגנים ומאווררים.
נשים בגיל המעבר מכירות את התחושה מקרוב, כיוון שרבות מהן סובלות מגלי חום. הבזקים באים וחולפים וחוזר חלילה שמרגישים כמו נחשול של חום העוטף את הגוף ומורגש בעיקר בפלג הגוף עליון לרבות פנים, בית החזה והצוואר ומתעצם בעיקר בשעות הלילה ויכול לגרום לתופעה של הזעת לילה שמעירה משינה והופכת בלתי נסבלת כאשר הטמפרטורות גבוהות ממילא.
הסיבה לכך היא ירידה בהורמון הנשי אסטרוגן שגורם לגוף להיות רגיש יותר לשינויים בטמפרטורת הגוף.
אז כרגע חם בחוץ – חם בפנים. איך מתמודדים עם גלי חום ותופעות נוספות המזוהות עם גיל המעבר כמו נדודי שינה ושינויים במצב הרוח?

היכון, היכן להתקרר
באופן טבעי מזג אוויר חם מגדיל את הסיכוי לתחושה לא נעימה בעת הופעת גלי החום ולכן, חשוב ליצור סביבה נעימה, אוורירית ונושמת ככל שניתן. בין אם מדובר בלבישת בגדים רפויים מחומרים טבעיים כמו 100% כותנה במיוחד בשעות הלילה, שימוש במצעים נעימים ונוחים מבדים אלה ומיזוג או קירור החדר לטמפרטורה המועדפת. אפשר גם להתקלח במקלחת קרה ומרעננת לפני השינה או בכל עת שיש תחושה שהגלים מקשים על התפקוד ואפשר גם להרטיב את פרקי כפות הידיים או להשתמש בשפריצר וספריי להרחקת החום. שימי לב שאוכל מתובל ומשקאות חריפים וקפאין מעלים את הסבירות לגלי חום ולכן, חשוב להימנע או לפחות לצמצם בכמות במיוחד לפני ההליכה למיטה.
שתיית מים קרים יכולה לסייע בקירור הגוף ובהורדת חום הגוף.

כדורים • קרדיט: RF123

להירגע כדי להתמודד עם גלי חום
מחקרים שונים הצביעו על הקשר בין עלייה בלחץ לתופעות שונות של גיל המעבר לרבות גלי חום ודכדוך. הלחץ משפיע לרעה גם על המערכת החיסונית שנחלשת ממילא בגיל זה ולכן, חשב לנסות להתמודד עמו בכל טכניקה אפקטיבית. תרגול הרפיות, מדיטציה, יוגה, מיינדפולנס, דמיון מודרך, טאי צ'י וכל פעילות אחרת שקשורה בנשימות או תעניק לך רגיעה. היות ובתקופה זו בחיים חלה בעיה במטבוליזם שמאט כדאי לעסוק גם בפעילות גופנית מתונה וסדירה שבמהלכה גם חלה עלייה באנדורפינים שתורמים להעלאת מצב הרוח ויכולים לסייע בהפגת לחצים. פעילות גופנית עוזרת גם לשמור על משקל תקין שיכול לסייע בהתמודדות עם גלי החום והזעה לילית.

איך תמצית מרוכזת של תלתן אדום יכול לעזור?
קיימים גם רכיבים טבעיים שיכולים להקל. יש גם טיפולים אלטרנטיביים שיכולים להקל על הופעת גלי חום וסימפטומים שונים של גיל המעבר דוגמת דיקור סיני. 
תלתן אדום המכיל איזו-פלבונים, סוג של פיטו-אסטרוגן צמחי  ויש אפקט הדומה לאסטרוגן בגופך והוא נבדק קליני ונצא כמסייע להוריד גלי חום והזעות, ולכן קפסולות שלו יכולות לסייע בהתמודדות עם תסמיני גיל המעבר כמו גלי חום והזעות.

מתעניינים בנושא? היכנסו לכתבה נוספת בנושא תופעות גיל המעבר באתר פרמה גורי.

זקנה גל חום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד