ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עודף משקל – עודף סיכון

מחקר חדש: חולי קורונה הסובלים מהשמנה נמצאים בסיכון גבוה יותר למות

לפי המחקר שנערך בידי אוניברסיטת צפון קרוליינה, גם החיסון יהיה פחות יעיל כשמדובר באנשים בעלי עודף משקל • כנראה שזה הזמן הנכון לדיאטה

מחקר חדש: חולי קורונה הסובלים מהשמנה נמצאים בסיכון גבוה יותר למות
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

פחות משקל, פחות סיכון למות: משקל עודף נחשב מאז תחילת ההתפרצות לאחת מ'מחלות הרקע' המשפיעות על סיבוכי מחלת הקורונה, אך כעת מצא מחקר שנערך בארה"ב כי עודף משקל נחשב לאחד הגורמים המביאים לאשפוז של חולי קורונה, מגדיל את הסיכויים למות חלילה, אך מעבר לכך – גם מי שלא חלה יגלה כי החיסון, לכשימצא, יהיה יעיל פחות לגביו.

המחקר החדש, שפורסם ב-Obesity Reviews, נערך בידי צוות מאוניברסיטת צפון קרוליינה בארה"ב בראשות פרופ' בארי פופקין מהמחלקה למדעי התזונה. הצוות ניתח נתונים מתוך יותר מ-75 אלף מחקרים שנעשו ברחבי העולם מתחילת מגיפת הקורונה ובסך הכל התייחס לכ-400 אלף מטופלים. לדברי עורכי המחקר, חלק גדול מהחולים סבלו בעיקר מעודף משקל שהשפיע על ההידרדרות.

לטענתם, המחקר מצא כי השמנת יתר מכפילה סיכון לאשפוז עקב קורונה ומגדילה ב-74% את הסיכון להגיע ליחידת טיפול נמרץ. כן נמצא כי הסיכון שלו למות מסיבוכי המחלה גבוה יותר יחסית עם חולים שהתמודדו עם מחלות רקע אחרות אך משקלם היה תקין. לטענתם, סיכוייו של חולה קורונה קשה עם השמנת יתר למות גבוהים ב-50% מהאוכלוסייה הרגילה.

בנוסף, טוענים החוקרים כי לעודף המשקל יש גם השלכות על יעילות החיסון לכשיימצא. לדבריהם, כאשר ימצא חיסון נגד הנגיף, הוא יהיה פחות יעיל עבור אנשים עם השמנת יתר. כך שגם כאשר הציבור בכללותו יתחסן, אך אלו הסובלים מעודף משקל ימשיכו להיות מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון.

 

מחלות קורונה השמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד