ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הצליחו לעקוף את החסימה

כתב אישום: שני אסירים עקצו בעלי עסקים מתוך הכלא

הוגש כתב אישום נגד שני אסירים שבמהלך תקופה ארוכה הצליחו לעקוץ בעלי עסקים תוך שהם עוקפים בדרכים מתוחכמות את חסימת השיחות של שירות בתי הסוהר • השניים מואשמים בקשירת קשר לפשע וריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות 

כתב אישום: שני אסירים עקצו בעלי עסקים מתוך הכלא
אסירים בכלא צילום: דוברות שב"ס

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון), כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד אילן ראובן כבן 44 ואושרי אבוטבול כבן 28 בגין קשירת קשר לפשע וריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טובי הראל, בין החודשים ינואר - יולי 2020, נשאו הנאשמים עונש מאסר ושהו יחדיו בתא באגף 'השמור' בכלא 'השרון'.

בתקופה הרלוונטית, כך על פי כתב האישום, קשר ראובן קשר עם אבוטבול ואנשים נוספים מחוץ לכלא, במטרה לקבל במרמה סכומי כסף רבים או סחורה מאנשים שונים, וזאת באמצעות שיטת פעולה (תכנית "עוקץ"). סמוך לינואר 2020, פנו הנאשמים בערמה למשרדי עורך דינו של אילן ראובן בתקופה זו, הונו את מזכירת המשרד, וכך עקפו את הגבלות שירות בתי הסוהר על שיחות הטלפון של הנאשמים.

באופן זה הפעילו הנאשמים שירות 'עקוב אחרי' כשהתקשרו ממערכת הטלפוניה של שב"ס למס' הטלפון הקווי של משרדו של עורך הדין, באופן שהשיחה התקשרה ישירות למספרי "פריפייד" שביצעו שיחות מרמה לחנויות ולנהגי המוניות. בהמשך, יצרו הנאשמים קשר עם עו"ד נוסף, וביקשו בכזב כי ייצג את אבוטבול במסגרת חקירה פלילית בה נחשד, וכל זאת בכוונה לרמות את עורך הדין, ולקבל הרשאה משב"ס לכלול את מספר הטלפון הקווי של עורך הדין כחלק ממספרי הטלפון המותרים לו לחיוג, נוכח הגבלותיו של אבוטבול.

בהמשך, כך עולה מכתב האישום שהוגש נגד השניים, לאחר שאושר לאבוטבול לשוחח טלפונית עם עורך הדין, הונו הנאשמים את עורך הדין ואת מזכירת משרדו באותו אופן שפעלו מול משרדו של עורך הדין הקודם, ובכך למעשה יצרו עוד אפיק להתגבר על מגבלות שב"ס אשר נועדו להגן על הציבור.

עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך התקופה, בין החודשים מרץ ועד ליולי 2020, בהיות הנאשמים אסירים, במספר רב של הזדמנויות ביצעו מעשי מרמה רבים מהכלא תוך הפעלת אנשים אחרים מחוץ לכלא באופן שיטתי כלפי בתי עסק שונים ברחבי הארץ. בין היתר, התקשרו הנאשמים לחנויות ובתי עסק ורימו את העובדים בכך שהתחזו לבעלים של העסק והנחו אותם להעביר כסף או סחורה לנהגי מוניות ששלחו למקום. העובדים נשמעו להנחיותיהם, והעבירו לנהגים אשר העבירו את הכסף והסחורה לאחרים מטעמו של ראובן. 
 

כתב אישום אסירים עוקץ בית כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד