י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בדיקה במרחק יריקה

רופא צעיר מ'סורוקה' פיתח שיטה ייחודית לזיהוי מוקדם של התקף לב

הרופא הצעיר, ד"ר רועי ווסטריך מהמרכז הרפואי-אוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע, הציג במפגש 'זום' בינלאומי את השיטה החדשה המאפשרת זיהוי ואבחון של התקף לב באמצעות דגימת רוק

רופא צעיר מ'סורוקה' פיתח שיטה ייחודית לזיהוי מוקדם של התקף לב
התקף לב. אילוסטרציה צילום: unsplash

אבחון באמצעות דגימת רוק: רופא צעיר מהמרכז הרפואי 'סורוקה' בבאר שבע, הפתיע את משתתפי כנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה שנערך ברוח ימים אלו באמצעות ה'זום', לאחר שחשף בפניהם שיטה חדישה לאבחון מדויק יותר של התקפי לב. מדובר בבדיקה שנעשית באמצעות דגימת רוק, והיא יכולה לספק מידע מקדים על התקף לב.

הבדיקה התקבלה לאחר מחקר בהיקף מצומצם שביצע ד"ר רועי ווסטריך מהמרכז הרפואי-אוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע, והיא הוצגה בכנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה בו נטלו חלק רופאים בכירים ממרכזים מובילים באירופה, ארה"ב ועוד.

בדגימת הרוק שנלקחה מאנשים שהיה חשד שלקו בהתקף לב נמצאה כמות של טרופונין (cTn), המופרש מהחלבון במקרים של אירוע לבבי. לפי המחקר המצומצם שביצע ד"ר ווסטריך, רמת הדיוק היתה גבוהה, והיא סייעה לקבלת אבחון מדויק יותר ובמהירות.

התועלת בביצוע בדיקת רוק, היא האפשרות לבצע אותה גם במרפאות הקהילה של קופות החולים, כך שכאשר יגיעו אליהם מטופלים שיתלוננו על כאבים בחזה ניתן יהיה לבצע שם את הבדיקה, בקלות ובמהירות, וכך להגיע לאבחון הנכון.

מדובר בפיתוח שעדיין דורש בדיקה ומחקר מקיף יותר, אך בבית החולים אומרים כי "האפשרות לאבחן חולי לב בהסתמך על דגימת רוק שניטלת מיד עם התעורר החשש לאירוע לבבי, מסתמנת כשיטה מהירה וקלה ובעיקר מדויקת שתוכל להביא להצלת חייהם של חולים שכך יוכלו לזכות לטיפול יעיל".

לב סורוקה רוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד