י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא רק "אברכים"

מצרפת, מברזיל, מרוסיה, מארה"ב ומאתיופיה לבית הספר בישראל

כ-1500 ילדים שעלו מפרוץ משבר הקורונה מ-30 מדינות יתחילו בראשון בספטמבר את שנת הלימודים • חמ"ל עלייה מיוחד של הסוכנות היהודית הופעל להבאת ההורים וילדיהם לפני פתיחת שנה"ל - בצל המגבלות של משבר הקורונה ובהן ביטולי טיסות וסגר במדינות שונות בעולם

מצרפת, מברזיל, מרוסיה, מארה"ב ומאתיופיה לבית הספר בישראל
תיעוד מנתב"ג בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בין כלל התלמידים החדשים שיצטרפו בראשון בספטמבר למערכת החינוך הישראלית יהיו גם כ- 1,500 ילדים ובני נוער שעלו בסיוע הסוכנות היהודית מאז פרוץ משבר הקורונה, בראשית חודש מרץ ועד לסוף אוגוסט, מכ- 30 מדינות ברחבי תבל. השבוע הם יזכו להכיר את חבריהם החדשים לספסל הלימודים, לקרוא מספרי הלימוד בעברית וללמוד עם מוריהם הישראלים.

הצטרפותן של משפחות העולים למערכת החינוך הישראלית היא עבורן הגשמה של חלום. חמ"ל עליה מיוחד של הסוכנות היהודית הופעל כדי לסייע להורים וילדיהם ולהביא אותם ארצה עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, וזאת בצל המגבלות הקשות של משבר הקורונה ועל אף הסגר במדינות שונות בעולם, ביטולי טיסות וצמצום הניידות האווירית העולמית. מיד לאחר נחיתתם בישראל, נכנסו כל משפחות העולים לבידוד של שבועיים, בהתאם לנוהל קפדני שנקבע בתיאום עם משרד הבריאות והרשויות המוסמכות בישראל ובסיומו הם נערכו לקראת השתלבותם בגנים ובבתי הספר.

רוב העולים שיתחילו השבוע את שנת הלימודים הראשונה שלהם בישראל הם ילדים ובני נוער בגילאי 6 עד 17 שישתלבו בבתי ספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים. עוד כמה מאות הם ילדים בגילאי שלוש ומעלה שישתלבו בגנים ברחבי הארץ.

במרכזי הקליטה שמפעילה הסוכנות היהודית ברחבי הארץ נערכה לילדי העולים הכנה לקראת שנת הלימודים הראשונה שלהם בישראל ונרכש ציוד לבית הספר וטאבלטים ללמידה מרחוק.

בין המדינות שמהן הגיעו מראשית מרץ ילדי העולים – רוסיה, אוקראינה, אתיופיה, ארצות הברית, צרפת, ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, קנדה, בריטניה, מקסיקו, פרו, אורוגוואי, צי'לה, קולומביה, בלרוס, מולדובה, גאורגיה, אזרבייג'אן, קזחסטאן, אוזבקיסטאן, בלגיה, שוויץ, הולנד, ספרד, צ'כיה, הודו, פנמה, הרפובליקה הדומיניקנית והונג קונג.

לקראת פתיחת שנת הלימודים נפגש יו״ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, בבניין הסוכנות היהודית בירושלים עם ילדים שעלו בשיאו של משבר הקורונה לישראל, העניק להם כלי לימוד ובירך אותם לקראת תחילת הלימודים: "עזבתם את הבית ובאתם הביתה. עליתם בתקופה שכמעט אי אפשר היה לנוע ברחבי העולם. אנחנו מקבלים אתכם באהבה ובחיבוק ומאחלים לכם בהצלחה עם פתיחת שנת הלימודים החדשה. אני מאחל לכל ילדי העולים שיתחילו השנה לראשונה את הלימודים בישראל וכישראלים, התאקלמות קלה ומהירה".

דמיר גסימוב מאוקראינה בן ה-9, אמר: "אני שמח להיות בישראל. אני מתרגש מהלימודים, קצת מפחד מעברית אבל כיף להיות פה, יש פה ים ויש לי תיק בדיוק כמו שרציתי". אלישבע תמים בת ה 3 שעלתה מצרפת הוסיפה: "אני כבר מחכה להתחיל את הגן ולהכיר את החברות והחברים החדשים שלי מישראל".

בוז'י הרצוג הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד