י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רוסקו כללים אלמנטריים

דרמה: שאול מרידור ראש אגף התקציבים באוצר מודיע על התפטרות מתפקידו

על רקע החריקות ביחסים עם שר האוצר, ולאור המבוי הסתום אליו נקלע ראש אגף התקציבים שאול מרידור בשיחותיו מול ההסתדרות לאור רצונו של השר כץ לבצע קיצוץ במגזר הציבורי, ראש האגף מודיע על התפטרותו מתפקידו ותוקף את השר • טלטלה במשרד האוצר

דרמה: שאול מרידור ראש אגף התקציבים באוצר מודיע על התפטרות מתפקידו
שאול מרידור צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע חילוקי הדעות הקשים של שר האוצר ישראל כץ מול צמרת פקידי האוצר, ולאחר הקריאה הפומבית של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו לפטרו, ראש אגף התקציבים באוצר מודיע במפתיע על התפטרותו.

"הגעתי לשירות הציבורי בשנת 2002, ואני משרת את הציבור מאז כמעט ברציפות" פותח ראש אגף התקציבים באוצר מר שאול מרידור במכתב הממוען אל שר האוצר שכותרתו 'סיום שירותי כממונה על התקציבים'. מדובר בטלטלה עזה במסדרונות משרד האוצר עם התפטרותו של הבכיר הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר.

האגף פועל כיחידה מקצועית ומרכזית בתוך משרד האוצר, והוא אחראי על קביעת המדיניות הכלכלית של הממשלה. בין תפקידיו העיקריים: הכנת תקציב המדינה והגשתו לאישור הממשלה וכן גיבוש המדיניות המאקרו-כלכלית של הממשלה והגשתה לאישור מקבלי ההחלטות. לאור המתיחות עם גיבוש ואישור החוק לדחיית התקציב, ובפרט לאור המתיחות בין השר ופקידי משרד האוצר הבכירים, עם החלטתו לבצע קיצוץ בשכר המגזר הציבורי, דבר שגרר עימות נרחב עם ההסתדרות, מתפטר הערב אחד מבכירי פקידי האוצר.

שר האוצר ישראל כץ הגיב להתפטרות ואמר כי "מאז כניסתי לתפקיד הענקתי גיבוי רחב לצוות המקצועי באוצר ובכללו לשאול מרידור , כפי שעשיתי בכל תפקידי בעבר. לצערי לאחרונה מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר, ולכן פרישתו מתפקיד ראש אגף התקציבים היא מהלך נכון ומתבקש".

גם השרה מירי רגב בירכה על התפטרותו ומסרה: "הגיע זמן משילות. עלינו לעמוד איתנים מול הניסיון של פקידים לקבוע את המדיניות במקום ליישם אותה. נבחרנו כדי למשול ולקדם מדיניות - עם מלוא הסמכות והאחריות. פקיד בכיר ככל שיהיה, שאינו מוכן להתיישר לפי הכלל הזה - טוב שיתפטר".

מנגד ב'כחול לבן' הביעו צער על המהלך, יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר בתגובה כי "ראש אגף התקציבים שאול מרידור הוא איש מקצוע מסור ומנוסה שתרם רבות לכלכלת ישראל במסגרת תפקידו, ידע לראות את האנשים דרך המספרים וידע לעבוד עם המספרים לטובת האזרחים. הוא עשה זאת בתקופה כלכלית מורכבת ועזיבתו מצערת. אני בטוח שעוד יתרום רבות לכלכלה הישראלית".

השר יועז הנדל שכתב: "שאול מרידור משרת ציבור נאמן. צר לי על התפטרותו. גם בלי הודעתו ברור שנתניהו חייב לפעול עכשיו להעברת תקציב לשנה ויותר. עיכוב פוליטי משמעותו פגיעה בכלכלה".

נשיא המדינה התייחס אף הוא להתפטרותו של ראש אגף התקציבים באוצר: "אני מצר מאוד על התפטרותו של שאול מרידור מתפקידו כראש אגף התקציבים במשרד האוצר. הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגים אותי מאוד", מסר הנשיא רובי ריבלין והוסיף לשבח; "שאול הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואחד ממשרתי הציבור המסורים מולם זכיתי לעבוד בשנים האחרונות. בכל סוגיה שהבאתי לפתחו, ידע שאול לפעול למען יצירת פתרון מקצועי ואחראי, ומתוך תפיסה שקולה ועניינית. בימים אלה יותר מתמיד, דרושה לישראל פקידות ציבורית מקצועית וחזקה, שעובדת יחד עם הדרג הנבחר למען חילוץ העם והמדינה מהמשבר הקשה שפוקד את העולם כולו".

לאחר כשני עשורים בהם עבד מרידור במשרד האוצר במגוון תפקידים החל מרפרנט וכלה בתפקיד הבכיר כממונה על התקציבים כאמור הערב הוא מתפטר ומדגיש "בימים האחרונים ואחרי שנחצו עוד ועוד קווים אדומים ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלית נכונה, החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת". כך מרידור במכתבו.

משרד האוצר שאול מרידור ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד