י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אל תגידו "לי זה לא יקרה"

רופאי הקורונה נלחמים במגיפה נוספת ומסוכנת הרבה יותר

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מידי שנה מתים כ-116 ילדים מתאונות בבית ומחוצה לו. תאונות בבית, בדרכים ובפנאי מהוות את הגורם השלישי לתמותת ילדים • אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "תאונות מסוכנות לילדים יותר מקורונה וממחלות דומות. אל תגידו לי זה לא יקרה – באחריותנו למנוע את האסון הבא"

רופאי הקורונה נלחמים במגיפה נוספת ומסוכנת הרבה יותר
ילדים בפקיסטן. אילוסטרציה צילום: pixabay

הרופאים שעומדים בחזית המאבק בנגיף הקורונה, מתגייסים למאבק במגפה קטלנית ומסוכנת לא פחות – תאונות ילדים.

ארגון בטרם לבטיחות ילדים הפיק קמפיין בהשתתפות גליה רהב מנהלת מחלקה זיהומולוגית שיבא, מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים, פרופ' שוקי שמר, מנהל ביה"ח ספרא לילדים המרכז הרפואי שיבא תל השומר, ד"ר איתי פסח, ומנהלת המרכז הרפואי שמיר - אסף הרופא, ד"ר אסנת לבציון-קורח. בסרטון פונים הרופאים הבכירים למצלמה ואומרים: "גם אם תשטפו ידיים, תעטו מסכה, ולא תצאו מהבית זה יכול לקרות לכם. לא מקורונה – מתאונות מתים כ- 116 ילדים בשנה".

על פי מחקר שנערך על ידי ארגון בטרם בין השנים 2015-2017, תאונות בבית, בדרכים ובפנאי היוו את סיבת המוות השלישית בהיקפה בגילאי 0-14, עם 213 מקרי מוות (שיעור תמותה של 2.9 ל-100,000 ילדים). דלקת ריאות ושפעת, לעומת זאת, היוו הסיבה השביעית בהיקפה, עם 29 מקרי מוות (שיעור תמותה של 0.4 ל-100,000 ילדים). כלומר, סיכוייו של ילד בגיל 0-14 למות מהיפגעות בלתי מכוונת הינו פי 7.25 מסיכוייו למות מדלקת ריאות או משפעת. המחקר אינו כולל נתוני קורונה מכיוון שמדובר בנתונים שטרם עובדו. עם זאת, עד כה בישראל לא נרשם מקרה תמותה של ילד מקורונה. עם זאת, מתחילת השנה נהרגו 52 ילדים משכחה ברכב, טביעה, חנק, הרעלה, התחשמלות, תאונות דרכים וכו'

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בימים אלו כולנו ממוקדים בחשש מקורונה, אך כאשר מדובר בילדים חשוב להבין שתאונות מסוכנות לילדים יותר מקורנה ומסכנות דומות. כמו שאנחנו מגנים על עצמנו מפני קורונה ומנסים לצמצם סיכון על ידי עטיית מסכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי, כך גם ניתן למנוע תאונות ילדים באמצעות שמירה על סביבה מותאמת ואימוץ הרגלי התנהגות בטוחה. אל תגידו לי זה לא יקרה – באחריותנו למנוע את האסון הבא".

קורונה ארגון בטרם תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד