ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אושר פה אחד

הממשלה אישרה את תוכנית 'הרמזור'; כך תתפללו בימים הנוראים

אחרי דחייה של שבועות, שרי הממשלה אישרו את תכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו. כך שהקריטריון להתקהלות בשטח פתוח וסגור יהיה בהתאם לנתוני התחלואה באותה העיר אדומה/כתומה/צהובה/ירוקה, על פי המתווה, עד 1000 מתפללים בבתי הכנסת. כל הפרטים

הממשלה אישרה את תוכנית 'הרמזור'; כך תתפללו בימים הנוראים
סליחות בכותל צילום: Mendy Hechtman/Flash90

שרי הממשלה אישרו בשעה האחרונה את תוכנית 'הרמזור' שהוביל יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' למאבק הקורונה, פרופ' רוני גמזו הכולל מתווה לתפילות בבתי הכנסת לקראת הימים הנוראים לצד מתווה מיוחד שגובש לתפילה בכותל המערבי לצד אירועי הסליחות ההמוניים. 

על פי מתווה בתי הכנסת, על כל פתח ניתן יהיה להכניס תא של מתפללים שימוספר לפי מצב התחלואה באותה העיר, כך שעיר אדומה תחיל קפסולות של 10 מתפללים, עיר כתומה תחיל קפסולה של 25 מתפללים, עיר צהובה קפסולות של 50 מתפללים וכן הלאה בהדרגה.

שיא המתפללים שיורשו להתפלל בבית כנסת מלבד בתי הכנסת הגדולים כדוגמת גור ובעלזא, יהיו עד 1000 מתפללים מקסימום, כאשר 2/3 פתחים יכניסו 20 מתפללים בעיר אדומה, וכן בהדרגה על פי מספר הפתחים של בתי הכנסת, במטרה למנוע התקהלויות בכניסה וביציאה, שכל פתח נוסף מעבר לשלושה הראשונים יעניקו אישור לעוד 2 קפסולות.

ההוראות האלה כולם יחולו כהוראת שעה לחודש הרחמים והסליחות והימים הנוראים, ויהיו בתוקף עד כ"ג תשרי בתום חג הסוכות. בנוסף אישרו שרי הממשלה אפשרות להתקהלות מעל ל-250 איש בכפוף לאישור הרשות המקומית לשכת הבריאות המחוזית, כמו כן בכל בית כנסת ימונה ממונה קורונה וסדרנים כדי לשמור על ההנחיות.

כאמור, מתווה מיוחד אושר לתפילות בכותל המערבי, כך שכל קפסולה תחיל עד 50 מתפללים בישיבה בהפרש של כיסא ריק בין משפחה גרעינית אחת למשניה, וכן 30 מתפללים בעמידה עם הפרדה של 2 מטר אחד מהשני, החזן המרכזי יהיה מוקף במחיצה ויוכל להוריד את המסיכה, בכותל יוצבו מסכים לטובת באי הכותל, ובימי שיא, ברכת כהנים וסליחות ערב ראש השנה, הכניסה לכותל תהיה בכפוף להרשמה מראש.

כמו כן, הממשלה אישרה את איסור ההתקהלויות בכל הערים על פי מצב התחלואה, בעיר אדומה תתאפשר התקהלות של עד 10 איש במבנה ועד 20 בשטח פתח, עיר כתומה תוגבל לעד 25 מתקהלים בפנים ו-50 בשטח הפתוח, בעיר צהובה הגבלה של 50 במבנה ו-100 בשטח פתוח, ובעיר ירוקה 100 איש יוכלו להתקהל במבנה ו-250 בשטח הפתוח.

 

רמזור קורונה בתי הכנסת רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד