י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אשרינו שזכינו"

שוברים שתיקה • עמית סגל תוקף את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך

העיתונאי עמית סגל עולה להתקפה מול המפכ"ל לשעבר רב ניצב בדימוס רוני אלשיך בתגובה לראיון הנרחב אותו העניק בסוף השבוע. "מעיון בראיונות שהעניק רוני אלשיך עולה שעל משטרת ישראל פיקד אדם שלא טעה מעולם. אשרינו שזכינו!"

שוברים שתיקה • עמית סגל תוקף את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך
רוני אלשיך/עמית סגל צילום: משה שי, פלאש 90

היחסים בין העיתונאי הבכיר עמית סגל למפכ"ל הסרוג לשעבר ידעו עליות ומורדות. בעיקר מורדות, יש לציין. כאשר סגל תקף את זה האחרון עוד בעת כהונתו כמפכ"ל המשטרה על עד כמה האיש אינו ראוי לתפקידו. "בכיר לשעבר בשב"כ שדווקא איננו סובל את נתניהו נשאל השנה על פיקודו של ר', מי שמוכר היום כמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. לצד היותו אדם חכם וערמומי, אבחן, הוא סובל משלוש בעיות: ניסיון לתמרן את הבכירים ממנו, סירוב מוחלט להודות בטעויות, והסתמכות יתר על מודיעין. מישהו זרק משהו למישהו ומבחינתו זו כבר התרעה חמה. כהונתו של אלשיך חשפה את התכונות האלה לעיני האומה". בביקורת חריפה זו פותח סגל מאמר שכתב לפני שנתיים, לקראת סיום כהונתו של אלשיך.

עוד הוא כותב אז כי "אלשיך הוא מי שעל סמך גיליון ישראל היום ועוד סימניה בקוראן בישר שהאזרח ההרוג באום אל חיראן הוא "מחבל בן עוולה" ולא התנצל עד היום". 

בסוף השבוע פורסם ראיון רחב יריעה בעיתון 'ידיעות אחרונות', תחת הכותרת 'שובר שתיקה'. ראיון בו המפכ"ל לשעבר רב-ניצב בדימוס רוני אלשיך 'לכאורה' שובר שתיקה ומשוחח על האירועים המשמעותיים שעשו את כהונתו. לדוגמא על הטענה שהעלה המפכ"ל לשעבר ערב המלצות המשטרה בתיקי נתניהו, שאנשים שנשכרו בידי "גורמים רבי־כוח" אוספים מידע על חוקרי המשטרה שעוסקים בתיקי נתניהו. הרמיזה שלו הייתה ברורה: ראש הממשלה או אנשיו עומדים מאחורי הדבר. אבל המשטרה לא פתחה בחקירה, ואלשיך הוצג כמי שהמציא את הדברים, כאשר אלו לא הוכחו. בראיון הבהיר אלשיך שהוא לא מתחרט עליהם.

"היו עובדות – הטרידו חוקרים שעסקו בתיקים האלה, את סביבתם, שכניהם, משפחתם. שלושה. אנשים בכירים יחסית. אנשים שחוקרים את ראש הממשלה בין השאר וגם אנשים שמקבלים החלטות. ידענו ואני עדיין יודע, והיות ומדובר במשהו שאני לא יודע מה המשטרה עושה איתו היום אז אני כמובן לא רוצה לומר". טוען אלשיך להגנתו.

גם לאפשרות שראש הממשלה יעזוב את תפקידו לפני סוף המשפט אמר אלשיך בראיון "אני מאוד מקווה שהכל ייגמר הרבה קודם. אני מקווה עבורנו, אני מקווה עבורו. שלפחות הוא לא יכהן כראש ממשלה עד סוף המשפט כי המדינה הזאת תשלם מחירים בלתי אפשריים".

הריאיון הנרחב הנ"ל ותגובותיו של אלשיך אשר קטעים קצרים מהם הובאו לעיל, היוו עילה מצוינת לסגל לעלות שוב להתקפה נגד הסרוג האחרון שכיהן בתפקיד המפכ"ל רנ"צ בדימוס רוני אלשיך, ולהגיב על כך בסדרת ציוצים חריפים. "אגב, באמת אין כוח לגולל את מסכת השקרים המוחלטים וחצאי האמיתות של אלשיך" צייץ סגל והמשיך, "אבל הטענה המקוממת מכולן היא זעקתו על "המצב החמור מבחינה דמוקרטית" שבו אין מפכ"ל.

הסיבה לכך היא מסע ההכפשות של אלשיך עצמו נגד כל שלושת המועמדים להחליפו, לרבות דליפתן המסתורית של בדיקות הפוליגרף". עוד הוסיף סגל "מעיון בראיונות שהעניק רוני אלשיך עולה שעל משטרת ישראל פיקד אדם שלא טעה מעולם. אשרינו שזכינו!".

רוני אלשיך עמית סגל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד