י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קופת המדינה מרוויחה

לא תאמינו לאיזה סכום הגיעו קנסות הקורונה

בעקבות קנסות על הפרת בידוד, אי עטיית מסיכה ואי ציות להוראות משרד הבריאות חולקו קנסות עד כה בסך של מעל ל-99 מיליון ש"ח • בפועל שולמו עד ליום שבת 17 מיליון ש"ח •  קנסות הקורונה שמשלמים התושבים בשבוע בממוצע הוא מיליון ש"ח  

לא תאמינו לאיזה סכום הגיעו קנסות הקורונה
שטרות כסף מזומן צילום: דוברות המשטרה

המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה מדווח כי עד ליום שבת ניתנו 196,319 דוחות קורונה בסכום כולל של 99,211,800 שקלים. ב-11 ימים האחרונים נפתחו 14,742 תיקים בסכום כולל של כ- 8 מיליון שקלים. הממוצע השבועי במתן קנסות נשמר סביב כ-9,000 דוחות קורונה בשבוע.

יש לציין שעל פי חוק יש לשלם את הקנס בתוך 90 ימים ממועד קבלתו. בחלוף 90 הימים מתווספת לקנס תוספת פיגורים בגובה 50%, והמרכז לגביית קנסות מתחיל בנקיטת הליכים כדוגמת עיקולים. בבדיקה שערך המרכז לגביית קנסות מתברר שכ 45% ממקבלי הדוחות מיהרו לשלם אותם עוד טרם חלוף ה 90 יום. מדובר באחוז נמוך יחסית של משלמים. לדוגמא, מציינים במרכז לגביית קנסות, שכ- 95% מהנקנסים בדוחות משטרה דואגים לשלמם טרם חלוף המועד הקובע לתשלום.

מנהל המרכז לגביית קנסות, דורון תשתית, הביע חשש ששמועות לא מבוססות על כך שקנסות הקורונה יבוטלו או ימחקו גורמות לכך שנקנסים לא משלמים אותם במועד ונאלצים לשלמם לאחר שנוספה להם תוספת פיגורים ולאחר שננקטים הליכי גבייה.

המרכז לגביית קנסות פועל לתזכר אזרחים בסמס שקיבלו קנסות לשלם את הקנס לפני חלוף המועד ותוספת פיגורים בגובה של 50%.

 

 

קנסות קורונה מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד