י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשמורת האלמוגים

צפו בתצפית הנדירה: "לפתע ראיתי מנטה ענקית במים"

בשמורת הטבע אלמוגים שבאילת, פקח היחידה הימית צלל אל המים ולהפתעתו צפה במחזה נדיר שמעולם לא תועד באילת בעבר • מנטה ענקית פרשה את כנפיה ושטה באופן מדהים בעומק הים • צפו בתיעוד המדהים

צפו בתצפית הנדירה: "לפתע ראיתי מנטה ענקית במים"
המנטה הענקית צילום: רשות הטבע והגנים

השבוע נצפתה באילת מנטה ענק בשמורת האלמוגים באילת על ידי פקח היחידה הימית במרחב אילת של רשות הטבע והגנים. עמרי עומסי פקח יחידה ימית באילת: יצאתי אל הים בשמורה לשנרקל לפתע ראיתי מולי מחזה מדהים, מנטה ענקית בגודלה כ 4 מטרים פורשת כנפיה במים. אני צולל במסגרת תפקידי למעלה מ15 שנים ומעולם לא ראיתי מנטה. כשמה כן היא ענקית.

המנטה הענקית שנצפתה באילת. קרדיט: עמרי עומסי רשות הטבע והגנים

עדי ברש דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל: המין מנטה ענק הינו המין הגדול ביותר מבין הבטאים ואף נמצא בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים).

מנטה ענק מגיעה לבדרך כלל לרוחב של 4.5 מטרים בבוגר, אך תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים. כל זאת, מסינון פלנקטון ועל כן המנטה שוחה בגוף המים ומאתרת את הכתמים של יצורי הפלנקטון הקטנים.

מנטה הינה משאת נפשו של כל צולל הנכנס למים, אולם באילת תצפית כזאת היא נדירה. מנטת ענק נידוגה מסביב לעולם עקב הערך הגבוה של בשרה וסנפיריה והיא מוגדרת היום במצב שימור "פגיע" ע"י האיחוד העולמי לשימור טבע (IUCN).

תצפית אילת שמורת אלמוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד