כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פענוח מיידי

משפחת התעשיינים תרמה חדר שיקופים מתקדם ל'מרכז הרפואי לגליל'

חיזוק משמעותי: תרומה ע"ס של כ-1.5 מיליון ₪ התקבלה ממשפחה בשם ארנברג המתגוררת בצפון הארץ ומיועדת להקמת חדר שיקופים מתקדם, המאפשר את קבלת התמונה בזמן אמת

משפחת התעשיינים תרמה חדר שיקופים מתקדם ל'מרכז הרפואי לגליל'
בדיקת צילום רנטגן. אילוסטרציה צילום: pexels

תרומה מפתיעה: משפחת התעשיינים ארנברג המתגוררת בצפון הארץ הודיעה על תרומה לעמותת הידידים של המרכז הרפואי לגליל בנהריה בסך של 1.5 מיליון שקל. התרומה מיועדת למימון הקמת חדר שיקופים במרכז הרפואי המאפשר פענוח של צילומי רנטגן רצופים בזמן אמת, מה שמאפשר לקבל תמונה מדויקת יותר.

תרומת המשפחה, לזכרם של ההורים ניצולי השואה לאה והנרי ארנברג, מיועדת להקמת חדר שיקופים מתקדם הפועל בטכניקה של פלואורוסקופיה, שיטה שבה מתקבלים צילומי רנטגן רציפים בזמן אמת, כך שהרנטגנולוג המבצע את הבדיקה יכול לראות את האיבר הנבדק תוך כדי הבדיקה על מסך טלוויזיה, בדומה לסרט וידאו. המערכת תסייע באבחון מיידי ומציל חיים בפגים מיד עם לידתם לשם איתור מומים מולדים. כמו כן תסייע המערכת בתמיכה בפעולות המתבצעות בחדר ניתוח ולשם אבחון מחלות נירולוגיות ובעיות בתחום פוריות נשים.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, נפגש עם הרי ארנברג, נשיא חברת אגמו ורגוס, ועם בנו ערן ארנברג, הנושא בתפקיד ניהולי בחברה. במפגש נטלו חלק גם מנהל מערך הדימות ד"ר דורון פישר, יו"ר הנהלת עמותת הידידים מיכאל אילוז, מנכ"ל העמותה אמיר ירחי ועוזר בכיר למנהל המרכז, משה מיוחס. פרופ' ברהום הודה למשפחת ארנברג על התרומה המשמעותית ואמר: "תרומתכם אינה מובנת מאליה, במיוחד בתקופה קשה זו של התפשטות הקורונה".

במהלך הפגישה סיפר הרי ארנברג, כי גדל להורים ניצולי שואה, שחינכו את ילדיהם לציונות, לאהבת ישראל ולבניית הארץ, ולא רק בתחום התעשיה. "המוטו של המרכז הרפואי, 'אדם לאדם - אדם', שכל כך חשוב לכם, היה חשוב גם להוריי. אני שמח לראות את המרכז הרפואי לגליל מתפתח. ידוע לי היטב שאתם מספקים שירות מצוין לקהילה, כולל לכ-500 משפחות של עובדי המפעלים שלנו".

הרי ארנברג הוא נשיא "אגמו ורגוס", חברה המהווה חלק מתשלובת בינלאומית שבסיסה בישראל. החברה נחשבת למובילת דרך בפיתוח ייצור ומציאת פתרונות עבור תעשיות הסמי-קונדקטור, התעשייה הפרמצבטית, תעשיית המזון והמשקאות, תעשייה תהליכית וכלי חיתוך מתקדמים. שני מפעלי החברה ממוקמים באזור התעשיה הצפוני בנהריה ומספקים פרנסה למאות משפחות בגליל המערבי.

המרכז הרפואי לגליל תרומה רנטגן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד