י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא רק מנכ"ל האוצר

מנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים, הודיע על התפטרותו

ד"ר ארז און מנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים, הודיע הבוקר על התפטרותו מהתפקיד • הסיבה: חוסר עצמאות של החטיבה, שהוקמה עוד בימי שר הבריאות הקודם, ליצמן, אך נראה שאינה מצליחה להתרומם

מנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים, הודיע על התפטרותו
בית החולים שיבא צילום: אתר שיבא

לא רק במשרד האוצר סוער: ד''ר ארז און, מנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים, הודיע הבוקר על התפטרותו מהתפקיד, וזאת בשל אכזבתו מ'חוסר הסמכויות' של החטיבה בראשה הוא עומד. ההתפטרות אינה מסיבה נחת, וזאת בלשון המעטה, לשר הבריאות יולי אדלשטיין, והיא מעידה על אי התפקוד של הצמרת הבכירה במשרד הבריאות.

ד"ר ארז און נכנס רק בחודש מארס השנה, במקומה של הד"ר אורלי ויינשטיין. החטיבה אמורה לשפר את המצב בבתי החולים הממשלתיים ולקדם אותם, וזאת בהתאם לתוכנית נרחבת שגובשה בימיו של שר הבריאות הקודם, הרב ליצמן. אך בפעול, החטיבה החדשה שקטה על השמרים ולא הצליחה להטביע חותם, וזו ככל הנראה הסיבה האמיתית להתפטרות.

און, שהודיע הבוקר על התפטרותו, צפוי לעזוב את המשרד בעוד כחודש. הוא יחזור לתפקידו הקודם כמנהל בית החולים פדה-פוריה בטבריה.

ההתפטרות הפתיעה היום את משרד הבריאות, אך גורמים במשרד טוענים כי לא מדובר בהפתעה וכי הצעד היה צפוי מזה זמן. רוני לינדר מ"דה מרקר" שחשפה את ההתפטרות מציינת כי הסיבה להחלטתו של און היא ככל הנראה חוסר העצמאות של החטיבה שבראשה הוא עומד, האחראית לניהול, פיקוח ובקרה על בתי החולים הממשלתיים, אך לעומת זאת סמכויותיה מצומצמות.

ההחלטה על הקמת החטיבה באה בתום עובדה מטה נרחבת שנערכה במשרד הבריאות, ושבסיומה הוחלט להקים רשות עצמאית לבתי חולים ממשלתיים כדי למנוע את בעיית כפל הכובעים של משרד הבריאות כבעלים ורגולטור.

בסופו של דבר החליט שר הבריאות לשעבר הרב יעקב ליצמן לעצור את תהליך בניית הרשות, ובמקומה להקים את החטיבה. אך נראה שהחטיבה, שתחתיה פועלים כל בתי החולים ובעצם מרכז הכובד של מערכת הבריאות בישראל, לא מצליחה להתרומם, כשהדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בחילופי המנהלים העומדים בראשה ואשר מתבצעים בתוך תקופה קצרה יחסית.

 

משרד הבריאות התפטרות יעקב ליצמן יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד