ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בצל נגיף הקורונה

שיקגו: אלפי דולרים למביא פתרון להפעלת מסעדות בחורף

בעיר שיקגו שבארצות הברית המכונה 'עיר הרוחות' והידועה בחורפים הקיצוניים שלה, לא ממתינים וכבר כעת נערכים לחורף בצל נגיף הקורונה • 5000 דולר להוגי פתרון להפעלת מסעדות בשטח פתוח בחורף הסוער המושלג

שיקגו: אלפי דולרים למביא פתרון להפעלת מסעדות בחורף
מסעדה, אילוסטרציה צילום: pixabay

בעיריית שיקגו שבמדינת אילינוי לא ממתינים לבואו של גנרל חורף. והם החלו להיערך כבר היום, בשיא חומו של הקיץ, לקראת החורף הקרוב בצל נגיף הקורונה.

כחלק ממאמצי בלימת ההדבקה של נגיף הקורונה, הורגלנו להעביר פעילויות לשטחים ומרחבים פתוחים, תוך שמירה על ריחוק חברתי. בעיר שיקגו מבטיחים הרשויות פרס כספי של 5,000 דולר לשלושה תושבים אשר יביאו את הרעיונות הטובים ביותר, רעיונות אשר יאפשרו את הפעלת המסעדות בשיקגו בחורף הקרוב במתכונת 'שטח פתוח'.

המשימה כלל לא פשוטה, שיקגו היא העיר הגדולה ביותר במדינת אילינוי והשלישית בגודלה (בכמות האוכלוסייה) בארצות הברית כולה. העיר נמצאת באזור בעל אקלים יבשתי לח ומזג האוויר בעיר מאופיין בחורפים קרים בעלי טמפרטורות נמוכות, לעיתים אף באופן קיצוני, לפי הסוכנות הלאומית למזג האוויר בארצות הברית, הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנרשמה בעיר הייתה 50- מעלות צלזיוס אשר נרשמה ב-20 בינואר 1985.

בכלל, מזג האוויר בעיר שיקגו נחשב לקיצוני ביותר ואחד הכינויים הנפוצים לעיר הוא 'עיר הרוחות' ולא סתם: שיקגו יושבת בשטח מישורי על שפת אגם מישיגן, ורוחות האגם חודרות ומקפיאות את העיר. המשקעים בעונות החורף מאופיינים בעיקר בשלגים ופחות בגשמים. החורף המושלג ביותר בשיקגו נרשם בשנים -1978–1979 במהלכו נמדדו 228 ס"מ של שלג. וכמות השלג הממוצעת בכל חורף נעה בדרך כלל סביב 100 ס"מ.

בכל השנים הורגלו התושבים לברוח מצינת הכפור אל המסעדות המחוממות. השנה כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה וכהיערכות לחורף הקשה בשיקגו, פתחו בעיר בתחרות מיוחדת למציאת פתרון מחמם למסעדות 'פתוחות' בחורף, את הרעיונות יבחנו בעלי מסעדות מקומיות ופרנסי העיר והם ישפטו את ההצעות ויבחרו מתוכם את שלושה הפתרונות הטובים ביותר אשר יזכו את הוגי הפתרון בפרס הכספי בסך 5000 דולר לכל אחד מהם.

על המתמודדים מוטלת המשימה לא רק לספק את הרעיון. אלא גם לאשר אותו מחקרית, להציג אב-טיפוס, ולהוכיח שאכן הרעיון שלהם מהווה פתרון אשר יאפשר הפעלת מסעדות עם ריחוק חברתי בשטח פתוח.

מדינת אילינוי שיקגו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד