י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החגים בצל הקורונה

המתווה של משה ליאון לתפילות בימי הרחמים והסליחות

ראש העיר משה ליאון: חשבנו רבות והחלטנו על יצירת מתווה ייחודי שיאפשר לתושבי העיר לקיים שגרת חגים רגילה ככל הניתן ומתוך הבנה כי העיר ירושלים מורכבת • בשטח פתוח ניתן להתאסף עד 20 מתפללים בקפסולה ולא יותר מ 250 איש, ובתוך המבנים לפי מפתח של 2 קפסולות לכל פתח במבנה ועד ל 50 מתפללים בכל קפסולה

המתווה של משה ליאון לתפילות בימי הרחמים והסליחות
תפילה ברחובה של עיר צילום: פלאש 90\\יונתן זינדל

עיריית ירושלים נערכת לימי הרחמים והסליחות הקרבים ומציגה את 'המתווה לתפילות חגי תשרי בעיר'. כחלק מההיערכות, שלח הבוקר ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, מכתב למינהלים הקהילתיים בעיר בו מוצג המתווה העירוני לתפילות החגים.

במתווה כותב ראש העיר: "בשבועות האחרונים עמלנו לגבש מתווה מיוחד על מנת להקל על רבבות המתפללים. אשמח לשמוע הצעות נוספות לייעול ושיפור חווית המתפללים בכדי לאפשר ככל הניתן שמירה על חיי שגרה". עוד הוסיף ליאון במכתבו כי המינהלים מתבקשים לבצע מיפוי צרכים לקראת תפילות החגים ולהעביר לעירייה את צרכיהם הנוספים לקראת תפילות חגי תשרי.

בעירייה גם מבקשים מהמנהלים הקהילתיים להכין ולמצות את חללים ציבוריים בשכונות, כגון מבני נוער ומתנסי"ם, שבהם יוכלו המתפללים להתכנס ולהתפלל. במתווה מדגישים את עקרון הקפסולות, כאשר בשטח פתוח ניתן להתאסף עד 20 מתפללים בקפסולה ולא יותר מ 250 איש, ובתוך המבנים לפי מפתח של 2 קפסולות לכל פתח במבנה, ועד ל 50 מתפללים בקפסולה. יודגש שבין קפסולה לקפסולה צריך להישמר מרחק של 2 מטרים וההושבה תהיה בכיסאות מסומנים עם הפרדה בולטת.

עם זאת מובהר במתווה, כי "אישור חריג עבור מתווים של מעל 250 איש: יש לשלוח סקיצה מפורטת לאישור לשכת הבריאות המחוזית ועיריית ירושלים". כמו"כ למשפחות גרעיניות תותר ישיבה משותפת.

עם פרסום המתווה אמר ראש העיר: "חשבנו רבות והחלטנו על יצירת מתווה ייחודי שיאפשר לתושבי העיר לקיים שגרת חגים רגילה ככל הניתן ומתוך הבנה כי ירושלים מורכבת ממספר שכונות שונות באופיין ביקשנו מהמינהלים להעביר אלינו הצעות פרטניות לצרכים ספציפיים. נעשה את המקסימום על מנת לסייע לכולם ולאפשר לתושבי העיר לעבור את חגי תשרי והתפילות באופן הבטוח ביותר".

ימים נוראים משה ליאון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד