ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תוצאות המכתב של גמזו?

אנטישמיות באוקראינה: שריפת רכב ואיום בנשק חם • צפו

על רקע מכתבו של פרופ' גמזו: האנטישמיות באוקראינה מרימה ראש, איום בנשק חם, שריפת רכבו של רב והצתה של בית העלמין וסירוב מכירת מוצרים לחסידים בשוק המקומי • צפו

אנטישמיות באוקראינה: שריפת רכב ואיום בנשק חם • צפו
רכבו הכרוך של שליח חב"ד והרב המקומי צילום: באדיבות המצלם

ביממה האחרונה נרשמו מספר תקריות אנטישמיות באוקראינה בכלל ובאומן בפרט. בעיירה בקרפטים מקומיים הציתו את רכבו האישי של שליח חב"ד והרב המקומי.

באומן נרשמו מספר תקריות אלימות ביניהן הצתה של בית העלמין היהודי הישן. עוד תקרית שמצטרפת לרשימה התרחשה בשוק המקומי שם סירבו הרוכלים למכור לחסידים עקב היותם יהודים חסידים.

עוד תקרית שנרשמה בעיר אומן, באחת השכונות גוי מקומי שלף נשק חם על קבוצת יהודים. הדברים מתרחשים לאחר המכתב ששיגר פרופסור גמזו לנשיא אוקראינה בו הזהיר אותו מפני החסידים שבאים למדינתו ונושאים את הנגיף. דברים אלו נפלו באוקראינה על אוזניים אנטישמיות והתוצאות כאמור, בהתאם.

הגוי עם הנשק השלוף

כזכור, במכתב ששיגר פרויקטור הקורונה פרופ׳ רוני גמזו אל נשיא אוקראינה בהקשר לבואם של חסידי ברסלב לאומן, הוא ניפק ביטויי הסתה כנגד החרדים.

במכתב דרש גמזו מנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חודש לפני ראש השנה, לעצור את הטיסות של חסידי ברסלב. במכתב הוא מציג את עצמו כאחראי מטעם המדינה בכל הנוגע להתמודדות מול נגיף הקורונה.

"ברצוני לשתף אתכם בחששותיי לקראת המסע הצפוי של אלפי ישראלים מהקהילות היהודיות החרדיות, שמתכננים לבקר באומן לרגל העלייה השנתית לקבר האדמו"ר רבי נחמן", פותח פרופ' גמזו את פנייתו בשפה האנגלית לנשיא.

"כידוע לך", כותב גמזו לנשיא האוקראיני, "ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים יחסית של אנשים נגועים עם וירוס הקורונה למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה, שיעורי הזיהום נשארים גבוהים", כשלטענתו הקורונה "עם שכיחות גבוהה במיוחד אצל הקהילות החרדיות".

גמזו ניסה לשכנע את זלנסקי למנוע את כניסת חסידי ברסלב, תוך סילוף העובדות, "ברצוני להביע את דאגתי כי קיום חגיגות אינטנסיביות למשך שבועיים בלב העיר אומן, בה יחגגו עשרות אלפי אנשים בתנאים צפופים, באופן בלתי נמנע יהיו השלכות חמורות לטווח הקצר והארוך, לקהילה המקומית אומן ומחוצה לה, כמו גם למדינת ישראל".

הפרויקטור מוסיף וכותב כי "התכנסות של האנשים עשוי לחולל אירועים המוניים של זיהום של תיירים ומקומיים תושבי אוקראינה, שיכולים להפוך לנטל כבד על מערכות הרפואה המקומיות, בעוד אלפים צפויים לחזור לארץ ולהפיץ את הנגיף עוד יותר", תוך שהוא מנסה להפחיד את אוקראינה ומתריע מפני הדבקה המונית, דבר שלא נכתב לגבי אלפי התיירים הבאים גם כיום לעיר.

"לחגיגות השנתיות הללו חשיבות גבוהה לחוגגים אותה, אך אלה זמנים לא שגרתיים בהם צריך אמצעים שונים, אני חושב שבריאותם ובטיחותם של האוכלוסייה האוקראינית והישראלית, חשובה יותר מהחגיגות האלה, אני קורא לך לאכוף איסור על חגיגות אלה השנה, כחלק מהמאמץ של הקהילה הגלובלית לעצור את המגיפה המחרידה", מסיים גמזו.

רוני גמזו אוקראינה אומן אנטישמיות אנטישמיות באוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד