י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שביתת עובדי המעבדות: "נתוני השכר שקריים"

עובדי המעבדות השובתים זועמים על הנתונים שהפיץ משרד האוצר לתקשורת בנוגע לגובה שכרם. "סכומי הברוטו שהפיץ האוצר לתקשורת מבטאים שעות עבודה מרובות, הרבה יותר מהיקף משרה אחת"

שביתת עובדי המעבדות: "נתוני השכר שקריים"
מעבדה של קופת חולים כללית צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בעקבות השביתה והפצת טענות בנוגע לשכר עובדי המעבדות, אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות טוענת בכעס כי "נתוני השכר שמופצים לתקשורת על שכר עובדי המעבדות, מטעים" ומשגרת בשעה זו בענין מכתב חריף לסגן הממונה על השכר באוצר.

לטענתה, "האוצר מצד אחד מכיר בכך שעובד מעבדה מתחיל בממוצע מרוויח 35 ₪ לשעה, ומקבל שכר ברוטו לפנסיה של 7,721 ₪ (אם כי חלק מהעובדים מתחילים עם שכר נמוך מזה)".

בנוסף, "סכומי הברוטו שהפיץ האוצר לתקשורת מבטאים שעות עבודה מרובות, הרבה יותר מהיקף משרה אחת (וכמובן שהשעות הללו לא מחושבות לפנסיה), כדי להגיע לשכר ברוטו כפי שמציג האוצר, צריך להיות מנהל מעבדה עם דוקטורט, 30 שנות ותק והיקף משרה של לפחות משרה וחצי ואף שתי משרות בפועל, מבחינת היקף שעות. כלומר: מדובר בתוספת שעות מעבר למשרה רגילה של בין 95 - 150 שעות עבודה נוספת. ההיקף המטורף הזה של שעות עבודה נובע מחוסר כוח אדם במעבדות ומחוסר תקינה. האם יש עוד סקטור בישראל שעובד כמות מטורפת כזו של שעות, כולל סופי שבוע וחגים?!".

היא כתבה כי "האוצר שכח לספר לתקשורת כי מנתוניו שלו 37.9 אחוז מעובדי המעבדה מקבלים בשכר הבסיס השלמה לשכר מינימום! הטבלאות שמפיץ האוצר הן זריית חול בעיני הציבור".

בדוגמאות לתלושי משכורות שמבטאים את השכר בפועל שצירפה למכתב ניתן לראות כי עובד דרגה ב' עם 6.42 שנות ותק, במשרה מלאה סה"כ שכר ברוטו של 8966 ₪ (7471 ₪ נטו). עובד דרגה ג' בשנתו הראשונה לעבודה, במשרה מלאה סה"כ שכר ברוטו של 8100 ₪ שכולל שכר פ 4384 ₪ עבודה נוספת! (סה"כ 6703 ₪ נטו). עובד בדרגה א', 6 שנות ותק, בעל תואר שני, 10834 ₪ (סה"כ 8587 ₪ נטו). לעובד זה יש עוד שתי דרגות (6 שנים) עד להגעה לדרגה מקסימלית עד הפנסיה.

בדיקות בדיקת מעבדה משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד