י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עושים היסטוריה

ראש המל"ל באבו דאבי: "שואבים השראה מאבינו המשותף ופורצים לדרך חדשה"

אחר כבוד נחת המטוס הישראלי באבו דאבי ועליו חקוקה המילה "שלום" בשלוש שפות. המשלחת הישראלית-אמריקנית התקבלה בחמימות. מייד עם הנחיתה העניקו חברי המשלחת הצהרה משותפת • "נרגש לעמוד בראש המשלחת הישראלית הרשמית לאיחוד האמירויות הערביות" • צפו

ראש המל"ל באבו דאבי: "שואבים השראה מאבינו המשותף ופורצים לדרך חדשה"
המשלחת הישראלית באבו דאבי צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה.

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת דיבר בהצהרה המשותפת מייד לאחר הנחיתה באבו-דאבי. בן שבת דיבר בעברית ובערבית.

"אני נרגש לעמוד בראש המשלחת הישראלית הרשמית לאיחוד האמירויות הערביות" פתח בן שבת. "הגענו לכאן נציגים בכירים של ממשלת ישראל ואנוכי הדל בטיסה מסחרית ישירה היסטורית. הגענו לאור יום ולעיני כל במטוס הנושא דגל ישראל ביחד עם ידידינו האמריקאים, אשר להם תפקיד מפתח בכינון השלום. בשם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אני מבקש להודות לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולשליחו ג'ארד קושנר וצוותו. כמו גם לעמיתי היקר, רוברט אובריאן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, על החזון, על התבונה ועל המאמצים שהשקיעו כדי שנגיע לרגע הזה".

"רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל" אמר בן שבת. "השנים הרבות שחלפו, לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. ברצוני להביע בפני מארחיי ובראשם הוד מעלתו שייח' מוחמד בן זאיד, נסיך הכתר של איחוד האמירויות, את הערכתנו על צעדו האמיץ. לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף - אזורנו רבוי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו את העוז ואת היכולת לעמוד בפניהם. זאת הודות לרוח האדם המפעמת בנו, לראייה החזונית, לדמיון לחשוב בגדול, ליכולת לחדש, לרצון להצליח, לנכונות להשתנות ולאמונה שבכוחנו לשנות את המציאות. אנו נושאים עינינו לאופק חדש באזור. אופק של שיתוף פעולה בין חברות מתקדמות, אופק של טכנולוגיה, של חדשנות, של שגשוג, של צמיחה ושל תקווה.

לא בכדי אנו קוראים להסכם הזה ולנוספים שיבואו בעקבותיו - "הסכמי אברהם". אברהם, אבינו הראשון, נשא חזון חדשני. הוא יצא נגד המסמרות והאמונות שרווחו בימיו ולפניו, ייסד את האמונה בא-ל אחד - האל שהבטיח לו להיות מקור הברכה לכולנו: ״ונברכו בך כל משפחת האדמה". בבואנו לכונן את היחסים בין ישראל לאמירויות, אנו שואבים השראה מאבינו המשותף ופורצים לדרך חדשה: דרך אמיצה, דרך של תקווה, של שותפות, של אחווה , של שגשוג ושל שלום.״

לפני כן אמר ראש הממשלה בשיחת טלפון עם קברניט טיסת LY971 טל בקר, עם נחיתת המשלחת הישראלית והמשלחת האמריקנית באבו דאבי:

"שלום לכם, אני צופה בכם עכשיו בהתרגשות עצומה, נחיתה של מטוס ישראלי באור יום באבו דאבי. כתוב עליו "שלום, سلام (סלאם), Peace" - זו התחלה.

אתם עומדים לפתוח עכשיו את הדלת לשלום מסוג אחר - שלום עם השקעות, שלום עם תיירות. שלום עם הרבה מאוד פירות שלום שיחולקו כאן לשני העמים שלנו, וגם לכל עמי האזור.

זו ברכה ענקית והיסטורית. זהו יום היסטורי. אני עבדתי עליו הרבה מאוד שנים מתוך האמונה ששלום תמורת שלום יביא כאן תפנית גדולה מאוד, ושעמי ערב מסוגלים לקבל את מדינת ישראל כעובדה קיימת וכשותפה גדולה.

אתם בעצם מתחילים את זה הלכה למעשה היום, את התרגום המעשי של השלום הזה.

אני מברך אתכם, ואני אומר לכל מי שעומד בצד השני של הדלת שעומדת להיפתח "סלאם עליכום, אהלן וסהלן".

יום היסטורי. אין לכם מושג כמה אזרחי ישראל, ואני בתוכם, מתרגשים מהיום הזה. חלמנו עליו, עבדנו למענו והנה הוא מתרחש לנגד עינינו. היו ברוכים ועשו חיל!

ברכות גם לחברינו האמריקנים שעוזרים כל כך הרבה למעשה ההיסטורי החשוב הזה".

איחוד האמירויות מאיר בן שבת אבו דאבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד