ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נגיף כלכלי

מנזקי הקורנה: גל פיטורים במפעל הוותיק 'פרי הגליל'

מאות עובדי קבלן ועשרות עובדים קבועים קיבלו את גזירת הפיטורים בהודעה מפתיעה. "לאור הירידה החדה במכירות המפעל וההרס הרב שנגרם לשוק המוסדי מחודש מרץ אנו נאלצים בתוך שבוע לצמצם ב-50% את כוח האדם במפעל"

מנזקי הקורנה: גל פיטורים במפעל הוותיק 'פרי הגליל'
המחאה בפרי גליל צילום: פלאש 90

בעקבות המשבר החריף אליו נקלע המפעל הוותיק פרי הגליל השוכן בחצור הגלילית, הודיע מנהל המפעל ביום חמישי האחרון כי בכוונת המפעל לצמצם משמעותית את פעילות המפעל ולהפסיק את העסקתם של כמחצית מהעובדים. לדבריו, בתקופת הקורונה ספג המפעל הפסדים עצומים, בנוסף לקשיים הכלכליים ואיומי הסגירה שהיו למפעל בשנים האחרונות. כעת נראה שהגיעו מים עד נפש.

"לאור הירידה החדה במכירות המפעל וההרס הרב שנגרם לשוק המוסדי מחודש מרץ אנו נאלצים בתוך שבוע לצמצם ב-50% את כוח האדם במפעל, ובנוסף לעצור ולהפסיק את כל העסקת עובדי הקבלן במקום", הודיע המנהל לעובדיו. יצוין, מדובר על מעל ל-70 עובדים קבועים ועוד מאות עובדי קבלן, המהווים סך 50% מכוח האדם במפעל.

המפעל הוותיק הוקם בשנת 1960 והחל לפעול בעיר חצור הגלילית. במשך השנים לצד הקשיים הכלכליים והטלטלות הרבות שהמפעל ספג, הוא היווה כבר אז מקור פרנסה עיקרי ליישוב. וכאמור, בימים אלו נרשמת עוד טלטלה בקורות ימיו של המפעל הוותיק, והפעם בצל נגיף הקורונה.

בשיחה עם חדשות N12 אמר בעל המפעל אושיק אפרים, כי הצעד הזה נכפה עליו בשל ירידה של כ-40% בהכנסות בחודשים האחרונים. לדבריו עיקר הפעילות של פרי הגליל היא בשוק המוסדי שאינו חזר לפעילות מלאה ובמיוחד עסקי ההסעדה, אולמות החתונה וגם לא ברור האם חלוקת האוכל בבתי הספר תחזור לקדמותה. "אני צופה שהמצב הקשה יימשך עד לחודש מאי בשנה הבאה. כולי תקווה שהמצב ישתנה במהרה", סיים בכאב.

מנגד טוען יו"ר ועד העובדים בשיחה עם חדשות N12, "קשה להתמודד עם הבעיה הזאת של עוד פעם פיטורים או צמצומים בגלל קורונה או בעיה אחרת. אותו עובד שהולך הביתה, הפיטורים שלו לא מעניינים אף בבנק או במכולת. ולצערי אנחנו לא יכולים לצאת למאבקים או לרחובות כי זאת לא התקופה המתאימה לכך".

פיטורי עובדים קורונה פרי הגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד