י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לפני שהורדם

הר"מ הליטאי תיאר: השבת האחרונה במחיצת הרבי במחלקת הקורונה

בשבת האחרונה של הרבי משומרי אמונים זצ"ל, לפני שהורדם והונשם במחלקת קורונה בבית החולים לניאדו, שהה עמו אחד הרמי"ם החשובים בעולם התורה הליטאי. בתיאור שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', תיאר הגר"ד דויטש למשפחת הרבי את אשר אירע עם הרבי בשבת

הר"מ הליטאי תיאר: השבת האחרונה במחיצת הרבי במחלקת הקורונה
הגר"ד דויטש והרבי משומרי אמונים צילום: באדיבות המצלם ופלאש 90

האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל שהסתלק לבית עולמו, היה מאושפז עד לפטירתו בבית החולים לניאדו בקרית צאנז בנתניה, יחד עמו שכבו במחלקה, האדמו"ר מטשאקווא וכן הגאון רבי דוד דויטש, מראשי ישיבת 'כנסת יצחק' חדרה. השניים שוחררו בחסדי שמים לביתם.

בשבת חזון שהה הרבי בבית החולים, אך לאחר מכן כבר הורדם והונשם, מי ששהה עמו ביחד היה הגאון רבי דוד דויטש מראשי ישיבת כנסת יצחק חדרה וחתנו של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, שנדבק ושוחרר וסיפר לבני משפחת הרבי זצ"ל את אשר אירע בשבת. ל'בחדרי חרדים' הגיע התמלול המלא מהדברים. 

"זכיתי כמה פעמים לשוחח עם הרבי זצ"ל בדברי תורה, הרגשתי שהוא גברא רבה מאד מאד בהרבה תחומים, אמרתי לרבי שזכיתי להתפלל כמה פעמים ביחד עם אביו אצל החוקי חיים זיע"א במושב תפרח, בתוך הדברים אמרתי לרבי שהייתי בהבדלה אצל החוקי חיים והיה התלהבות, נענה הרבי ואמר בלשון שאלה: וכי מתי לא היה אצלו התלהבות?

כשהגיע הרבי לבית החולים, הציג אותי ר' יחיאל רוזנברג לפניו, שאני נכדו של הגאון ר' יחזקאל סרנא זצ"ל ראש ישיבת חברון, מיד נענה הרבי ואמר: ר' אהרן כהן ור' יחזקאל סרנא (ראשי ישיבת חברון) היו מגיעים כל שבת להתפלל בבית מדרשינו במאה שערים.  

"גם בשבת בלילה אני חושב שלא התפלל ממש עם הציבור אלא עמד בצד" סיפר הרב דויטש והאדמו"ר משומרי אמונים שליט"א סיפר כי אביו הרבי אמר לו לאחר השבת, שמפני שהיה שם האדמו"ר מטשאקווא, לא רצה לצאת להתפלל עם הציבור, כדי שלא יכבדוהו, אלא יכבדו את הרבי מטשאקווא.

הגר"ד דויטש ממשיך ומספר "אני סיימתי שמונה עשרה קצת יותר מאוחר מכולם, לא אמרתי ויכולו עם כולם, סיימתי שמונה עשרה כשהציבור אחזו באמצע מגן אבות, וראיתי שיש לרבי קפידא לומר ויכולו עוד טרם אמירת מזמור לדוד, והוא קרא לי לומר עמו ויכולו עוד לפני גמר התפילה, אכן רצתי אליו באמצע מזמור לדוד, לומר עמו ויכולו בחוץ. אחרי התפילה הרבי נכנס למקום התפילה, והרבי מטשאקווא שוחח עמו, הרבי מטשאקווא אמר בשם החוזה מלובלין זיע"א לפרש את הפסוק משה ידבר והאלוקים יעננו בקול, שיש בו רמז, 'משה' ראשי תיבות שבת היא מלזעוק, 'קול' ראשי תיבות ורפואה קרובה לבוא. והוסיף הרבינו על זה בנימא מיוחדת ואמר בזה הלשון: 'השבוע יקראו בהרבה מקומות את הפסוק 'שבת משוש לבנו נהפך לאבל מחולנו', זה לא היה מובן לי באותה שעה, אחר כך כששמעתי שהנשימו אותו בערב תשעה באב, הבנתי שיש דברים בגו. אחר כך הוסיף הרבי לפרש את הפסוק שבת הוא מלשון שבת, מחולנו, הוא מלשון חול, לא הצלחתי להבין את הפירוש מפני שדיבר בשפת האידיש". 

אחד מבני המשפחה ששהה ליד הרבי במשך השבת הזאת סיפר, שבליל שבת נשא הרבי מדברות קדשו באמירת התורה במשך שעתיים וחצי רצופות.

"בשבת בבוקר לפני קריאת התורה, ניגש הרבי לרבי מטשאקווא ואמר לו שהיה נוהג לעמוד בשעת קריאת התורה, ועכשיו הוא חלוש, לא הבנתי מה רצונו, אך הרבי מטשאקווא הבין מיד ואמר: מותר לך מותר לך מותר לך. התפעלתי מאד שבקריאת התורה ישב עם חומש מקראות גדולות, שהיה מסודר עם כל הרוחניות בבית החולים, לא החסיר מאומה.

"עוד דבר אחד שאמר הרבי במשך השבת, שיש לו הרבה קורת רוח מהישיבה שלו, בזה הלשון: השקעתי בישיבה הרבה כוחות, וברוך השם שזה ממש מצליח. ראיתי עליו שהוא אדם קדוש עם כל הערלכקייט ויראת השמים. - במוצאי שבת הרבי שאל אותי אימתי רבינו תם לפי השקיעה של נתניה. - ברוך השם שזכיתי לשהות במחיצתו, זה היה ממש משיב נפש לראותו". כך מספר הגר"ד דויטש.

שומרי אמונים בית חולים לניאדו טשאקווא הגרד דויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד