י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבטחת הבחירות מתממשת

פרסום ראשון: מתווה השכונות של ליאון שיביא סוף לאפליה החרדית

סוף לסאגה החרדית שהיתה לכותרת המרכזית מבחינת המצביעים החרדים במערכת הבחירות לראשות העיר ירושלים. ראש העיר משה ליאון מציג היום את מתווה השכונות הסופי שיכלול הקמת מבני חינוך ומוסדות תורה בשכונות המעורבות. 'בחדרי' חרדים' עם המפה המלאה בפרסום ראשון

פרסום ראשון: מתווה השכונות של ליאון שיביא סוף לאפליה החרדית
משה ליאון בקרית יובל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: ראש העיר ירושלים משה ליאון מציג היום (שני) את מתווה השכונות, דבר שצפוי להביא פתרון לסאגה הארוכה שהביאה לזעם בשכונות המעורבות, שלא קיבלו מענה לדרישות הבסיסיות למוסדות חינוך וגני ילדים לקהילות המתגבשות בשכונות המעורבות קריית יובל ורמות המתחרדת כמעט כולה.

על פי המפה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' עולה פתרון למצוקה, כך בשכונת קריית יובל שהעסיקה רבות את המערכת הירושלמית בקדנציה החולפת, ובמערכת הבחירות היה לנושא הדגל של מפלגת 'דגל התורה', שזכתה בעקבות המצב ב-6 נציגים בעירייה.

מדובר במתווה שגיבש ראש העיר משה ליאון בתקופה האחרונה לצד רבנים מקומיים ונציגי דגל 'התורה' בעירייה, יו"ר דגל התורה, סגן ומ"מ רה"ע אליעזר ראוכברגר וסגר"ע ישראל קלרמן, מתווה שיביא גם סוף טוב לסאגה של מתחם ורבורג בשכונת קריית יובל שעורר סערה של ממש בקדנציה הקודמת.

על פי המתווה המלא, המתפרסם לראשונה לפניכם, מציג ליאון סיום לסאגה שתביא לפתיחת גני ילדים בדירות שכורות, כך ש-12 גני בנים ובנות בקריית יובל יקבלו מענה במבני קבע, לצד שלוש מעונות ושלוש כיתות גן לחרדים בתוך במבנה שנבנה מחדש ברחוב קלנר.

אחת הבשורות בתוכנית הוא סיום הסאגה במתחם ורבורג והיוזמה של ראש העיר לשעבר להקים ישיבה תיכונית בניגוד לרצון תושבי השכונה. כעת על פי מתווה השכונות של ליאון יקום ב'ורבורג' היכל תרבות שישמש גם את החרדים כמו גם גן ציבורי לטובת התושבים.

גם פתרון לבתי הכנסת ניתן במתווה, כששני בתי כנסת חדשים ייבנו בשכונת קריית יובל, אחד מהם במתחם השמור לטובת הקהילה הצרפתית. לצד בית נוער בפינת אולסוונגר.

במסגרת התוכנית תיבנה לראשונה מזה שנים ארוכות בית ספר לבנות החרדיות בקריית יובל שיוקם בוואדי שליד השכונה ויחיל כ-32 כיתות. דבר שמסיים את נדידת התלמידות לשכונות אחרות במשך שעה ארוכה בכל בוקר.

גם בשכונת רמות מציג ראש העיר ליאון שורה של הישגים עם הקמת כ-100 כיתות חדשות, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' יוצג פתרון לתלמוד תורה אורלוויק, שיוקם עבורו 22 כיתות לימוד, בהם 6 כיתות גן במגרש עירוני צמוד לבית הספר הממלכתי דתי 'מופת'.

בנוסף מציג ליאון שורה של הקמת מבני ילדים בשכונת הקאנטרי החדשה, הקמת מספר מוסדות ממלכתי דתי בשכונה, לצד גנים ומבנים המופיעים כאן במפה שהציג היום ראש העיר ליאון.

בשיחה היום אמר ראש העיר כי "התוכנית שלנו מביאה בחשבון את כל הקהילות, תביא בחשבון את כל הקהילות ואת הדרישות הפיזיים. המטרה להביא גם בחשבון את המגמות בשנים הבאות. להביא בחשבון רצונות והצרכים של הקהילות השונות, שהכל נעשה תוך שיח בין הנהגת הקהילות השונות. כשיש שיח קל להגיע להסכמה גם אם היא מורכבת".

ראש העיר מסמן מטרה וציין היום כי "יש כיום מאות גנים בתוך דירות מגורים", לטענתו "זהו מחדל של עשרות שנים ותופעה פסולה צריך לעקור אותם מהשורש. נספק גן וכיתה לכל ילדה וילד כי מגיע גן ילדים ראוי".

בקשר למתווה שהוצג בנושא רמות וקריית יובל אומר ראש העיר "עד הימים האחרונים צוותים מטעמי , ישבו עם הנהגות הקהילות, עמלנו על תוכניות לשכונות השונות, במטרה הראשונה טיפלנו קודם כל בצרכים דחופים". הוא מספר: "זה היה שיח מורכב ארוך, אינטנסיבי ולבסוף הבאנו דבר שמוכיח כי החשיבות במגזר אחד לא על חשבון מגזר אחר".

שיפור השכונות משה ליאון קרית יובל מתחם ורבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד