י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השלום במפרץ

מסר מחמם מסעודיה: נחכה למדינות נוספות

‏נסיך בבית המלוכה הסעודי מגיב לנרמול היחסים עם ישראל ומצהיר: "נחכה למדינות נוספות. ללא אישורנו – לא היה הסכם בין ישראל לאמירויות"

מסר מחמם מסעודיה: נחכה למדינות נוספות
המשלחת באבו דאבי צילום: משרד החוץ של איחוד האמירויות

נסיך בבית המלוכה הסעודי מגיב לטיסה ההיסטורית אתמול (שני) מישראל לאבו דאבי שעברה מעל שמי סעודיה באופן תקדימי, ואומר כי ללא האור הירוק של הממלכה, האמירויות לא הייתה יכולה ללכת על השלום עם ישראל ולנרמל איתה את היחסים. את הדברים אמר ל'כאן חדשות'.

בתשובה לשאלה מדוע סעודיה עד לרגע זה לא בירכה על ההסכם באופן פומבי הוא השיב כי יש רגישות לנושא בייחוד לאור מעמדה המיוחד של סעודיה בעולם הערבי והאסלאמי. אך לדבריו, עצם זה שסעודיה אפשרה לטיסת אל על במרחב האווירי שלה מראה שבריאד שבעי רצון מהמגמה הנוכחית של נרמול היחסים. למרות זאת הוא העריך שסעודיה תמתין שעוד מדינות באזור ינרמלו את היחסים עם ישראל.

בינתיים ההסכם מביא עוד ועוד אנשים שמייחלים להגיע מהמפרץ לישראל, ‏מרים אל-אחמדי, מדריכת יוגה מהאמירויות התרגשה מביקור המשלחת הישראלית: "זה רק השלב הראשון. אני מקווה לבקר בירושלים". המדינה הבאה שאולי תחתום על הסכם עם ישראל היא בחריין.

אזרח בחרייני שגר האמירויות אומר ל'כאן חדשות' כי "כניסת ישראל תרחיק קיצוניים מהאזור".

בתוך כך, כתב חדשות החוץ עמיחי שטיין מדווח ב'כאן' כי החלו ‏דיונים ראשונים בדרך לפתיחה הדדית של שגרירויות בישראל ובאיחוד האמירויות. לדבריו, מנכ"ל משרד החוץ הוביל את המפגש הראשון עם צוות של איחוד האמירויות וארצות הברית בנושא כינון יחסים דיפלומטיים. הצדדים דנו על האפשרות לפתיחה הדדית של שגרירויות, וחתימה על הסכמים בילטראליים.

‏אחד ממובילי הדעה ברשתות באמירויות, מאג'ד א-ראיסי צייץ בטוויטר וכתב: "באחד הימים אמיר קטאר לשעבר הושאר בשדה באבו דאבי ללא קבלת פנים. אחריו השליח של מורסי, נשיא מצרים המודח ואיש האחים המוסלמים. היום אנו מקבלים את פני המשלחת הישראלית. מי שמושיט יד לשלום, ברוכים הבאים למדינת השלום".

נסיך סעודי סעודיה אבו דאבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד