כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי הטיסה ההיסטורית

חליפה ועומר מאבו דאבי ל'בחדרי': "מאושרים כמו אזרחי ישראל"

שני אזרחי אבו דאבי, חליפה ועומר שוחחו עם 'בחדרי חרדים' והביעו את תחושותיהם לגבי הסכם השלום ההיסטורי בייחוד אחרי נחיתת מטוס ישראלי על אדמתם אתמול. חליפה: "אין לי מספיק מילים לבטא את ההתרגשות שלי. ממש חלום" | עומר: "מאד רוצה לבקר בחיפה ובתל אביב"

חליפה ועומר מאבו דאבי ל'בחדרי': "מאושרים כמו אזרחי ישראל"
עומר וחליפה מאבו דאבי בראיון ל'בחדרי' צילום: באדיבות המצולם

לא רק בצד הישראלי התרגשו אתמול (שני) למראה מטוס ישראלי נוחת על אדמת האמירויות. שני אזרחים מאבו דאבי חליפה ועומר שוחחו עם כתב חדשות החוץ של 'בחדרי חרדים', יענקי פרבר, וסיפרו בהתרגשות על הרגעים בהם צפו בשידור חי במטוס 'אל על' נוחת באבו דאבי.

"כתושב איחוד האמירויות אני מאד גאה במהלך של המנהיגות אצלנו", אומר חליפה, "זה עם הרבה השראה, מאד מחמם את הלב, אני מאמין שזו התחלה של יחסים נפלאים ויפים בינינו, אנחנו גרים בעידן אחר, יש הרבה מאד לאן להתקדם, נמאס לנו מנאומי שנאה, אנחנו לא רוצים נאומי אנטי, אנחנו רוצים שלום".

חליפה מתרגש מאד ואומר כי "תושבי איחוד האמירויות שמחים ומאושרים ותומכים במהלך בכל הכוח, בדיוק כמו אזרחי ישראל, כולם תומכים, אני מקווה לראות עתיד מזהיר, אנו מתפללים לאלוקים שישמור על השלום הזה, שהילדים של כולנו יהיו גאים בזה, ראיתי את הנאום של נתניהו, אני מצדיע לו על הדברים שהוא אמר, אלוקים יברך את השלום, אלוקים יברך את ישראל, אלוקים יברך את איחוד האמירויות, ותודה לאמריקה".

חליפה מאבו דאבי.

חליפה התנצל במהלך שיחת הוידאו עם 'בחדרי חרדים' כמה פעמים על הרעד בקולו, ואמר כי הוא ממש מתרגש, והוא ממש מאושר ונרגש, "אין לי מספיק מילים לבטא את ההתרגשות שלי, ואת השמחה שלי, היום הזה ממש חלום, תודה לכולם".

"ראיתי את המטוס נוחת ועקבתי אחרי נתיב הטיסה שלו, יום היסטורי לשתי המדינות, אלוקים יברך את כולם, התפילות ילכו לאנשים שעומדים מאחורי המהלך הזה".

עומר אל סוואיידי מאבו דאבי, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מאד מאד מאושר ומתרגש לדבר עם ישראלים בלי שום מחיצה, "זה כבוד לדבר איתכם, להביע את הרגשות שלי ואת המחשבות שלי, השלום הזה הוא צעד גדול מאד, זה ידחוף עוד מדינות לעשות את הצעד הזה, אינשאללה עוד מדינות יעשו את הצעד הזה, היה צריך את הראשון עם האומץ, וזה היה אנחנו, אנחנו מחכים לעשות עסקים עם ישראלים, זה יעזור לשתי הכלכלות של המדינות".

עומר מאבו דאבי.

לגבי הפלסטינים אומר לנו עומר, "אם הם יחזרו לשולחן המשא ומתן, זה יהיה מעולה, הם תמיד מוזמנים לחזור לשיחות, האנשים כאן באיחוד האמירויות מאד תומכים בשלום עם ישראל, אנחנו יכולים לראות אנשים כותבים ציוצים נגד ההסכם, או כתבות נגד ההסכם, אבל הם מיעוט, כמעט 90% מהאנשים תומכים בהסכם, אנחנו מקווים שעוד מדינות יצטרפו".

"אנחנו רוצים לראות את הפלסטינים חזרה במשא ומתן, הם צריכים ממשלה טובה שתחזור לדבר, אני בטוח שעוד מדינות יצטרפו, סעודיה תומכת בצעד הזה, ואני מקווה שהיא תצטרף, זה יהיה משהו גדול מאד אם הם יצטרפו, ואם סעודיה תצטרף, הרבה מדינות יצטרפו מהר מאד".

אל סוואיידי מביע משאלה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אני מאד רוצה לבקר בחיפה ובתל אביב, אני מאד רוצה לבקר בהרבה מקומות מעניינים כפי שראיתי באינטרנט, אני רוצה לבקר באל אקצה, ירושלים, אני רוצה להכיר אנשים בישראל, אני רוצה להגיע לחופש לישראל ולהכיר משפחות ישראליות, מאד מסקרן, הצעדים הללו יקרבו בינינו, אנחנו מאד קרובים גאוגרפי, אבל עכשיו נהיה קרובים פיזית, והאזור יהיה יותר בטוח לכולנו".

אבו דאבי חליפה הסכם שלום איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד