ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ארה"ב החרדית בוכה: האדמו"ר נידון למאסר

לאחר מאבק משפטי ונסיונות הידברות עם הפרקליטות, החליט היום ביהמ"ש להשית על האדמו"ר מספינקא-ארה"ב עונש מאסר בן שנתיים • זאת בנוסף למקורביו, המרצים כבר עונשי מאסר שונים • כל הפרטים

בית המדרש של חסידי ספינקא, ברוקלין ניו יורק
בית המדרש של חסידי ספינקא, ברוקלין ניו יורק

ארה"ב החסידית המומה ומזועזעת הערב. אחד הנודעים שבמנהיגים החסידיים, האדמו"ר מספינקא אשר לו מאות חסידים, נידון למאסר.

"האדמו"ר שרוי בעצב נוראי. ספינקא בהלם" • ראיון מאולם הדיונים

הפרשייה שהסעירה בשנים האחרונות את הציבור החרדי כולו, מקבלת תפנית טראגית, היום (ב'), בבית המשפט הפדראלי בלוס-אנג'לס שבארצות הברית.

לאחר משפט ארוך ומתיש שהתנהל נגד האדמו"ר מספינקא בחשד לשורה של עבירות הקשורות להלבנת הון שבוצעו על ידי מוסדותיו, הגיעו עורכי דינו להסכם טיעון עם הפרקליטות, לפיו יקבל עונש מקסימאלי בן 24 חודשים.

פרשיית דיל, שהתפוצצה לפני חודשים ספורים בקול רעש גדול והכתימה את שמם של המנהיגים האורתודוקסיים בארה"ב, לא הקלה עם האדמו"ר. השם הרע שיצא לציבור היהודי בעקבות התמונות הקשות שהועברו בשידור חי בכל ערוצי הטלוויזיה, בהם נראו רבנים ישישים מובלים על ידי חוקרים חמורי סבר לבית המעצר, לא הקלו על אמינותו של האדמו"ר, ולטענת חסידיו, אף השפיעו בעקיפין על הגישה המחמירה של השופטים כלפי האדמו"ר מספינקא, המסיים הערב מאבק משפטי קשה, ונידון לשנת מאסר.

בימים האחרונים, נפוצו שמועות ברחבי אמריקה החרית, כי פרשיית דיל הולכת שלובת זרוע יחד עם פרשיית ספינקא. לטענת יודעי דבר, חלק מהעצורים בפרשיית דיל פתחו את הפה גם בפרשיית ספינקא, מה שהחמיר את מצבו המשפטי של האדמו"ר.

לפני מספר חודשים, נערכה בבורו-פארק אסיפת הסברה עבור הציבור החרדי, להבהרת החמורה הכרוכה בעיסוק בהלבנת הון. הנואם המרכזי היה האדמו"ר, עקב היותו דוגמא לאזרח שנפל בעצמו בפח הזה.

מאחורי העניין הסתתרה פעילות מאחורי הקלעים, שתכליתה היתה להשפיע על אופי גזר הדין בעניינו.

במקביל לאסיפה המתוקשרת, נחתמה עיסקה בין עורכי הדין של האדמו"ר עם התביעה, לפיה הוא יודה באשמה והתביעה תבקש מאסר של עד 36 חודש.

פרקליטיו של האדמו"ר מספינקא קיוו, כי השופט יתחשב, ויגזור מינימום של תקופת מאסר, או אפילו יוותר כליל על המאסר, בטענה כי הרבי חזר בו, וכי בעצם העובדה שהוא מועמד לדין - אין עונש גדול מזה עבורו, במעמדו המיוחד. הכינוס בבורו-פארק, היה עוד צעד בניסיון לשכנע את השופט להקל בעונשו של האדמו"ר.

אחת ההצעות שהוצעו בפני השופט, היתה שהאדמו"ר יתחייב להקדיש זמן לפעילות הסברתית נגד פעילות לא חוקית, ובתמורה, יוותר בית המשפט על עונש המאסר.

היום, מתברר שבית המשפט לא התחשב בטיעונים ובהתחייבויות, וגזר על האדמו"ר מספינקא ארה"ב 24 חודשי מאסר בפועל.

גם עוזריו של האדמו"ר לא נוקו מדינו של בית המשפט. על הגבאי ר' משה לאזר נגזרו שנתיים במאסר, אותן כבר החל לרצות. עוד 2 נגידים של החסידות, הגר ומנדלבאום יישבו עד חצי שנה. על הגבאי ר' יוסף נחום ניימאן נגזרו 4 חודשי מאסר בפועל, וקנס של 36,000 דולרים. על מקורבו של האדמו"ר, ר' אברהם פרידמן הושתו 4 חודשי מאסר בפועל, ו-15,000 דולר קנס.

כאמור, היום נסגר המעגל המשפטי בפרשה המביכה, ובדיון שהתקיים בבית המשפט בצהרי היום, החליט השופט להטיל על האדמו"ר מספינקא את העונש המקסימלי בהסכם הטיעון - ריצוי עונש מאסר של 24 חודשים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד