י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אדומה מזעם

בניגוד להחלטת הקבינט: בביתר פתחו את הלימודים כרגיל

תשע שעות לפתיחת שנת הלימודים, הקבינט הפך את החלטתו והחליט לאמץ את החלטת פרופ' רוני גמזו שלא לפתוח את הלימודים בערים האדומות • בערים האדומות זועמים על ההחלטה, ועל פי הדיווחים, בעיר ביתר עילית שמוגדרת אף היא ככזאת שנת הלימודים נפתחה כסדרה • שר הבריאות פתח את שנה"ל בעיר הסמוכה אפרת

בניגוד להחלטת הקבינט: בביתר פתחו את הלימודים כרגיל
האכיפה בכניסה לביתר בגל הקודם צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזעם בקרב תושבי הערים האדומות עלה אמש לשיאים לאחר שפחות מ- 9 שעות לפתיחת בתי הספר ההנהגה חזרה בה וקיבלה החלטה שלא לאפשר את פתיחת מוסדות הלימוד בערים האדומות.

על פי הדיווחים הבוקר (שלישי) בעיר ביתר עילית שמוגדרת כעיר אדומה נפתחו הבוקר הלימודים כרגיל, זאת בניגוד להחלטת קבינט הקורנה שצפויה לדון בסוגיה ביום חמישי מחדש.

בעירייה הכחישו את הדיווחים ומסרו כי "אין לימודים בעיר", זאת, "על פי הנחיית הרשויות". בהודעה ציינו כי "במקביל, אנו פועלים כדי לברר איך הפכה ביתר עילית בין לילה לעיר אדומה, למרות שהנתונים מעידים בברור כי אינה אדומה בהגדרה".

אך כאמור, על פי דיווחים המתקבלים מהעיר, את תושבי העיר ומנהלי המוסדות ההחלטה על הפיכת העיר לאדומה לא מרגשת, מוסדות החינוך פועלים כסדרם למרות החלטת ועדת הקורונה.

ישראל תושב העיר הביע את תסכולו בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' וטען "באם זו ההחלטה הנדרשת לטובת העיר ושמירת בריאות הציבור אז זו החלטה מובנת. אבל למה הכל נעשה בצורה מנותקת כל כך כשמחליטים על דחיית פתיחת שנת הלימודים שעות ספורות לפני הפתיחה. במחטף באישון ליל שעת השין" מסיים ישראל בכאב. כאמור, למרות ההחלטה מוסדות החינוך בעיר פועלים כסדרם ונפתחו כמתוכנן.

יצויין שתלמודי התורה ברובם כבר פועלים החל מראש חודש אלול ואף לפני, הסערה בעיר היא בעיקר לגבי מועד פתיחת שנת הלימודים במוסדות החינוך של הבנות.

בתגובה לפרסומים אומר הבוקר פרוייקטור הקורונה רוני גמזו ל TheMarker "העיר מתכחשת לקורונה. זאת הפרה של החלטת ממשלה שתוביל את העיר לסגר".

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין פתח הבוקר את שנת הלימודים בבתי ספר באפרת, שם השיב לביקורת על אופן קבלת ההחלטה לסגור את בתי הספר בערים האדומות, שלטענתו נעשתה בכדי למנוע הכנסת ערים שאינם בגדר 'אדומות' ושהיו כך לפני כמה ימים.

"קיבלנו החלטה לא פשוטה נוספת אתמול לא לפתוח את מערכת החינוך ביישובים האדומים. אני מבין את הקושי של ההורים, המורים והילדים שהתכוננו ללכת לכיתות", אמר השר אדלשטיין.

לדבריו "קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה אפשרה לנו להגיע עם רשימת ישובים מעודכנת", לטענתו, "אם היינו מקבלים לפני כמה ימים את ההחלטה היו נכנסים ישובים נוספים לרשימה, ולא היינו מוכנים לעשות זאת. ההחלטה נועדה לבריאות הציבור, לא ענישה".

שר הבריאות אדלשטיין ציין בדבריו כי "עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף".

ביתר עילית פתיחת שנת הלימודים ערים אדומות קורונה יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד