י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כישלון לליצמן: רק אלפים התחסנו נגד שפעת החזירים

הקמפיין של סגן שר הבריאות נוחל כישלון - הענות נמוכה לקבלת החיסון נגד שפעת החזירים. משרד הבריאות: החיסון בטוח לגמרי. המענה: הקמת עמדות חיסון בקניונים ובמקומות ציבוריים

קניון. בקרוב יוצבו בו עמדות חיסון
קניון. בקרוב יוצבו בו עמדות חיסון

האזרח הישראלי לא נלהב לקבל את החיסון נגד שפעת החזירים, והפירסומים של משרד הבריאות הקוראים לציבור להתחסן נוחלים כישלון, כך עולה מנתוני היומיים האחרונים.

החל מלפני יומיים מתאפשר לכלל אזרחי המדינה להתחסן כנגד השפעת, אולם ההענות דלה יחסית. על פי נתוני משרד הבריאות פחות מ-20 אלף בני אדם באו לקופות החולים ברחבי הארץ, לקבלת החיסון במהלך ימים אלו.

על פי הודעת משרד הבריאות, אין שום סיכון חריג בנטילת החיסון, ובניגוד לשמועות שהסתובבו מפה לאוזן וברשימות תפוצה, אחוזי הסיכון לתופעות לוואי עם נטילת החיסון, נמוכים יחסית.

עם זאת ממשיך משרד הבריאות באיסוף נתונים על תופעות הלוואי בארץ של נוטלי החיסון, כשעד כה מאששים הממצאים את ההנחות המוקדמות ולא מצטברים דיווחים על תופעות לוואי חריגות.

ראש הצוות לטיפול במגיפות פרופ' דן אנגלהרד, מבית החולים הדסה עין-כרם, אמר ל'הארץ': "איננו רואים תופעות לוואי משמעותיות, ויש מקרים ספורים של התפתחות אלרגיות מהחיסון. אין דיווחים על תסמונות נוירולוגיות - לא בעולם ולא בארץ".

במאמץ להגדיל את כמות המתחסנים, עתיד משרד הבריאות לנקוט בצעד לא שגרתי. בשבוע הבא יוקם צוות שיבחן אפשרות להקמת עמדות חיסון במקומות ציבוריים, בקניונים ובמקומות עבודה.

בעולם החלו כבר במתן חיסונים מרוכזים במקומות עבודה, כשבבסיס צבא ארה"ב חוסנו כל החיילים במרוכז.

גם בארץ עתיד משרד הבריאות לחסן את עובדי המפעלים הגדולים במקום עבודתם, כשכבר בימים הקרובים יחוסנו עובדי חברת החשמל במרוכז.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד