י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ללא שום הצדקה"

רובינשטיין לאדלשטיין: "לדעתי ביתר אינה עיר אדומה"

ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, לא מקבל את טענת משרד הבריאות כי עירו נמצאת ברשימת הערים האדומות. לטענתו ישנן ערים עם תחלואה גבוהה משל ביתר שאינן נכללות בקטגורית "ערים אדומות"

רובינשטיין לאדלשטיין: "לדעתי ביתר אינה עיר אדומה"
מאיר רובינשטיין/יולי אדלשטיין צילום: יעקב לדרמן/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאחר החלטת קבינט הקורונה אמש (שני), לאסור את פתיחת מוסדות החינוך בערים אדומות, ולאחר שהעיר החרדית ביתר הוגדרה כאדומה, ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין טוען, כי משרד הבריאות טעה בחישוב וכי העיר בראשה הוא עומד אינה נכללת בהגדרה של עיר אדומה.

"אמש החליט קבינט הקורונה על הטלת מגבלות על ערים אדומות. לתדהמתי, גיליתי שביתר עילית נכנסה להגדרת עיר אדומה, למרות שעל פי כל נתון עובדתי העיר אינה אדומה" טוען רובינשטיין .

במכתב הוא מציג את הנתונים לפיהם נכון להיום, בביתר עילית ישנם 187 חולים, כמחציתם פונו למלוניות. לטענת רובינשטיין, ישנן ערים רבות עם כמות חולים גדולה מזו, שלא הוכנסו תחת הגדרת 'עיר אדומה'.

"בביתר עילית יש 30 חולים על כל עשרת אלפים תושבים. בבדיקה פשוטה ניתן לראות כי ערים שבהם יש כ – 40 חולים ויותר על עשרת אלפים תושבים – לא הוכנסו תחת ההגדרה 'עיר אדומה'. נכון להיום, כמות הבדיקות בביתר עילית בשבוע האחרון – עומדת על כ- 900 בדיקות. ערים עם הרבה פחות בדיקות אינן מוגדרות כאדומות". טוען ראש העיר.

עוד מוסיף רובינשטיין במכתבו, כי "גם אחוז הבדיקות החיוביות בביתר עילית עומד כיום על 11.5%. בעוד בערים רבות אחרות, שלא הוכנסו תחת הגדרת 'עיר אדומה', המספר עומד על 15% אחוזים. אשמח להבין את החישובים הנעשים במשרד הבריאות, אך חוסר השוויון בין הערים והעובדה שביתר עילית נכנסה לרשימת הערים האדומות ללא שום הצדקה – מחייב תיקון מיידי".

לכן דורש ראש העיר משר הבריאות אדלשטיין, "לבחון מיידית את הנתונים, ולתקן את הטעות שנעשתה ואת העוול שנגרם לתושבי העיר בשל ההחלטה השגויה הזו. פעלנו בחודשים האחרונים באופן מסיבי להורדת התחלואה בעיר, תוך בניית אימון עם תושבי העיר. מציאות בה אנו מופלים באופן שאינו מובן – פוגעת באמון הציבור, וחבל".

מאיר מאיר רובינשטיין ביתר עילית קורונה יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד